کد مطلب: ۴۴۱۴۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش بیکاری در استان‌های سیل‌زده / بالاترین نرخ بیکاری در کدام استان است؟

افزایش بیکاری در استان‌های سیل‌زده / بالاترین نرخ بیکاری در کدام استان است؟

استان‌های لرستان، مازندران و گلستان که در بهار سال گذشته گرفتار سیلاب شدند بیشترین افزایش نرخ بیکاری را در زمستان سال ۹۸ به ثبت رساندند.

در بین استانهای کشور، لرستان، مازندران و گلستان که در بهار سال گذشته گرفتار سیلاب شدند بیشترین افزایش نرخ بیکاری را داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته با کاهش ۱٫۷ درصدی نسبت به زمستان سال ۱۳۹۷ به ۱۰٫۶ درصد رسیده است.

بر اساس اطلاعیه مرکز آمار، در زمستان سال گذشته بیشترین نرخ بیکاری معادل ۱۶٫۳ درصد مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ بیکاری معادل ۵٫۴ درصد متعلق به استان خراسان جنوبی بوده است.

در حالی که وضعیت بیکاری در کل کشور بهبود یافته اما هشت استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند که لرستان در صدر آنان قرار دارد.

573457

در بین استان‌های کشور، استان لرستان بیشترین افزایش نرخ بیکاری را داشته، به طوری که نرخ بیکاری در این استان با رشد ۴٫۱ درصدی از ۱۲٫۹ درصد در زمستان سال ۱۳۹۷ به ۱۳٫۸ درصد در زمستان امسال رسیده است. استان‌های مازندران و گلستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین استان خوزستان دارای بیشترین کاهش نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۳۹۸ بوده، به طوری که نرخ بیکاری در این استان طی دوره مذکور با افت ۴٫۸ درصدی همراه بوده است. استان‌های خراسان رضوی و ایلام در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نرخ بیکاری در استان تهران در زمستان سال ۱۳۹۸ نسبت به زمستان سال ۱۳۹۷ معادل ۲٫۲ درصد کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.