کد مطلب: ۴۴۸۷۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نرخ بیکاری در آمریکا به بالاترین سطح از جنگ جهانی دوم رسید

نرخ بیکاری در آمریکا به بالاترین سطح از جنگ جهانی دوم رسید

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در ماه آوریل ۲۰٫۵ میلیون نفر در آمریکا شغل خود را از دست داده‌اند و برای اولین بار از جنگ جهانی دوم تاکنون نرخ بیکاری به ۱۴٫۷ درصد کاهش یافته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، بیش از ۲۰ میلیون نفر در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) شغل خود را از دست داده‌اند و این بدترین ماه برای بازار کار ایالات متحده از زمان رکود بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با ۲۰٫۵ میلیون شغلی که در ماه گذشته از میان رفته، نرخ بیکاری در آمریکا به ۱۴٫۷ درصد افت کرده است.

همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، این بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم است. ۷۵ سال از پایان جنگ جهانی دوم می‌گذرد و به‌گفته آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، آمریکا و دیگر کشورها با چالش‌برانگیز‌ترین بحران پس از جنگ دست‌وپنجه‌ نرم‌ می‌کنند.

این میزان از دست دادن شغل در حالی در آمریکا رخ داده که تا پیش از شیوع ویروس کرونا ، نرخ بیکاری در ایالات متحده در کمترین سطح ۵۰ سال گذشته قرار داشت.

تا به امروز، بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا پس از جنگ جهانی، ۱۰٫۸ درصد در دسامبر ۱۹۸۲ بوده است که در پی رکود اقتصادی ۱۶ ماهه رخ داد. پس از وقوع بحران مالی ۲۰۰۹-۲۰۰۸ نیز نرخ بیکاری به حدود ۱۰ درصد رسید.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی آمار وازارت کار در آمریکا، تعداد افراد بیکار در ماه آوریل به ۲۳٫۱ میلیون نفر رسید که ۱۸٫۱ میلیون نفر از این افراد به‌طور موقت شغل خود را از دست داده‌اند.

با توجه به شیوع کرونا، وضع قرنطینه و تعطیلی‌ها، با رقم ۷٫۷ میلیون نفر، بیشترین آمار بیکاری مربوط به بخش گردشگری و هتلداری می‌شود. این رقم در بخش آموزش و خدمات بهداشتی ۲٫۵ میلیون نفر و در بخش خرده‌فروشی ۲٫۱ میلیون نفر گزارش شده است.

نمودار زیر نرخ بیکاری ایالات متحده آمریکا را از جنگ جهانی دوم تا به امروز نشان می‌دهد:

نرخ بیکاری

نرخ بیکاری در آمریکا به کمترین سطح از جنگ جهانی دوم تاکنون رسید.

منبع: statista

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.