خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۷۶۱۸

خاندوزی:

بورس کالا به نفع مردم تمام شد

بورس کالا به نفع مردم تمام شد

با کنار گذاشتن شیوه‌های قدیمی در خرید خودرو و عرضه خودرو در بورس کالا، دست دلالان کوتاه شده و خریداران خودرو منفعت بیشتری نصیبشان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی اقتصادی دولت درباره وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا گفت منفعت عرضه خودرو در بورس به کارخانه و مردم رسیده است.
سید احسان خاندوزی گفت: میراث دار یک کاهش عرضه در صنعت خودرو بودیم اما با فاصله گرفتن از شیوه های قبلی فروش مانند قرعه کشی، شاهد هستیم با عرضه خودرو در بورس کالا ، منفعت اختلاف قیمت کارخانه و بازار به جای دلالان به جیب کارخانه و مردم می‌رود و هماهنگی میان وزارت صمت و بورس کالا برای ارتقای شرایط در حال انجام است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: واقعیت آن است که بسیاری از تقاضاها مصرفی نیست و سرمایه‌ای است که باید با مالیات بر سوداگری مدیریت شود.

او گفت: وزارت صمت توانسته ۱۸ درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد عرضه خودرو و ۴۰۰ درصد تعداد تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه سال قبل را افزایش دهد که این روند ادامه دارد.

به گفته خاندوزی، شیوه های گذشته مبتنی بر قرعه کشی و سایر روش‌ها، درست نبود و موجب می‌شد منفعت دلالان و واسطه‌گران به جای مردم و تولیدکننده تامین شود اما با توجه به سازوکار کاملا شفاف بورس کالا، تا پایان آذرماه از ۴۷۰۰ میلیارد تومان اختلاف قیمت کارخانه و بازار، بخش قابل توجه آن حدود ۲۰۷۷ میلیارد تومان به مصرف کننده نهایی رسیده و مردم خودروی ارزان‌تری نسبت به بازار آزاد خریداری کردند.

وزیر اقتصاد گفت: در برخی از مدل‌ها که قیمت بازار آزاد آن خودرو ۵۰۰ میلیون تومان است اما به تازگی در بورس کالا ۳۴۵ میلیون تومان تقریبا همان نرخ کارخانه معامله شده که اقدامات و هماهنگی وزارت صمت و بورس کالا برای خرید مناسب مصرف کنندگان واقعی ادامه دارد.

منبع: کالاخبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امین

    بازار هم دست خودشون هست از طریق نمایندگی ها به بازارتزریق میکردن ، به مرگ میگیرن تا به تب راضی بشن

  • حمید

    با سلام دوستان عزیز واقعا بورس جای کلاهبرداریست و اصلا اصلا به نفع مردم نیست من کاملا به بورس کالا واقف هستم مثلا به طور مثال پژو ۲۰۷ که قیمت پایه ۱۸۷م هست و باید به دست مصرف کننده برسد در بورس کالا با قیمت ۴۰۰م به بالا به فروش می‌رسد!! این کجاش به نفع مردم هست؟ هر چه قیمت خودرو در بازار بالاتر باشد به نفع خودروسازان هست تا در بورس به فروش برسانند کلا قیمت خودرو در بورس حداکثر ۵۰ تا ۶۰م با قیمت بازار متفاوت هست که عملا با خواب پول شما در ۲ تا ۳ماه یه رقم ناچیزی خواهد رسید.
    در یک کلام بورس کالا جای جولان دادن و به فروش رساندن خودرو ها به کام خودروسازان هست تمام.

  • حمید

    با سلام دوستان عزیز واقعا بورس اصلا اصلا به نفع مردم نیست من کاملا به بورس کالا واقف هستم مثلا به طور مثال پژو ۲۰۷ که قیمت پایه ۱۸۷م هست و باید به دست مصرف کننده برسد در بورس کالا با قیمت ۴۰۰م به بالا به فروش می‌رسد!! این کجاش به نفع مردم هست؟ هر چه قیمت خودرو در بازار بالاتر باشد به نفع خودروسازان هست تا در بورس به فروش برسانند کلا قیمت خودرو در بورس حداکثر ۵۰ تا ۶۰م با قیمت بازار متفاوت هست که عملا با خواب پول شما در ۲ تا ۳ماه یه رقم ناچیزی خواهد رسید.
    در یک کلام بورس کالا جای جولان دادن و به فروش رساندن خودرو ها به کام خودروسازان هست تمام.

  • علی

    با سلام دوستان عزیز
    اصلا اصلا به نفع مردم نیست من کاملا به بورس کالا واقف هستم مثلا به طور مثال پژو ۲۰۷ که قیمت پایه ۱۸۷م هست و باید به دست مصرف کننده برسد در بورس کالا با قیمت ۴۰۰م به بالا به فروش می‌رسد!! این کجاش به نفع مردم هست؟ هر چه قیمت خودرو در بازار بالاتر باشد به نفع خودروسازان هست تا در بورس به فروش برسانند کلا قیمت خودرو در بورس حداکثر ۵۰ تا ۶۰م با قیمت بازار متفاوت هست که عملا با خواب پول شما در ۲ تا ۳ماه یه رقم ناچیزی خواهد رسید.
    در یک کلام بورس کالا جای جولان دادن و به فروش رساندن خودرو ها به کام خودروسازان هست تمام.

  • حمید

    با سلام دوستان عزیز من کاملا به بورس کالا واقف هستم مثلا به طور مثال پژو ۲۰۷ که قیمت پایه ۱۸۷م هست و باید به دست مصرف کننده برسد در بورس کالا با قیمت ۴۰۰م به بالا به فروش می‌رسد!! این کجاش به نفع مردم هست؟ هر چه قیمت خودرو در بازار بالاتر باشد به نفع خودروسازان هست تا در بورس به فروش برسانند کلا قیمت خودرو در بورس حداکثر ۵۰ تا ۶۰م با قیمت بازار متفاوت هست که عملا با خواب پول شما در ۲ تا ۳ماه یه رقم ناچیزی خواهد رسید.
    در یک کلام بورس کالا جای جولان دادن و به فروش رساندن خودرو ها به کام خودروسازان هست تمام.

  • ناشناس

    عرضه خودرو در بورس به نفع مردمه اما دلال‌ها نمی‌ذارن مافیای خودرو در ایران خیلی قدرتمنده جلوی عرضه دنا پلاس رو گرفت امیدوارم مسئولینی که به فکر مردمند کوتاه نیان و ۵هزار دنا پلاس رو یکشنبه عرضه کنن

  • ناشناس

    پس چرا حریف دلال‌ها و مافیای خودرو نشدی و عرضه ۵ هزار دنا پلاس رو متوقف کردی؟

  • گودرز

    سود بورس به جیب خودروساز میره به اضافه مالیات و…مثلا فیدیلیتی ۸۸۰تومنی رو ۱ملیون چهارصد پنجاه تو بورس فروختن قیمت آزادش۱۵۵۰بوده چی نصیب مردم شده؟

  • گودرز

    سود بورس به جیب خودروساز میره به اضافه مالیات و…مثلا فیدیلیتی ۸۸۰تومنی رو ۱ملیون چهارصد پنجاه تو بورس فروختن قیمت آزادش۱۵۵۰بوده چی نصیب مردم شده؟

  • ناشناس

    اگه ریگی به کفش دولت و تولید کننده ها نبود همین تعدادی رو که از طریق بورس روانه بازار کردند با یه قیمت متعادل عرصه می کردند و وقتی عرضه به اندازه تقاضا می رسید دیگه واسطه ای در کار نبود .