خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۵۵۳۴

توضیحات همتی درباره لغو کاهش دامنه نوسان بورس / بازار ارز ریسک بالایی دارد

توضیحات همتی درباره لغو کاهش دامنه نوسان بورس / بازار ارز ریسک بالایی دارد

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بازار ارز با حضور و مدیریت بانک مرکزی همچنان ریسک بالا برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: یکی از راهکارهای مدیریت روند بازار سرمایه استفاده دولت از فرصت عرضه اولیه سهام و نیر برنامه‌ریزی برای افزایش درصد سهام شناور شرکت‌های مهم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: در مورد تصمیم هیات مدیره محترم بورس برای محدود سازی دامنه نوسان و تدبیر وزیر محترم اقتصاد چند نکته را تاکید می‌کنم.

1- از دغدغه ریاست محترم سازمان بورس و نیز تلاش‌های ایشان برای مدیریت بازار در شرایط حساس کنونی اقتصاد به عنوان یک عضو شورای عالی بورس قدردانی می‌کنم.

2- نظرات کارشناسان بازار سرمایه و سایر بازارهای مالی در دو روز گذشته علی‌رغم تنوع، سازنده و قابل تقدیر بود.

3- ارجح این است که اینگونه تصمیمات مهم در شورای عالی بورس نیز مطرح و با بررسی همه ابعاد آن و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور اتخاذ شود.

4- یکی از راهکارهای مدیریت روند بازار سرمایه استفاده دولت از فرصت عرضه اولیه سهام و نیر برنامه‌ریزی برای افزایش درصد سهام شناور شرکت‌های مهم است. اقبال به بازار سرمایه را نیک پنداریم و با افزایش عرضه سهام عمق بیشتری به آن بدهیم.

5- نکات مطرح شده به نقل از من در خصوص نگرانی از هجوم نقدینگی به بازار ارز و … را تایید نمی‌کنم و باز هم تاکید می‌کنم بازار ارز با حضور و مدیریت بانک مرکزی همچنان ریسک بالا برای سرمایه‌گذاری دارد.

همتی 3

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس چیز خوبی است

  • ناشناس

    یک نفر از بزرگان اگه کار بلد باشن اونم ایشون هستند
    البته هرکسی هم اینو میدونه که اگه نقدینگی از بازار سرمایه خارج بشه کجاها می ره ریسک نکنید عزیزان

  • ناشناس

    واقعا کار بلده
    خدا حفظش کنه

  • ناشناس

    امیدوارم در دولتهای بعدی از ایشون وتجربیات ایشون استفاده بشه.

  • ناشناس

    درست موقتی لغو شد ولی با این تصمیمات مشخص شد این بازار جای سرمایه گذاشتن برا مردمی که با زحمت پول درمی آورند نیست . با این همه ریسک .ما با ۵درصد ضرر می دادیم حالا بعدا می خواهند بکنن ۲ درصد یا مالیات زیاد کنن .خلاصه دست تو جیب ما میکنن و تصمیم میگیرن و یه شبه سرمایتونو از چنگتون در میارن .زیرساخت هر سرمایه گذاری بایددارای قانون پایدار باشه تاسرمایه گذاری مطمئن برای سرمایه گذار باشه نه یه شبه بپیچن به بازی اونم به بهانه اینکه صلاحتون اینه.باید پرسید صلاح ما سرمایه گذارا یا جیب ….
    واقعا نا امید کننده بود این تصمیمات .
    هر وقت قانون اصلی وبیستون برا بورس پایدار و صریح و با توجیه اقتصادی بود بگید ما سرمایه گذاری کنیم .اگر یه روز بورس سود ۵ درصد میده میتونه یه روزم ۵ درصد ضرر بده و این انتخاب سرمایه گذاره و اینکه سود ۲ درصد به مردم بدن فقط پول مردم بیشتر دستشون نگه میدارن با بازده کمتر، که این مسئله در این اوضاع تورم بالا در انتها به ضرر مردم میشه .حالا که میشه قانون رو عوض کرد اگر سود به ۱۰ درصد رسید یه توجیه با این تورم بالا پیدا میکنه و مردم هم خودشون ریسکشو می پذیرن، شما نگران مردم نباشین

  • مهدی

    باید تقسیم بندی کرد در سبد های مختلف طلا دلار سهام مسکن به این شکل خوب است .