کد مطلب: ۱۹۵۸۲۷

میزان صادرات شیر در ۹ ماهه نخست سال جاری

میزان صادرات شیر در 9 ماهه نخست سال جاری

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در 9 ماهه نخست امسال 756 تن شیر از کشور صادر شده که انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به یک میلیون تن برسد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در 9 ماهه نخست امسال 756 تن شیر از کشور صادر شده که انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به یک میلیون تن برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن رکنی، پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد کشت گلخانه‌ای در نیشابور گفت: ایران که تا 10 سال پیش از واردکنندگان اصلی شیر در جهان بود، اکنون با تولید سالانه 10 میلیون تن شیر، علاوه بر رفع نیازهای متنوع کشور در بخش لبنی، به صادرات محصولات خود به بازارهای خارجی می‌اندیشد.

وی افزود: قیمت شیر در چند ماه اخیر به سمت شرایط متعادلی برای دامداران پیش رفته است هرچند هنوز این قیمت منطقی نیست و باید افزایش پیدا کند، البته این افزایش را باید در انتهای زنجیره تولید شاهد باشیم و هنوز فاصله قیمت شیری که از دامدار خریداری می‌شود با شیری که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، زیاد است.

وی با بیان اینکه دامداران از قیمت خرید شیر گلایه دارند، خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم شیر را به قیمت مناسب از تولیدکننده بخریم که زنجیره تولید ایجاد شده باشد و هم‌اینک قیمت شیری که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، کمتر از 40 درصد بهای تمام شده آن است.

وی با اشاره به مصرف بالای نشاسته و سهم اندک مواد لبنی در سبد غذایی خانوارها، اظهار کرد: دولت برای افزایش سهم شیر در سبد غذایی مردم در نظر دارد برنامه شیر مدارس را دوباره فعال کند تا میانگین سرانه مصرف شیر افزایش یابد.

رکنی گفت: پارسال دولت برای افزایش صادرات در این حوزه حدود 2 هزار میلیارد ریال اختصاص داد که بخشی از آن به کارخانه‌های صادر کننده و سازمان تعاون روستایی برای حمایت از تولیدکنندگان اختصاص یافت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.