کد مطلب: ۶۲۰۱۳۶

انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری برای مغازه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری برای مغازه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

برای داشتن آگاهی دقیق از موجودی کالاها و وضعیت مالی کسب و کارتان، بهترین راه حل استفاده از یک نر‌م‌افزار حسابداری هوشمند برای مغازه یا فروشگاه است.

تابحال به هزینه های پنهانی کسب و کارتان فکر کرده اید؟

هزینه هایی که پنهانی برای کسب و کار هزینه می تراشن و خیلی از صاحبان کسب و کار محاسبه این هزینه ها را فراموش میکنند.

اتمام موجودی کالاهای پرفروش، سر رسیدن تاریخ انقضای برخی محصولات و یا گم شدن یا خروج محصولات بدون اطلاع مدیر فروشگاه از هزینه‌های پنهانی مهم در کسب‌و‌کارها هستند.

اما کنترل موجودی انبار و محاسبه این هزینه های پنهان غیر از استفاده از نرم افزار های هوشمند، کاری بسیار سخت بوده و انتظار خروجی دقیق داشتن از روش های سنتی و دستی تقریبا غیر ممکن است.

برای داشتن آگاهی دقیق از موجودی کالاها و وضعیت مالی کسب و کارتان، بهترین راه حل استفاده از یک نرم افزار حسابداری هوشمند برای مغازه یا فروشگاه است.

چرا هر فروشگاه به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟

هر مغازه یا فروشگاهی صرف نظر از اندازه و نوع فعالیت باید از میزان فروش و سطح درآمد ماهانه خود اطلاع داشته باشد. امکاناتی که نرم افزار حسابداری مغازه به کاربران ارائه می‌دهد و وظایف حسابداری صاحبان مشاغل به عنوان مؤدی مالیاتی، ضرورت استفاده از نرم افزار حسابداری مغازه را نشان می دهد که در زیر مهم‌ترین دلایل را لیست کرده‌ایم.

  • کنترل موجودی کالاها : اولین دلیل هر فروشنده برای خرید نرم افزار حسابداری برای مغازه و فروشگاه خود، کنترل بهتر کالاهای موجود در انبار و فروشگاه است. از آنجا که صندوق فروشگاهی ثبت کالاها در نرم افزار را تسهیل می‌کند، تنها با ورود تعداد هر کالا به هنگام خرید و ثبت فاکتور خرید مشتریان در نرم افزار صندوق فروشگاهی می‌توان از موجودی هر کالا در لحظه آگاهی داشت.
  • ثبت اقلام خریداری شده هر مشتری و محاسبه مبلغ نهایی آن : در نرم افزار صندوق فروشگاهی به کمک دستگاه بارکدخوان تمام اقلام مشتری در نرم افزار ثبت و فاکتور آن صادر می‌شود. معمولا نرم افزار صندوق فروشگاهی می‌تواند ارزش افزوده و یا درصد تخفیف کالاها را نیز محاسبه کند؛ بنابراین صندوق فروشگاهی مغازه دقت و سرعت صدور فاکتور را بهبود می‌دهد.
  • گزارش از میزان فروش و وضعیت درآمد : با ثبت دقیق کالاهای ورودی و خروجی در نرم افزار حسابداری صندوق فروشگاهی گزارش‌های مختلفی از میزان فروش تعدادی و ریالی هر روز یا ماه، پرفروش‌ترین و پرسودترین کالاها را در اختیار خواهید داشت.

ضرورت استفاد از نرم افزار صندوق فروشگاهی برای فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای

  • تعریف شیفت برای کاربران و مدیریت کارکرد آنها : در فروشگاه‌های بزرگ تعداد کاربرانی که پشت صندوق هستند زیاد است که برای بررسی عملکرد آنها می‌توان برای هر یک کد کاربری با سطح دسترسی مشخصی تعریف کرد.
  • اتصال به نرم افزار انبار و اعلام نقطه سفارش مجدد : فروشگاه‌های بزرگ برای مدیریت بهتر موجودی از نرم افزار انبار استفاده می‌کنند که این نرم افزار متصل به نرم افزار صندوق فروشگاهی بوده و با یکپارچه کردن اطلاعات فروش و موجودی، نقطه سفارش مجدد را برای کالاهای عرضه شده در فروشگاه به انباردار اعلام می‌کند.
  • یکپارچه کردن اطلاعات ذخیره شده : برای حسابداری اصولی فروشگاه‌های زنجیره‌ای لازم است تمام اطلاعات مربوط به خرید محصولات و مواد اولیه، انبارداری، هزینه‌های حقوق و حمل و نقل و نیز اطلاعات مربوط به بخش فروش به صورت یکپارچه نگه‌داری شوند. بنابراین نیاز است که نرم افزار حسابداری صندوق فروشگاهی آنها امکان اتصال به نرم افزار یکپارچه مالی را داشته باشد.
  • تعریف نامحدود کالا در نرم افزار : در مغازه‌های کوچک مانند سوپرمارکت تا فروشگاه‌های بزرگ اغلب تنوع کالا بسیار زیاد است. بنابراین محدود نبودن در تعریف تعداد کالاها در نرم افزار صندوق فروشگاهی یک فاکتور مهم بشمار می‌رود. البته برخی نرم افزارها بسیاری از کالاهای مشترک هر صنف را به صورت پیش‌فرض در خود دارند.

نرم افزار صندوق فروشگاهی آنلاین چیست؟

تکنولوژی با سرعت و شتاب زیادی در حال رشد و پیشرفت است که این تغییرات به ساده شدن بسیاری از فرایندها کمک می‌کند. یکی از تغییرات مهم در دنیای حسابداری ارائه نرم افزارهای حسابداری ابری است. نرم افزار صندوق فروشگاهی تحت وب گزینه مناسبی است برای کسب‌و‌کارهایی که ثبت و صدور فاکتور در محل برای آنها امکانی ضروری است. زیرا در این نرم افزار محدودیت زمانی و مکانی برای دسترسی به محیط و اطلاعات حسابداری حذف شده و اطلاعات فاکتور بازاریاب‌ها و توزیع کنندگان در همان زمان فروش در نرم افزار ثبت می‌شود. بنابراین تمام دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید مانند گوشی هوشمند، تبلت و یا دستگاه کارتخوان اندرویدی برای استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی تحت وب مناسب هستند.

2 25

ویژگی‌های بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

برای انتخاب بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی باید نیازهای کسب‌و‌کار خود را در اولویت قرار دهید. نرم افزاری که بتواند به کمک امکانات خود راهکارهای بهتری برای پاسخ به این نیازها به شما ارائه دهد را می‌توان به عنوان بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی برای شما معرفی کرد. اما بد نیست چند نکته ساده را هم مد نظر داشته باشید:

  • محیط کاربری ساده : هرچه کار کردن با یک نرم افزار ساده‌تر باشد، سرعت کار افزایش یافته و نیاز به دانش و آموزش تخصصی برای کاربران به حداقل می‌رسد.
  • پشتیبانی قوی و به‌روزرسانی مداوم نرم افزار : به دلیل اهمیت داده‌های مالی در هر کسب و کار، پشتیبانی نرم افزار حسابداری توسط تیم فنی و متخصص یک مزیت به حساب می‌آید.
  • سریع و مطابق استانداردهای حسابداری : برای صندوق فروشگاهی سرعت بالا ویژگی مهم است، زیرا فرایند خرید مشتری را کاهش می‌دهد. البته ثبت داده‌ها نیز باید براساس اصول حسابداری باشد.
  • ارائه گزارش‌های مدیریتی مختلف : گزارش‌های مدیریتی مختلف می‌تواند به آگاهی صاحب کسب‌و‌کار از وضعیت فروش و تقاضای بازار کمک کرده و تصمیمات موثرتری را اتخاذ کرد.

نرم افزار حسابداری صندوق فروشگاهی پارمیس راهکاری مناسب از فروشگاه محلی تا فروشگاه زنجیره‌ای

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس به واسطه سابقه بلند مدت شرکت در زمینه نرم افزار حسابداری و شناسایی دقیق نیازهای حسابداری مشاغل مختلف می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. شرکت پارمیس انواع نرم افزارهای حسابداری را برای کسب‌و‌کارهای خانگی تا سازمان‌های بزرگ را ارائه می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید پشتیبانی قوی و به روز رسانی مداوم نشان‌دهنده اعتبار یک شرکت نرم افزاری است که شرکت پارمیس توانسته است به خوبی در این زمینه خود را اثبات کند.

3 21

این شرکت همواره همگام با فناوری‌های جدید روز حرکت کرده و راهکار ابری حسابداری خود را با نام پارمیس ۳۶۰ و اپلیکیشن پارمیس اسمارت را برای دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی ارائه کرده است.

اپلیکیشن اسمارت پوز پارمیس بطور همزمان بر بستر سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز وiOS تولید و عرضه شده است و با ارائه این تنوع، انعطاف وسیعی را در انتخاب دستگاههای سخت افزاری به کاربر می‌دهد بطوریکه در یک مجموعه بطور همزمان می‌توان از صندوق فروش‌های ویندوزی، اندرویدی و حتی کارتخوان‌های اندرویدی استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و دموی رایگان با واحد فروش شرکت پارمیس۰۲۱-۸۷۷۵۸ تماس حاصل فرمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.