کد مطلب: ۲۵۱۸۲۲

نظارت تعزیرات بر بازار تا پایان رمضان تشدید می‌شود

نظارت تعزیرات بر بازار تا پایان رمضان تشدید می‌شود

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، از برگزاری نشستی با حضور جمعی از مسئولان و با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد نظارت سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تا پایان ماه رمضان تشدید شود.

سید یاسر رایگانی در خصوص برگزاری این نشست و نتایج آن اظهار داشت: در این جلسه بر ضرورت فعالیت‌های نظارتی بر اصناف و برخورد جدی با متخلفان تاکید و مقرر شد گزارش این نظارت ها به اطلاع مردم برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: نمایندگانی از اتحادیه‌ها و اصناف لوازم خانگی، بنکداران مواد غذایی، گوشت گوسفندی، چرم و کفش، سوپرمارکت و مواد خوراکی و انبارها و سردخانه ها هم گزارشی از وضعیت بازار ارائه کردند.

رایگانی درخصوص کنترل قیمت لوازم خانگی داخلی و خارجی اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی بررسی و مقرر شد تا مشکلات بازار لوازم خانگی رصد شود. همچنین قرار شد تا التهاب های روانی بازار لوازم خانگی خارجی کنترل شود؛ زیرا هیچگونه مشکلی در زمینه ورود و توزیع لوازم خانگی خارجی وجود ندارد.

وی درباره وضعیت مواد غذایی نیز توضیح داد: در نشست یادشده بازار حبوبات مورد بررسی قرار گرفت؛ بر اساس گزارش های اعلامی قیمت ها سیر نزولی داشته است همچنین در مورد برنج ایرانی هم افزایش قیمتی نداشتیم و روند قیمت برنج خارجی نیز کاهشی گزارش شده است.

رایگانی اضافه کرد: در این جلسه ممنوعیت صادرات گوشت گوسفندی با هدف کنترل بیشتر بازار نیز مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

وی افزود: تامین مواد اولیه چرم و کفش هم موضوع دیگری بود که از سوی اتحادیه مربوطه در این نشست بررسی شد و واردکنندگان و تولیدکنندگان مکلف شدند تا بر اساس نرخ ارز دولتی به دیگر تولیدکنندگان مواد اولیه بدهند.

رایگانی گفت: نماینده انبارها و سردخانه ها مشکل احتکار و دپوی کالاها در سردخانه‌ها و انبارهای بنادر مرزی را مطرح کرد که با پیگیری وزیر صنعت از سازمان گمرک مقرر شد این موضوع سریع بررسی شود.

وی در مورد وضعیت قیمت نان نیز اظهار داشت: اتحادیه نانوایی‌ها نیز از وضعیت موجود نان گزارش دادند؛ گرانی مختصری در قیمت آرد کارخانه‌ها وجود داشت که با دستور وزیر صنعت مقرر شد این موضوع هم برطرف شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با استناد به سخنان جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در این نشست خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ با تغییر قانون نظام صنفی مداخله دولت در امر نظارت کمتر شده است اما این به معنای عدم نیاز به نظارت نیست؛ بلکه لازم است نظارت ها از سوی اتحادیه و اصناف تشدید و برای برخورد با متخلفان از سازمان تعزیرات به عنوان بازوی اجرایی دولت کمک گرفته شود.

نشست هم اندیشی با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و احتکار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نمایندگانی از اتحادیه ها و اصناف عصر روز گذشته برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.