کد مطلب: ۲۷۵۶۱۳

نانوایی‌ها و پمپ‌بنزین‌ها باید ژنراتور داشته باشند

نانوایی‌ها و پمپ‌بنزین‌ها باید ژنراتور داشته باشند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: برای جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات هنگام قطع برق، باید جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها و دیگر مراکزی که خدمات ضروری به مردم می‌دهند، ژنراتور تولید برق داشته باشند.

عبدالعزیز کریمی یکشنبه در مصاحبه افزود: دولت همچنین دستگاه‌ها را مکلف کرده است برای تامین برق مورد نیاز در شرایط قطع برق،دیزل ژنراتور تهیه کنند و حداقل تولید انرژی برای ساعات قطع برق را داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه برق در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و گفت: استان فارس دراین زمینه سهم عمده‌ای در مصرف برق مراکز دولتی دارد و از اقدامات دولت کاهش ساعات اداری دستگاههاست طوری که ساعت کاری ادارات در شهرستان‌های مشمول از 6:30 تا 13:30 تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کریمی گفت:قطع برق به صورت شبکه سراسری مدیریت می‌شود و چندان ارتباطی با تولید استانی ندارد ،استان فارس دراین زمینه از ظرفیت‌ها نیروگاه‌های حرارتی و گازی و نیروگاه‌های خورشیدی بهره گیری کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس میزان تولید نیروگاه‌های خورشیدی در این استان را 35 مگاوات اعلام کرد و گفت : برای تولید برق خورشیدی به ظرفیت 70 مگاوات قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است که 6 مگاوات از انرژی خورشیدی امسال در شهرستان سروستان تولید شده است.

کریمی از مردم خواست استقبال بیشتری از احداث نیروگاه‌های خورشیدی داشته باشند؛پشت بام‌های بزرگ قابلیت نصب پنل های خورشیدی را دارد و وزارت نیرو همه برق تولیدی دراین نیروگاه‌ها را خریداری می‌کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس افزود: در عین حال با همه توصیه‌ها و تاکیدات متاسفانه جامعه ما برق را خیلی بد مصرف می‌کند، ارقام در این زمینه بیانگر آن است که ما جامعه‌ای بد مصرف هستیم ، شاخص شدت مصرف انرژی در جامعه ما 4 برابر متوسط دنیاست، جامعه ما نسبت به کشورهای پیشرفته صنعتی 10 برابر مصرف سرانه بیشتر دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.