کد مطلب: ۳۵۲۸۳۶

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۹۷

چرا نفت ۶۶ دلاری هم بورس را تکان نداد؟

چرا نفت 66 دلاری هم بورس را تکان نداد؟

امروز همراه با افزایش قیمت جهانی نفت به 66 دلار، بازارهای طلا، ارز و سکه و طلا نیز با افزایش قیمت همراه بود، اما شاخص کل بورس در نهایت با افت همراه شد که به نظر می‌رسد به دلیل کمبود نقدینگی، قدرت لازم را برای واکنش به خبرهای مثبت ندارد.

شاخص کل بورس ، امروز در حالی که در ابتدای جریان معاملات رشد 520 واحدی را تجربه کرده بود، در نهایت با افت 196 واحدی معادل 0.13 واحد درصد به کار خود پایان داد و در سطح 157 هزار و 113 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 27 بهمن ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 527 هزار معامله به ارزش 538 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 599 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های بانکی و فلزات اساسی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 44.8 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

99865

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس سایر معادن و محصولات کاغذی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی و گروه تامین آب، برق و گاز بودند.

54853

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای شپنا، پارس و تاپیکو و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای کچاد، کگل و مبین بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 3.4 میلیارد تومان متعلق به نماد کیان و بیشترین عرضه نیز با 7.6 میلیارد تومان مربوط به نماد شکربن بود.

215

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 12 واحدی در سطح 1948 واحد قرار گرفت که نماد دماوند و ذوب بیشترین تاثیر مثبت را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

اعلام خوش‌بینی ترامپ در خصوص مذاکرات با چین باعث شده شاخص‌های بورسی مهم جهان بهبود یاید و قیمت کامودیتی‌ها افزایش یابد.

عربستان نیز اعلام کرده، صادرات نفت خود را تا جایی کاهش خواهد داد که قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار برسد، همین امر موجب شد قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به بیش از 66 دلار برسد و اهالی بازار سهام را خوشبین کند.

امروز قیمت جهانی نفت بیش از 66 دلار بود و همچنین بازارهای طلا، ارز و سکه و طلا نیز با افزایش قیمت همراه بود، اما به نظر می‌رسد شاخص بورس تهران به دلیل کمبود نقدینگی، قدرت لازم را برای واکنش به خبرهای مثبت ندارد.

در حالی که دولت و مجلس موافق تصویب FATF هستند، مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین وضعیتی ندارد و امروز نیز تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به پالرمو را به نشست بعدی خود موکول کردند.

گروه کاشی و سرامیک در بازار امروز با افزایش تقاضا در اکثر نمادها همراه شد. نماد کترام نماد پر داد و ستد در این گروه بود.

در گروه سیمان معاملات متعادل و با گرایش منفی پیگیری شد و نمادهای سیلام و ساروم مورد توجه سهامدارن بود.

همچنین در گروه محصولات شیمیایی نیز، معاملات متعادل بود.

رکوردزنی عرضه اولیه «افق»

در عرضه اولیه نماد «افق» به هر کد، حدود 132 سهم درقیمت 16950 ریال (سقف قیمت)، معادل 225 هزار تومان تعلق گرفت؛ 386 هزار و 817 نفر در عرضه افق شرکت کردند که رکورد تعداد متقاضی در عرضه اولیه‌ها را شکست.

نماد زفکا نیز که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به بورس عرضه اولیه شده بود، امروز در اولین روز حضور خود در حالی معاملاتش را آغاز کرد که با صف خرید 38 میلیونی مواجه شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.