کد مطلب: ۱۱۸۲۶۰

نفت گران شد

نفت گران شد

 خبرگزاری رویترز اعلام کرد، همزمان با اینکه تولیدکنندگان نفت نشان می دهند به تعهدات خود برای کاهش تولید پایبندند، قیمت نفت روز جمعه بالا رفت. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تولیدکنندگان نفت اوپک شامل کویت، عربستان سعودی و ابوظبی به مشتریان خود اعلام کرده اند از ماه ژانویه (دی ماه) به تبعیت از

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، همزمان با اینکه تولیدکنندگان نفت نشان می دهند به تعهدات خود برای کاهش تولید پایبندند، قیمت نفت روز جمعه بالا رفت.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تولیدکنندگان نفت اوپک شامل کویت، عربستان سعودی و ابوظبی به مشتریان خود اعلام کرده اند از ماه ژانویه (دی ماه) به تبعیت از توافق اخیر این سازمان و 12 کشور غیراوپک، تولید نفت خود را کاهش می دهند.
یک منبع خبری بیستم آذر به رویترز گفته بود عربستان سعودی به مشتریان اروپایی و آمریکایی خود اعلام کرد که از ژانویه سال آینده و همزمان با اجرای طرح اوپک برای کاهش تولید نفت، میزان محموله های نفتی خود را کاهش خواهد داد.
«الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه نیز بتازگی به رویترز گفته است، وی با شرکت های نفت این کشور درباره اینکه چطور برنامه کاهش تولید اجرا شود به توافق کلی دست یافته است.
قیمت نفت برنت دریای شمال در معاملات آتی بازار لندن در ساعت 13:45 روز جمعه به وقت گرینویچ با 53 سنت افزایش نسبت به دیروز به 54 دلار و 55 سنت رسید.
هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در معاملات آتی بازار نایمکس این کشور با 37 سنت افزایش نسبت به دیروز به بهای 51 دلار و 27 سنت معامله شد.
به گزارش ایرنا، بانک «گلدمن ساچز» نیز امروز بدلیل تصمیم سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و 12 تولیدکننده غیراوپک از جمله روسیه برای کاهش تولید نفت، آن هم در بحبوحه افزایش تقاضای کشورهای مصرف کننده، افزایش قیمت های نفت را پیش بینی کرد.
بنا به پیش بینی این بانک، متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سه ماهه دوم سال 2017 به 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه افزایش می یابد. این در حالی است که بانک یاد شده پیش از این، قیمت نفت خام آمریکا در سه ماهه دوم سال 2017 را 55 دلار در هر بشکه پیش بینی کرده بود.
بانک یاد شده همچنین پیش بینی خود از متوسط قیمت نفت برنت دریای شمال در سه ماهه دوم سال 2017 را از 56 دلار و 50 سنت به 59 دلار در هر بشکه افزایش داد.
قیمت نفت برنت دریای شمال در تاریخ 22 آذر پس از توافق اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید به 58 دلار در هر بشکه افزایش یافت. چنین قیمتی از ژوئیه سال 2015 (اواسط تیر 1394) تاکنون بی سابقه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.