کد مطلب: ۶۲۱۵۵۰

قیمت نفت پس از ۷ سال ۹۰ دلاری شد

قیمت نفت دیروز به بالاترین میزان در ۷ سال گذشته رسید و با افزایش حدود ۲ دلاری برای ساعاتی از مرز ۹۰ دلار عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت خام برنت دریای شمال روز گذشته با افزایش حدود ۲ دلاری برای ساعاتی از مرز ۹۰ دلار عبور کرد، اما در پایان معاملات با ۷۳ سنت کاهش در ۸۹ دلار و ۳۸ سنت بسته شد.

قیمت نفت خام سبک آمریکا هم ۸۶ دلار و ۶۶ سنت فروخته شد. سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات ۸۷ دلار و ۳۵ سنت معامله شد.

تشدید تنش در مرز‌های اوکراین و روسیه، افزایش تقاضای جهانی نفت و کاهش توان تولیدکنندگان، دلایل اصلی افزایش قیمت نفت عنوان شده است ( تسنیم ).

ایران نفت را ۱۲۰ دلاری می‌کند؟

در این میان، مذاکرات هسته‌ای ایران بحران شدیدی برای معامله‌گران نفت به وجود آورده است. اکنون ایران برای بازار جهانی نفت عنصر حیاتی محسوب می‌شود احتمالات مختلفی برای نتیجه مذاکرات وجود دارد و بازار به هر کدام از نتایج احتمالی به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مذاکرات هسته‌ای ایران بحران شدیدی برای معامله‌گران نفت به وجود آورده است.

به نقل از بلومبرگ، در حال حاضر ایران مشغول مذاکره با قدرت‌های جهان در وین است. دیپلمات‌های این کشورها در تلاش‌اند تا توافق‌نامه برجام را که فعالیت‌های اتمی ایران را محدود کرده بود دوباره احیا کنند تا اعمال تحریم بر ایران را آسان‌تر کنند. اگر توافقی صورت بگیرد احتمال دارد ایران با افزایش صادرات خود باعث کاهش قیمت نفت خام شود.

اگر این توافق بگیرد صادرات ایران به ۴۰۰ میلیون بشکه در سال می‌رسد و باعث ایجاد منابع مازاد در بازار نفت می‌شود. بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کند در اواسط امسال قیمت نفت به ۱۲۰ دلار به ازای هر بشکه می‌رسد اما با اضافه شدن منابع ایران این قیمت در سه ماهه سوم سال به ۷۱ دلار می‌رسد.

مطالعه متن کامل گزارش آینده بازار نفت تحت تاثیر مذاکرات وین پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.