کد مطلب: ۶۶۵۴۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تکلیف جاماندگان یارانه خرداد چه می‌شود؟

تکلیف جاماندگان یارانه خرداد چه می‌شود؟

دولت از شامگاه بیست و یکم خرداد به سرپرستان خانوار اجازه برداشت از حساب یارانه خرداد را می دهد. در این میان جاماندگان یارانه باید همچنان منتظر بمانند تا دولت به درخواست آنها برای دریافت این کمک هزینه رسیدگی کند.

به گزارش تجارت نیوز ، عاقبت موعد رفع مسدودی مرحله ۱۳۶ یارانه معیشتی مشخص شد. سرپرستان خانوارهای واجد دریافت این یارانه می‌توانند از امشب (شامگاه بیست و یکم خرداد ماه) این مبلغ را از حساب خود برداشت کنند.

اما در این میان تکلیف جاماندگان یارانه خرداد چه خواهد شد؟ آیا دولت برای خردادماه به حساب این شهروندان واریزی خواهد داشت؟

در اصل جاماندگان یارانه جدید به کسانی اطلاق می شود که از زمان پرداخت نخستین یارانه نقدی در سال ۸۹ تا به امروز هیچ یارانه ای نگرفته اند. همچنین کسانی در این فاصله زمانی از جمع یارانه بگیران خط خورده‌اند نیز در زمره جاماندگان یارانه جدید هستند.

تفاوت جاماندگان با معترضان یارانه جدید در این است که گروه دوم یارانه فروردین ماه سال ۱۴۰۱ را دریافت کرد اما از اردیبهشت ماه یا از لیست یارانه بگیران خط خورد و یا اینکه یارانه کمتری را دریافت کرد.

مطابق تقسیم کاری که از ماه گذشته با اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی آغاز شد، سازمان هدفمندی یارانه ها مسئولیت رسیدگی به ثبت نام از جاماندگان یارانه را برعهده گرفت. در ادامه همین تقسیم کار وظیفه رسیدگی به این تقاضاها و انتطباق وضعیت درآمدی جاماندگان با دهک های درآمدی همچنان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

براین اساس دولت از جاماندگان یارانه جدید انتظار دارد تا چنانچه هنوز برای دریافت یارانه این یارانه درخواست نداده اند از طریق سامانه اینترنتی my.gov.ir برای نام نویسی و ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

در صورتی که صلاحیت جاماندگان برای دریافت یارانه تایید شود، دولت به این افراد از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ یارانه جدید پرداخت خواهد کرد. برخلاف معترضان، به جاماندگان یارانه مشروط تعلق نخواهد گرفت. از این بابت تا اتمام رسیدگی و تعیین تکلیف هیچ وجهی ولو به صورت مسدودی به حساب سرپرستان این خانوارها واریز نخواهد شد.

مروری کوتاه بر نحوه پیدایش یارانه جدید

برنامه اصلاح ارز ترجیحی، ماه گذشته و مصادف با واریز مرحله ۱۳۵ ورایز یارانه نقدی آغاز شد. نتیجه این برنامه ادغام تمام یارانه‌های نقدی در قالب یارانه جدید بود. این یارانه براساس موقعیت درآمدی خانوارها از ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم و ۳۰۰ هزار تومان برای دهک چهارم تا نهم بود.

هدف از پرداخت این یارانه کمک به اقتصاد خانوارها در تامین اقلام ضروری به نرخ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بود. منظور از اقلام ضروری مرغ، روغن، برنج، لبنیات و تمام اقلامی است که در نتیجه حذف ضروری بر زندگی روزانه خانوارها تاثیر گذارند.

دهک دهم مشمول این یارانه جدید نخواهد شد و در عین حال این یارانه تاثیری بر بهای بنزین، دارو و نان نخواهد داشت. با اجرای این برنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش بینی کرد که ۹۰ درصد جمعیت کشور مشمول دریافت یارانه جدید باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین رهبری

    من آقا در زندگی نه آپارتمانی دارم نه مسکن یک ماشین در آمده پول نداشتم سی تومان منفعتش فروختم یارانه را قطع کردید آقا پنجاه میلیارد زمین دارد یارانه میدهی این شد عدالت

  • ناشناس

    چرایارانه به من که 2فرزندبیکارمجرددارم تعلق نگرفته یارانه حق همه مردم هست ماکه افغانی نیستیم

  • ناشناس

    شمابرین حساب‌های بانگی رابررسی کنیدبعدیارانه راقطع کنید

  • ولیپور

    باباچرایارانه خردادماواریزنشده

  • ناشناس

    من دخترم دو ماه به دنیا اومده یارانه نمیگیره چیکار کنم گفته بودن خودکار اضافه میشه

  • ناشناس

    با سلام،
    برای این نوع برنامه ریزی دولت بسیار متاسفم، هر ایرانی باید از حقوق ایرانی بودن خودش بهرمند شود. در زمان دولت قبل بدون پیامک رایانه من را به خاطر داشتن دو ماشین قطع کردند در حالی که هیچ گاه من دو تا ماشین و ماشین خارجی نداشتم، از نحوه تخصیص یارانه آدم خنده اش می گیرد یکی با درآمد بالای ۲۵ میلیون می گیرد یکی مثل من نمی گیرو. طرف خودش و همسرش تقریبا ۳۰ میلیون تومان درآمد دارند و ماشین خارجی دارند تازه معیشتی هم می گیرند. واقعا این اقدامات جای تاسف دارد، هر ایرانی باید از حق و حقوق خودش بهرمند گردد. ما که راضی نیستیم

  • ناشناس

    سلام من از سال ۹۳ یارانه خانمم قط شده رفتم سامانه ثبت کردم گفتن در حال برسی خودمم یه کارگر فصلی هستم لطفا به گوش مسولین محترم برسانید امین دلایی میلان هستم

  • ناشناس

    س‌من‌ودوتاازبچه‌هام‌الان‌دخترم سیزده‌ساله‌شده‌هنوزیارانه‌نکرفتیم‌گارگر‌ساده‌هستم‌که‌بعضی‌اوقات‌برای‌نون‌خشکم‌میمونم

  • ناشناس

    وقتی هرچه پیام ویدیو هیچ اهمیت نمیدین من از جاماندگانم 100بار پیام دادم ما آدم نیستیم ما دخل وخرج نداریم آخر اردیبهشت امسال ثبت کرد دمچرا برای ما واریز نشده شما گفتید برای همه واریز میشه حتی جاماندگان جدید نکنید ای کارارو ما چی بگم نمی خواهم چندین سال ندادین الان هم ندین ولی این عدالت نیست خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشو وارستگا ر7

  • اسماعیل احمدی

    ولاهاللهش شماروخدابههرکه اعتقاد دارید جامانده هستم حقم است به ۷نوان ایرانی یارانم بدهند من همین جا زندگی میکنم بچه هام مدرسه مرند خرجم همهکارام خدایی پس دلیل ندارهمن خودم دیپام تجربئ دارم ولی کارگری میکنم خدا کمکتون بکنه منو جز یارانه بگیران بکنی