کد مطلب: ۶۶۹۷۴۸

نرخ تورم خردادماه اعلام شد

نرخ تورم خردادماه اعلام شد

نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه ١۴٠١ در مقایسه با ماه قبل ١٣,٢ واحد درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه ١۴٠١ چقدر است؟

به نقل از مرکز آمار ، منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم نقطه‌ای در خرداد ماه ١۴٠١ به عدد ۵٢,۵ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۵٢.۵ درصد بیشتر از خرداد ١۴٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند.

نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه ١۴٠١ در مقایسه با ماه قبل ١٣,٢ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ها و دخانیات» با افزایش ٣٢,٢ واحد درصدی به ٨١.۶ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٢.٨ واحد درصدی به ٣۶.٨ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۵١,۴ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ١٢,٢ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۵٨,٢ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١٨,١ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه خرداد ١۴٠١ به ١٢,٢ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٨.٧ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ٢۵.۴ درصد و ۴.۴ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ١١,۵ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٧.٨ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ١۵.٨ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١٣.٠ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. نرخ تورم سالانه خرداد ماه ١۴٠١ برای خانوارهای کشور به ٣٩,۴ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠,٧ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٣٨,٩ درصد و ۴١.٨ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ٠,۶ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٠ واحد درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.فاجعه است.بعد مسئولین ارشد مملکت میگویند،که مردم ۶ماه،۸ماه صبر کنند،مملکت آباد میشود.باتشکر

  • ناشناس

    اونقدر وعده های پوشالی شنیدیم که به این آمار هم نمیشه اعتماد کرد مطمعنا تورم بیشتر از این آماری هست که میگن

  • ناشناس

    مسئولین که میگن تورم رو مهار کردن ،بازم وعده وعید تو خالی

  • ناشناس

    من نمیدونم کارشناسا ای اعداد وارقام چیه بابا جان جنس 10تومنی پارسال الان 40تومن حالا ای خدایی چنددرصد

  • ناشناس

    نه باباچرت تورم وجود ندارد تورم ۱۰ درصد اون هم توی هیت دولت هر کس خرید بیا توجمع ما تورم ۱۰ درصد چون نا افزایس حقوق ۱۰ درصد اعلام کردیم

  • ناشناس

    اولاً که آمار درست نیست تورم واقعی بیشتر از این حرفها هست
    دوماً کجای دنیا تورم تا این حد بالاست و مسیولین و نمایندگان !! اعلام میکند مردم ایران از همه جای دنیا بیشتر در آسایش هستند

  • ناشناس

    ظرف این سالها ایرانیان را با جنگ ؛ مقاومت و… از یک کشور رو به رشد به مملکتی تبدیل کرده اند که آخرش این شده: گذاشتن خرما روی سفره مردم ؟؟؟؟

  • ناشناس

    والامن امروزرفتم شلواربگیرم انقدگرون بودنگرفتم یعنی فردابایدباشرت برم بیرون

  • ناشناس

    وای به حال اونایی که حتی یه گوشی ندارن ازبدبختیشون بگن یکم سبک بشن

  • ناشناس

    میشه بفرمایید برنجی که در اردیبهشت من کیلویی ۳۵ می‌گرفتم و در خرداد کیلویی ۶۸ گرفتم چند درصد رشد داشته ؟