کد مطلب: ۲۳۶۳۴۶

نرخ شناور مدیریت‌شده مبنای کار تسویه صادرات

نرخ شناور مدیریت‌شده مبنای کار تسویه صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرار گرفتن نرخ شناور مدیریت شده برای تسویه حساب‌های صادراتی گفت: مبنای کار همان دلار ۴۲۰۰ تومانی است.

مجتبی خسروتاج در دیدار با صادرکنندگان با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص نحوه بکارگیری ارز صادراتی و سیاست‌های تجاری کشور گفت: با توجه به شرایط جدید ارزی، ضروری است که جلساتی با صادرکنندگان برای تبیین دستورالعمل‌های ارزی برگزار شود که بر این اساس، در این بخشنامه تعهدات و مسئولیت‌هایی که متوجه فعالین اقتصادی در امر صادرات است و همچنین روش‌های مختلفی که می‌توانند در استفاده از ارز صادراتی استفاده کنند تشریح شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تبیین تجارت خارجی کشور در سال ۹۶ گفت: در ابتدای سال گذشته استراتژی سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس نقطه نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها تدوین شد و پرونده صادرات غیر نفتی با رشد ۶.۵ درصد و رقم ۴۷ میلیارد دلار بسته شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۷ با توجه به تنش ارزی در کشور، طی مصوبه مورخ ۹۷/۰۱/۲۲ از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان اعلام شد که متعاقبا نرخ شناور مدیریت شده مبنای کار قرار خواهد گرفت.

خسروتاج افزود: پس از آن یکی از دغدغه‌ها این بود که اثر تک‌نرخی شدن و ثبات ارز بر صادرات و واردات بررسی شود تا بدانیم کدام روش برای تجارت خارجی کشور مناسب است.

همچنین در ادامه این جلسه، فعالین تجاری سوالات و نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده و ریاست کل سازمان توسعه تجارت به آن پاسخ داد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.