کد مطلب: ۷۵۷۵۱۷

نرخ عوارض پسماند اعلام شد

نرخ عوارض پسماند اعلام شد

نرخ عوارض پسماند برای سال آینده اعلام شد. بنا به گفته مسوولان این رقم با نرخ تورم فاصله چشمگیری دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تصویب نرخ ۴۷۶ تومان به عنوان نرخ عوارض هر کیلوگرم پسماند در سال آینده خبر داد.

رضا شرفی در حاشیه برگزاری یکصد و بیست وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص نرخ بهای خدمات پسماند در سال آینده گفت: آنچه که امروز در صحن شورای شهر تهران ارائه کردیم بهای مدیریت خدمات پسماند در شهر تهران بود که مربوط به خدمات ما در سطح شهر به شهروندان است.

وی افزود: در حوزه پسماندهای عادی بهای ۴۷۶ تومان مورد موافقت شورا قرار گرفت و این اقدام شورا با نگاه مردم محوری و جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی به شهروندان صورت گرفت. به این ترتیب برای هر کیلوگرم پسماند در شهر تهران هزینه جمع آوری و انتقال، ۴۷۶ تومان بر اساس کد نوسازی خانوارها پرداخت می‌شود.

شرفی ادامه داد: این رقم بر اساس میانگین نوسازی املاک در سطح شهر تهران محاسبه می‌شود که کمیته آن ۱۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود و بیشینه هر واحد نیز ۵۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان است. در حقیقت این ارقام قیمت تمام شده خدمات ماست که بر اساس تورم سالیانه نیز در نظر گرفته نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حوزه پسماندهای عمرانی و ساختمانی برای هر متر مکعب ۶۸۰۰ تومان به عنوان بهای خدمات در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید، گفت: برای مدیریت گودهای پرخطر و رها شده بهای خدماتی جهت پر کردن آنها برای سال آینده در نظر گرفته شده که این رقم برای هر متر مکعب ۱۰۰۰ تومان به تصویب رسیده است.

وی افزود: نگاه ما در بحث پسماندهای پزشکی در سال آینده راه‌اندازی سیستم حرارتی پسماندهای بیمارستانی است تا دغدغه مهم شهروندان و شهرداری در نیمه دوم سال آینده به صورت سیستم حرارتی به مجموعه فرآیندهای ما اضافه شود.

تعیین بهای خدمات پارکینگ‌ها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای شهر تهران مبلغ پارک حاشیه‌ای از هزار و۶۰۰ برای دو ساعت اول به ازای هر نیم ساعت به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، گفت: پارکبانان نباید بصورت نقدی از شهروند وجهی دریافت کنند.

وی با اشاره به حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها، افزود: این مبلغ از ۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای ساعت اول خودروها و برای وانت بارها در پارکینگ‌های سطح یک به ۶ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین بهای خدمات پارکینگ غیر مسقف از ۲ هزار و۸۰۰ تومان تا ۵ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شد.

شفیعی درباره بهای پارکینگ موتورها گفت: بهای پارکینگ موتورها نیز از ۱۶۰۰ تومان برای یک ساعت اول به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

وی درباره پارک حاشیه‌ای نیز اظهار کرد: مبلغ پارک حاشیه‌ای از ۱۶۰۰ برای دو ساعت اول به ازای هر نیم ساعت به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید البته پارک حاشیه ای هنوز اجرایی نشده و برای ۷۵ هزار پارک قرارداد بسته‌شده است و برای سال آینده ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای ایجاد می‌شود که کل درآمد حاصل از پارک حاشیه‌ای باید برای حمل و نقل عمومی صرف شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره دریافت پول توسط پارکبانان هم گفت: پارکبابانان نباید بصورت نقدی از شهروند وجهی دریافت کنند؛ بلکه از طریق سیستم های هوشمند این مبلغ دریافت می‌شود به هیچ عنوان هیچ عاملی حق دریافت وجه به واسطه پارک حاشیه‌ای را ندارد و هر پرداختی سامانه‌ای است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.