کد مطلب: ۲۵۶۳۶۲

نتیجه جنگ تجاری آمریکا و اروپا چیست؟

نتیجه جنگ تجاری آمریکا و اروپا چیست؟

کارشناس اقتصادی گفت: رویارویی اقتصادی اروپا و آمریکا به افول اقتصادی این دو و کاهش نرخ تولید ملی جهان منجر خواهد شد.

ساسان شاه‌ویسی درباره رویارویی تجاری امریکا و اروپا افزود: نظم لیبرالی، توافقاتی را مبتنی بر رقابت آزاد صورت داده بود. اکنون امریکا به واسطه ضعف‌های ساختاری و ضعف درون اقتصادی نسبت به تولید ملی‌اش و افول اقتصادی در 10 سال اخیر و ظرفیت‌های رو به منفی شدن، چاره‌ای جز رقابت یک طرفه با رقبای اصلی‌اش از جمله اروپا ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: قابلیت‌های اقتصادی امریکا پاسخگوی کاهش تولید وارداتی نیست بنابراین بسیاری از بازارهای هدف امریکا دچار چالش می‌شود.

شاه‌ویسی افزود: زمانی که بازار تولیدی اروپایی‌ها دچار چالش شود بازار مصرفی توام با بازگشت سرمایه هم دچار چالش می شود و این موجب کاهش در نرخ تولید ملی جهان خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش 5 ساله از نرخ تولید ملی جهان، روند تولیدات در سطح جهان رو به افول است و با مازاد تولید جهانی مواجه هستیم.

این کارشناس اقتصادی افزود: در این صورت رکود مزمن بازارهای امریکایی به بازارهای اروپایی و آسیایی هم تسری می‌یابد و این موضوع به افزایش بیکاری منجر خواهد شد.

شاه ویسی با اشاره به شراکت اقتصادی امریکا با اروپا و چین اضافه کرد: اگر این قدرت‌های اقتصادی دچار چالش شوند رکود اقتصادی در بازارهای بزرگ به وجود می‌آید.

وی گفت: به جز شکایت به سازمان تجارت جهانی که حدود یک تا یکسال و نیم طول می‌کشد مقابله به مثل اروپا و به اشتراک گذاری بازارهای از دست رفته امریکایی مهمترین مقومی هست که واقعا می‌تواند سیاست‌های اروپایی‌ها را نسبت به امریکا، برّنده کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: امریکایی‌ها زیاده‌خواهی خود را به صورت یکجانبه به جهان دیکته و سعی می‌کنند از ابزارهای اقتصادی برای رسیدن به مطامع سیاسی خود بهره‌برداری کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.