کد مطلب: ۱۹۸۰۶۵

ناکارآمدی نظام مهاجرتی آمریکا

ناکارآمدی نظام مهاجرتی آمریکا

کاخ سفید در گزارشی با اشاره به اقدامات دولت ترامپ پیرامون مهاجرت، با تاکید بر ناکارآمد بودن نظام مهاجرتی آمریکا آماری از آسیب‌های مهاجرت در این کشور ارائه داد.

تارنمای رسمی کاخ سفید در گزارشی آمار مربوط به مهاجرت‌های غیرقانونی و نظام ناکارآمد مهاجرتی آمریکا ارائه داد. در این گزارش با تاکید بر تامین امنیت مرزها از سوی دولت ترامپ، آمده است که در سال 2017 بیش از 310 هزار مورد توقیف مهاجران در مرزهای آمریکا صورت گرفته که 97 درصد آن در مرزهای این کشور با مکزیک بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنا بر این گزارش، در همین مدت بیش از 20 هزار مجرم خارجی دستگیر شده و نزدیک به 11 هزار نفر دیگر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

این گزارش همچنین بر تلاش دولت ترامپ برای پایان دادن به مهاجرت از طریق رابطه خویشاوندی دور تاکید کرده و افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد مهاجران از این طریق وارد آمریکا شده‌اند.

دولت ترامپ تاکید دارد که این نظام مهاجرتی باعث ورود افراد غیرماهر می‌شود که بیش از نیمی از آنان دست کم از یک نهاد دولتی کمک دریافت می‌کنند.

دولت ترامپ سازوکار پذیرش مهاجر از طریق بخت آزمایی را نیز مورد انتقاد قرار داده و در این گزارش آورد که حدود 50 هزار نفر از مهاجران در آمریکا از این طریق وارد این کشور شده‌اند.

این گزارش کاخ سفید همچنین به یک نظرسنجی از سوی موسسه هاروارد - هریس اشاره کرد که براساس آن 58 درصد از مردم آمریکا مخالف تعطیلی دولت به دلیل اختلاف بر سر قانون داکا هستند.

این بخش اشاره به عدم دستیابی جمهوریخواهان و دمکرات‌های آمریکا به توافقی بر سر این قانون اشاره دارد که هفته گذشته منجر به عدم تصویب بودجه اضطراری و به تبع آن تعطیلی دولت آمریکا شد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 68 درصد از پاسخ دهندگان خواهان لغو سیستم پذیرش مهاجرت از طریق بخت آزمایی هستند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.