کد مطلب: ۱۸۱۰۳۰

آدم نژاد خبر داد:

نصب GPS روی کامیون‌های نفتکش تا آخر ۹۶

نصب GPS روی کامیون‌های نفتکش تا آخر ۹۶

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری از اتمام طرح نصب جی پی اس بر روی کامیون‌های حامل مواد سوختی و شیمیایی خطرناک تا پایان امسال و سایر کامیون‌ها از ابتدای سال آینده خبر داد.

شهرام آدم نژاد گفت: ایران کشور وسیعی بوده و بیشترین میزان حمل و نقل کالا و مسافر از طریق جاده‌های آن انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در کشور حدود ۹۸۵ میلیون نفر از طریق جاده‌ها تردد می‌کنند که نیمی از این جابه‌جایی‌ها به وسیله حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد.

آدم نژاد ادامه داد: تجهیزات جی. پی. اس بر روی اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی نصب شده تا مدیریت و نظارت بهتری در راستای ایمنی، آسایش و جابه‌جایی اعمال شود که برای تحقق آن به داده‌های ثبتی و مکانیزه از طریق ناوگان حمل و نقل نیاز است.

وی افزود: نصب این تجهیزات با هدف ایمنی و توزیع سوخت طبق میزان پیمایش انجام شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در ناوگان حمل و نقل بار نیز سالانه ۵۰۰ میلیون تن بار از سوی حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود به طوری که ۳۲۰ هزار انواع کامیون این بار را در سراسر کشور جابه جا می‌کنند که برای تحقق ایمنی، مدیریت تردد، نظام توزیع کالا و غیره به یک سری داد‌ه‌های منسجم، منظم و قابل دسترس نیاز است.

وی با بیان اینکه تجهیزات جی. پی. اس بر روی ناوگان حمل و نقل بار نیز نصب خواهد شد، اظهار داشت: همه ناوگان عمومی خواستار فعالیت در حوزه جاده‌ای، ملزم به نصب این تجهیزات هستند.

آدم نژاد با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران بخشی از هزینه‌های اجرای طرح نصب جی. پی. اس بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از سوی شرکت نفت تامین می‌شود، گفت: هم اکنون برای جذب منابع با شرکت نفت رایزنی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: از زمانی که سیستم توزیع سوخت بر اساس پیمایش اعمال می‌شود روزانه نزدیک به هشت میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور کاهش یافته است.

آدم نژاد با تاکید بر اینکه بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر از گذشته با استفاده از سیستم مدیریت مدت زمان پیمایش، نظارت می‌شد، تصریح کرد: در ناوگان حمل و نقل کالا نظارتی بر مدت زمان سفر رانندگی وجود نداشت به طوری که در این ناوگان باید حداکثر ۹ ساعت رانندگی انجام شود که با اجرای طرح نصب «جی. پی. اس» نظارت بر مدت رانندگی امکان‌پذیر شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در بخش توزیع سوخت بر اساس میزان پیمایش، سوخت تخصیص می‌یابد که این مهم نقش موثری در کاهش قاچاق سوخت دارد.

وی همچنین گفت: امسال نصب تجهیزات جی. پی اس بر روی نفتکش‌ها و ناوگان حمل مواد خطرناک با اولویت آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این طرح به طور کامل اجرا شود.

آدم نژاد افزود: از سال ۹۷ نصب تجهیزات جی. پی. اس بر روی تمامی ناوگان حمل و نقل کالا در کشور آغاز می‌شود و این در حالی است که در صورت عدم نصب این تجهیزات، سوخت یارانه ای به متقاضیان تعلق نمی‌گیرد.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.