کد مطلب: ۵۲۹۳۷۱

چرا فائزه هاشمی در انتخابات شرکت نمی‌کند؟‌

چرا فائزه هاشمی در انتخابات شرکت نمی‌کند؟‌

فائزه هاشمی رفسنجانی با حضور در «میزگرد انتخاب» در کلاب‌هاوس دیدگاه‌های خود را درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۴۰۰ بیان کرد. برگزار کنندگان این برنامه گفتند که دست‌کم ۱۶ هزار نفر در دو اتاق کلاب هاوس در این گفت‌وگوی شش ساعته حضور داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هاشمی در بخشی از اظهارات خود با انتقاد از کارنامه حسن روحانی، گفت، حتی در صورتی که برادرم محسن هاشمی رفسنجانی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ باشد که او را قبول دارم، باز هم در این انتخابات شرکت نمی‌کنم و رای نمی‌دهم.

وی اضافه کرده است، عدم حضور من در این انتخابات به دلیل رد صلاحیت‌ کاندیداها توسط شورای نگهبان در انتخابات نیست، چرا که شورای نگهبان صلاحیت‌ نامزدها را رد می‌کند و رد کرده است. اما اعتراضم به اصلاح طلبان است که برای بقا در قدرت شاخصه‌های اصلاح طلبی را رها کرده‌اند.

فائزه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی در خصوص تحریم انتخابات پیش از معرفی کاندیداها گفته است، اگر در دو ماه آینده کسی بیاید که بتواند آن شاخصه‌ها را داشته باشد، این شجاعت را دارم ارزیابی‌ام را تغییر دهم.

وی تاکید کرده، رای ندادن برای این است که در آینده از رای دادن ابراز ندامت نکنم.

فائزه هاشمی تاکید کرد، من دلیلم برای رای ندادن به بن رسیدن اصلاحات است. رای ندادن یک استراتژی است و یک اقدام فعال است. وقتی رای دادن به نتیجه نمی‌رسد.

یکی از حاضران پرسید آیا بهتر نیست بین گزینه‌های «آزار رسان» مانند مجلس یازدهم و «بی خاصیت» مانند «مجلس دهم و دولت حسن روحانی» به بی خاصیت‌ها رای بدهیم.

هاشمی در پاسخ گفت، رای دادن به بی خاصیت‌ها ، ادامه رای دادن بین بد و بدتر است. البته به نظرم دولت حسن روحانی در برخی از موارد آزار داده است.

او در ادامه اضافه کرد، من اگر عملی ببینم که به معنای رفتن به سمت اصلاحات باشد رای خواهم داد. مثلا آزادی زندانیان. ایجاد رابطه با کشورهایی که بیهوده با آنها قطع ارتباط کردیم.

فائزه هاشمی در بخشی اظهارات خود در کلاب هاوس گفت: محمود احمدی نژاد به من پیشنهاد معاون اولی برای انتخابات ۱۴۰۰ داد. اما من قبول نکردم، چون سال ۸۸ را نمی‌توانم فراموش کنم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت که پیشتر از سوی محمود احمدی نژاد به او پیشنهاد شده بود که در مناظره‌ای با وی شرکت کند. اما او معتقد است که احمدی نژاد به اصولی پایبند نیست.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات پیگیری کنید.

منبع: اسکان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • من

    اگه ایشون شرکت کنن من حتما رای میدم. خدا رو چی دیدی شاید حداقل ی زن بیشتر از عهده کنترل کشور بر بیاد تا همه ی دولتمردان مون.