کد مطلب: ۵۵۹۲۲۷

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

انتظار داریم مذاکرات وین در دو هفته آینده به نتیجه برسد

انتظار داریم مذاکرات وین در دو هفته آینده به نتیجه برسد

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، دولت متبوعش انتظار دارد مذاکرات احیای برجام در وین تا روز ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر، ششمین سالروز توافق هسته‌ای) به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماریا زاخارووا، روز پنج‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که روسیه انتظار دارد مذاکرات احیای برجام در وین تا روز ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) که ششمین سالروز حصول توافق هسته‌ای موسوم به برجام است، به نتیجه موردنظر طرف‌های مذاکره‌کننده برسد و توافقات لازم برای بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود حاصل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در خصوص روند مذاکرات وین به خبرنگاران گفت: «پیشرفت قابل‌توجهی در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین دیده می‌شود. طی سه ماه اخیر، هیئت‌های مذاکره‌کننده موفق شده‌اند که به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه هماهنگ‌سازی پارامترها، چگونگی و ابعاد فرآیند احیای برجام دست یابند.»

وی افزود: «آنها [مذاکره‌کنندگان] همچنین توانسته‌اند اقدامات و توالی اقداماتی که ایالات متحده و ایران باید انجام دهند را مشخص و نحوه رسمیت بخشیدن به توافق و نظارت بر اجرای آن را بررسی کنند.» ( تسنیم ).

تخت روانچی: در خصوص امنیت کشور مصالحه نمی‌کنیم

شب گذشته، نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایران هزینه هنگفتی برای حفظ برجام متحمل شده است و اکنون نوبت آمریکا و طرف‌های اروپایی است که به جای شعار دادن، تصمیمات سختی را برای بازگشت به برجام اتخاذ کنند.

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه طی سخنرانی خود در نشست شورای امنیت برای بررسی یازدهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد از آمریکا و طرف‌های اروپایی خواست که تصمیمات لازم را برای احیای برجام اتخاذ کرده و تعهداتی که طی این سال‌ها در انجامشان کوتاهی کرده‌اند را اجرا کنند.

وی گفت: طبق حقوق بین‌الملل، توسعه برنامه موشکی متعارف یک حق ذاتی است و قطعنامه ۲۲۳۱ نیز آن را ممنوع یا محدود نکرده است. جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت و توانمندی دفاعی متعارف خود مصالحه نخواهد کرد همچنانکه هیچ کشوری این کار را نمی‌کند ( تسنیم ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.