کد مطلب: ۳۹۳۴۷۴

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

نرخ دلار به ۱۰ هزار تومان می‌رسد / نرخ سود بانکی زیاد نمی‌شود

نرخ دلار به 10 هزار تومان می‌رسد / نرخ سود بانکی زیاد نمی‌شود

معصومه آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه با تشکیل بازار متشکل ارزی نرخ دلار به راحتی به 10 هزار تومان خواهد رسید، گفت: معتقدم در شرایطی که رکود اقتصادی بر کشور حاکم است و با بحران بانکی دست و پنجه نرم می‌کنیم نباید نرخ سود بانکی تغییر پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: «آمادگی کامل برای راه‌اندازی بازار متشکل ارزی وجود ندارد. تا زمانی که اطمینان حاصل نشود، این بازار راه اندازی نخواهد شد». این تعویق چند باره درحالی مطرح شده است که در دیدار رییس هیات‌ مدیره و مدیرعامل بازار متشکل ارزی با رییس کل بانک مرکزی در روز پنجم مرداد ماه امسال، مقرر شده بود که در آستانه عید قربان فعالیت این بازار آغاز شود.

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درخصوص احتمال بایگانی شدن بازار متشکل ارزی و تاثیر آن بر بازار ارز، گفت: قاعدتا هر چه سریعتر بازار متشکل ارزی آغاز به کار کند ما به سمت تک نرخی شدن ارز نزدیک می‌شویم و هرچه آغاز به کار این بازار به تعویق بیافتد مشکلات تولیدکنندگان افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که نسبت به شاخص‌ها داشتم معتقدم اگر بازار متشکل ارزی هر چه سریعتر آغاز به کار کند و بازارهای دیگر ارز از جمله سامانه نیما، سامانه سنا و… جمع شوند نرخ دلار به راحتی به 10 هزار تومان خواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا امسال نرخ سود بانکی تغییر پیدا می‌کند؟ افزود: فعلا در دستور کار شورای پول و اعتبار تغییر نرخ سود بانکی نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم در شرایطی که رکود اقتصادی بر کشور حاکم است و با بحران بانکی دست و پنجه نرم می‌کنیم نباید نرخ سود بانکی تغییر پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام دوستان.به احتمال ۹۹درصد تا چند روز دیگه دلار به […]تومان و طلا گرمی […] تومان خواهد شد. اگه دارین برای فروش اون عجله کنید تا ضرر نکردین. فعلا که داره روز به روز پایین میاد و بقیه اجناس قیمتشون داره روز به روز پرواز میکنه. مرغ رو دیروز خریدم ۱۴۹۰۰ولی امروز دیدم قیمت زده بود ۱۵۳۰۰.

    • ناشناس

      سلام
      فقط دارن دلار ها رو از جیب مردم میکشن بیرون.
      تو شهریور میره بالا .
      بهیچوجه نفروشید.اقتصادی که پاشیدس و همه چی داره گرون میشه ویه موج گرونی دیگه تو راهه ونفتمونو نمیخرن وسرانه ملی گاهش پیدا کرده چطور دلار میاد پائین؟

    • ناشناس

      این قیمتی که نوشتی میاد پایین مرغ که رفته بالا بیخیال .مثل اینکه تو بازار نیستی 99درصد گرون میشه

    • مهدی

      سلام
      با درود بر خانم آقاپور نماینده محترم و محبوب شهرمان
      در پاسخ به دوست ناشناس در دلار عجله ای نباید باشد چون ضرری در کار نیست ۲ سال دیگر چند برابر شود جبران میشود امروز متاسفانه فنری بودن و تحت فشار نگه داشتن آن کاملا محسوس است که در نهایت به جای اینکه ۴ سال دیگر تورم مجدد بیاید به نظر من به ۲ سال دیگر کاهش پیدا میکند همین گرانی های مکرر و اینکه امروز فلان جنس ۲ تومنه فردا ۴ تومن پسفردا ۳ تومن این نشانه هاشه و ناشی از سیگنالهای این موضوع و عدم تثبیت و رهاشدن ….در طلا هم اصلا ضرری نیست دلار بشه ۸ تومن جهانی بشه ۱۹۰۰ هم طلا زیر ۵۰۰ نیست کلا طلا جهانیه و سرمایه بسیار مطمئنیه در کل نقش اراده بسیار مهم است به خاطر داشته باشید التماس دعا

    • ....

      شما اگه داری برو برا فروشش عجله کن ما نه داریم که بخریم ونه بفروشیم

    • ناشناس

      اصلا خودت فهمیدی چی گفتی

  • ناشناس

    آقا نرخ دلار را تا انتخابات پایین نگه می دارند
    بعد از انتخابات دوباره دلار پرواز خواهد کرد
    هرکی دلار داره نفروشد که متظرر خواهد شد

  • مسعود

    مبرهن وآشکار است که خود بانک مرکزی برای جبران کسری مالی خود با دستکاری در نرخ ارز هم بدهی خود را تسویه کرده وهم در قبال خرید وفروش ارز در حد یک صرافی بزرگ سود کلان برده است آشکار است که عمل وشان ومنزلت بانک مرکزی را که متولی حفظ ارزش پول ملی در حد دلال نزول داده وباعث اینهمه تورم و مشکلات شده که لابد آنهم تقصیر امریکاست شعور مردم را بازیچه قرار ندهید

    • ناشناس

      شیر مادرت حلالت

  • افشین

    فرداس که دلار بره بالا

  • Lakamir51@gmail.com

    در این اقتصاد بسیار نا بسامان بهتر است کمی سود بانکی را افزایش دهیم .و کیفیت تولیدات را بالا برده و قیمت ها را پایین بکشیم .این روشو باعث پرشدن بانکها …و دادن وام های بیشتر به تولید کنندگان و پیدا کردن بازارهای بیشتر فروش و چرخش مالی بهتر ..

  • ناشناس

    تمام این بازی ها برای گران کردن دلار بوده.

  • سید

    ده هزار تومن که هیچ، چهارهزارودویست تومان هم خیلی زیاد و غیر واقعی است

  • ناشناس

    هر وقت سود بانکی کم شد همه چیز گرانشد ودیگر ارزان نمیشود .اگر سود را افزایش دهید تمام بازارها ساکت میشود و دولت با پول مردم کارهای بزرگ انجام دهد

  • ایرانی

    قطعادلاروسکه بالا خواهدرفت الان هم بانک مرکزی باتزریق زیاددلاربه بازاروایجادجوپلیسی وبگیروببندقیمتهاراپایین نگه داشته این قیمتهاکاملا مصنوعی ودستوریست کدام عقل سلیمی باورمیکنه وقتی فروش نفت ایران به گفته خودمسئولین از2800000بشکه درروزرسیده به کمتراز300000بشکه درروزوضمناارزحاصله نمیتونه به کشوربرگرده وبایدبجاش جنس بنجل واردکنن اونوقت قیمت دلاروسکه پایین بیادمطمئن باشیدبزودی این فنرآزادمیشه وقیمتهابیشترازقبل بالاخواهدرفت نفروشین بالامیره تازه اگرمیتونین الان بخرین

  • اشکان

    همه اینا دروغن دلار بیش از پیش گران می شود و من خودم یک میلیون دلار خریدم و با روابطی که دارم می دونم که دلار تا بیست هزلر تومان به زودی خواهد رسید

    • م

      ….نگو

    • ناشناس

      بشین تا بشه 😐 مگه الکیه بیست هزار تومن.

    • ناشناس

      سریعا” بفروشین و در تله قیمت نیفتید دلار هرگز به وضع قبل برنخواهد گشت !

    • ناشناس

      کسی که یه ملیون دلار خریده بایدم آرزو کنه دلار بشه 20 تومن ولی لف لف نخور پاشو از خواب