کد مطلب: ۶۵۵۹۵۸

افزایش نظارت با سامانه فروش یکپارچه خودرو/ واردات خودرو برای همه دهک‌ها

افزایش نظارت با سامانه فروش یکپارچه خودرو/ واردات خودرو برای همه دهک‌ها

معاون وزیر صمت در خصوص نحوه کارکرد سامانه متمرکز قرعه کشی خودرو، گفت: به‌جای تعداد محدودی خودرو در ماه، چند ماه یک بار و هر بار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در معرض فروش قرار داده خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت امروز در نشست خبری با بیان اینکه دانش بنیان یعنی خلق محصول، اظهار کرد: صنعت خودرو در دنیا دانش بنیان شده و ما هم به دنبال این هستیم که وارد مسیر دانش بنیانی کردن صنعت خودروی کشور شویم.

به نقل از ایرنا ، منطقی خاطرنشان کرد: انجام تعهدات خودروسازان بزرگ همزمان با تحویل به موقع، افزایش نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و محدود شدن دلال‌بازی‌ها که با اجرای طرح مالیات گرفتن از درآمدهای اتفاقی در مجلس تقویت نیز خواهد شد، از جمله دیگر مزایای فروش خودرو در این سامانه است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات زیادی که در این شیوه فروش جمع‌آوری می‌شود، می‌توان هدفمند عمل کرد و طرح‌هایی ازجمله جوان‌سازی جمعیت را بهتر به پیش برد.

در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که فروش خودروها به « سامانه فروش یکپارچه » منتقل می‌شود و حذف قرعه‌کشی خودرو باقوت در دستور کار وزارت صمت است.

از آن‌جا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار، مقرر شد در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای تولیدی به‌دست خریداران واقعی برسد.

وی تصریح‌کرد: مقرر شده ۵۰ درصد ظرفیت ثبت‌نام در این سامانه به خانواده‌ها و مادران دارای فرزند دوم تخصیص یابد.

به نقل از مهر ، منوچهر منطقی، با اشاره به راه اندازی سامانه متمرکز قرعه کشی خودرو، افزود: تاکنون تولید بر مشتری غلبه داشته اما از امروز و با ورود سازمان حمایت به بحث فروش خودرو، مشتری بر تولید غلبه خواهد داشت. ما به دنبال این هستیم که بر اساس نیازهای مشتری روابط صنعت را تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیا تولید دانش بنیان بر مبنای نیاز مشتری انجام می‌شود، گفت: در مدل قبلی فروش خودرو، تعداد محدودی خودرو هر ۱۰ الی ۱۵ روز یک بار به فروش گذاشته می‌شد اما در مدل جدید در یک دوره ثبت نام انجام می‌شود و در یک دوره ۳ ماه به عنوان نمونه ۶ بار قرعه کشی خودرو انجام می‌شود و در هر دوره ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو فروخته می‌شود و هر فرد یک خودرو ثبت‌نام می‌کند. بنابراین تعداد زیادی از افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند.

منطقی افزود: همچنین قبلاً تولیدکنندگان محدود هزار خودرو می‌فروختند اما از ۳ هزار نفر ثبت نام می‌کردند که مشکل زا شده بود در این سامانه دیگر این مشکل را نداریم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: تولیدکنندگان انبوه نیز عرضه قطره چکانی داشتند که از این به بعد باید تمام ظرفیت را بفروشند. از سویی دیگر نیز اگر مثلاً خودروساز می‌گوید ۲۰۰ هزار خودرو می‌خواهد بفروشد راستی ازمایی می‌کنیم و رقم قطعی را مثلاً ۱۰۰ هزار خودرو را برای قرعه کشی می‌گذاریم و در ادامه مسیر نیز دوباره بررسی کرده و ۱۰۰ هزار خودروی دیگر را برای فروش می‌گذاریم. به این ترتیب برای تحویل خودرو دیگر مشکلی نخواهد بود و تحویل به موقع انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت صمت صرفاً اطلاعات را جمع و صحت سنجی می‌کند و مابقی کارها توسط خود خودروساز انجام می‌شود. وزارت صمت فقط نظارت می‌کند و با توجه به اینکه اطلاعات زیادی جمع می‌کنیم می‌توانیم به صورت هدفمند عمل کنیم و ۵۰ درصد ظرفیت فروش را به جوان‌ترها تخصیص دهیم و با شناسایی کاربرهای واقعی تخصیص را هدفمندتر انجام دهیم.

منطقی در مورد دلال بازی‌ها نیز گفت: با کمک مجلس به دنبال این هستیم که اگر شخصی خودرو را ۱۶۰ میلیون تومان خرید و ۳۰۰ میلیون تومان فروخت باید مالیات بپردازد.

منطقی در مورد واردات خودرو، گفت: در حال حاضر شایعات زیادی وجود دارد اما تا زمان ابلاغ مصوبه، باید منتظر ماند.

وی تصریح کرد: نکته این است که قبلاً برای واردات خودرو فقط دهک‌های پردرآمد جامعه مدنظر بودند و در یک دوره‌ای شاهد بودیم که بیشترین تعداد پورشه در دنیا را وارد کرده بودیم، اما در این دوره همه دهک‌های جامعه را مدنظر قرار داده‌ایم.

معاون وزیر صمت گفت: همچنین با توجه به خلأ تولیدی که داریم واردات خودروهای اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ به عنوان مثال وقتی پراید حذف شد که ۵۰۰ هزار متقاضی داشت دیگر هیچ خودرویی جایگزین این خودرو نشد در حالیکه در دنیا با روش علمی دقیق، محصول ارزشمند با قیمت عقلایی عرضه می‌کنند.

منطقی افزود: خودروهای وارداتی کیفیت، آپشن و قیمت مناسب خواهند داشت.

وی اضافه کرد: ما به دنبال واردات محصول کم کیفیت نیستیم چراکه استاندارد در این بخش نظارت می‌کند. بنابراین ما به دنبال واردلت بهترین خودرو با قیمت مناسب و با فناوری روز هستیم.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: خودروسازی ما ۲ دهه از فناوری روز دنیا عقب است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اولا سامانه کار نمیکنه. ثانیا برای طرح قانون حمایت از جوانی که شرط عدم ثبت نام در 48 ماه گذشته نیست در حالی که در این سامانه این شرط را جز شروط ثبت نام در نظر گرفته.

  • ناشناس

    اولا سامانه کار نمیکنه ثانیا در طرح قانون حمایت از جوانی شرط عدم ثبت نام در 48 ماه گذشته نیست ولی این شرط جز شروط لازم در ثبت نام در این سامانه قید شده

  • ناشناس

    اصول و بنیان هر طرحی باید براساس رفاه و آسایش و آرامش و منافع مردم تعریف گردد تا مردمی و موفق باشد ! متاسفانه طرح های ارائه شده از طرف دولت هیچ یک از پارامترها فوق در آن لحاظ نشده است ، بلکه صرفا ” به منافع خود و کسب درآمد از آن برای خودش است ، برای همین هیچیک از طرح های دولت موفق نیست چون مردمی نیست !

  • طغرل

    چون میدونن اگر واردات ماشینهای خارجی عملی بشه کسی دیگه خریدار ماشینهای داخلی نیست ،رودستشون میمونه ،به هرطریقی شده میخوان این آشغالا رو به مردم بفروشن،هشتک¥¥نه به خرید داخلی¥¥¥¥

  • طغرل

    هشتک نه به خرید ماشین داخلی

  • ناشناس

    قیمت جهانی مرغ ۱/۷ دلار یعنی ۳۵ هزار تومان
    قیمت دولت کیلویی ۶۰ هزار تومان
    تورم آرد در جهان ۳۰ تا ۵۰ درصدع اما تو ایران یک شبه چند برابر
    حقوق جهانی حدود ۱۵۰۰ یورو و در ایران کمتر از ۲۰۰ یورو .
    مردم را فریب ندهید . کسری بودجه به ما ربطی ندارد . بروید برجام را امضا کنید اقتصاد داخلی آن هم باوجود آزادی صادرات و ممنوعیت واردات مثل خودرو و لوازم خانگی اصلا معنا ندارد .

  • پیشوا

    نه به خرید خودرو یا ارابه داخلی
    همت کنید
    درود به مردم یکدل

  • پیشوا

    نخرید خودرو
    #نه به خرید خودرو

  • ناشناس

    این سامانه عرضه یکپارچه خودرو چجور سایتیه که توی قسمت ثبت نام خودرو فقط می‌نویسه در حال بارگزاری اطلاعات ؟ اینجوری می‌خوان آمار ثبت نام کنندگان رو کاهش بدن؟

  • مهدی

    من تاجرم با هر بودجه‌ای از ۱۰۰ میلیون الی ۴0۰ میلیون خودروهایی می تونم وارد کنم که ملت احساس آرامش داشته باشن تلفات رو هم قول میدم به ۱۰ درصد وضعیت فعلی برسونم