کد مطلب: ۱۳۳۴۹۲

نفت ذخیره شده بر روی دریا به یک سوم کاهش یافت

نفت ذخیره شده بر روی دریا به یک سوم کاهش یافت

یک منبع آگاه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت، میزان ذخایر جهانی نفت بر روی دریا، از زمان آغاز سال جاری میلادی به میزان یک سوم کاهش یافته است.

به نقل از رویترز، یک منبع آگاه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت، میزان ذخایر جهانی نفت بر روی دریا، از زمان آغاز سال جاری میلادی به میزان یک سوم کاهش یافته است.

کاهش میزان ذخایر نفت خام جدیدترین نشانه‌ای است که حکایت از موثر واقع شدن توافق کاهش تولید در مهار مازاد عرضه دارد.

منابع آگاه ماه گذشته اعلام کردند که ایران تمام نفتی را که در طول تحریم‌ها در تانکرها بر روی دریا ذخیره کرده بود، به فروش رسانده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (آوپک) و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه در اواخر سال گذشته میلادی توافق کردند که تولید نفت خود را در نیمه نخست سال 2017 به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما به رغم اجرای توافق کاهش تولید، میزان ذخایر نفتی جهان به ارقام مورد انتظار اوپک یعنی رقم متوسط 5 سال اخیر نرسیده و این مسئله موجب شده تا کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه به فکر تمدید توافق کاهش تولید در نیمه دوم سال 2017 و اوایل سال 2018 بیافتند.

عربستان و روسیه اعلام کرده‌اند، موافق تمدید توافق کاهش تولید تا سه ماهه نخست سال 2018 هستند. ایران هم اعلام کرده که از تمدید توافق کاهش تولید حمایت می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.