کد مطلب: ۸۳۹

نرخ بیکاری در آمریکا ثابت ماند

 کارفرمایان آمریکایی ماه گذشته 192 هزار شغل جدید اضافه کردند با اینهمه نرخ بیکاری این کشور در 6.7 درصد ثابت ماند. شرکت‌های آمریکایی سرانجام به اندازه ای شغل ایجاد کردند که 8.8 میلیون شغل حذف شده در طول رکود شدید و احیای ضعیف پنج ساله را جبران کند. وزارت کار آمریکا اعلام کرد 192 هزار

کارفرمایان آمریکایی ماه گذشته 192 هزار شغل جدید اضافه کردند با اینهمه نرخ بیکاری این کشور در 6.7 درصد ثابت ماند.

شرکت‌های آمریکایی سرانجام به اندازه ای شغل ایجاد کردند که 8.8 میلیون شغل حذف شده در طول رکود شدید و احیای ضعیف پنج ساله را جبران کند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد 192 هزار شغل غیرکشاورزی در مارس ایجاد شد و همچنین آمار دو ماه پیش از آن نیز مورد بازبینی قرار گرفت و مجموعا 37 هزار شغل جدید به آمار اعلام شده افزوده شد.

با اینهمه اقتصاد آمریکا هنوز با عملکرد مطلوبی که از سوی بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی شده بود، فاصله دارد. شمار مشاغل بخش خصوصی در این کشور به رکورد 116.09 میلیون رسید که فراتر از اوج مشاهده شده در ژانویه سال 2008 بود اما همچنان پایین‌تر از میزانی است که در صورت روی ندادن رکود، باید به آن می‌رسید.

شمار مشاغل جدید در مارس نشان داد شرکت‌ها در بخش‌های مختلفی استخدام کرده‌اند که انتظار می‌رود به بهبود قدرت خرید مصرف کننده و تسریع رشد اقتصادی کمک کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در حالیکه بسیاری از شرکت‌هایی خصوصی در حال توسعه بوده اند، دولت‌های محلی، ایالتی و فدرال 535 هزار موقعیت شغلی را از دسامبر سال 2007 که رکود آغاز شد، حذف کردند که میزان کلی اشتغال را کاهش داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.