خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۰۱۲۵

رئیس کل بیمه مرکزی:

نقش ویژه بیمه، بانک و بورس در اقتصاد باید تقویت شود

نقش ویژه بیمه، بانک و بورس در اقتصاد باید تقویت شود

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: بیمه، بانک و بورس سه ضلع مثلث اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و اگر ارکان این مثلث طلایی، قدرتمند عمل کنند، اقتصاد کشور نیز توسعه می‌یابد.

غلامرضا سلیمانی در نخستین دیدار خود با کارکنان این مجموعه نظارتی با اعلام این مطلب افزود: سهم صنعت بیمه در اقتصاد کشور چندان مطلوب نیست و با تعامل بین همکاران و شرکت‌های بیمه به نقش آفرینی موثرتری در اقتصاد ملی فکر می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: از نقطه نظر تخصصی، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی باید به گونه‌ای تهیه، تنظیم و ابلاغ شود که شرکت‌های بیمه برای پذیرش و اجرای آن با مشکل روبرو نشوند.

وی افزود: خوشبختانه در مجموعه بیمه مرکزی همکاران متخصص و مبتکری حضور دارند که می‌توان برای رشد و تعالی این صنعت و همچنین تولید محصولات و خدمات بیمه ای از دانش و قدرت ابتکار آنان بهره برد.

سلیمانی به موضوع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد و گفت: بی‌تردید تحریم‌های گسترده به زیان صنعت بیمه تمام خواهد شد اما ما می‌توانیم با تکیه بر دانش فنی و تخصصی و همچنین خلاقیت اهالی صنعت بیمه چتر امنیت و اطمینان را بیش از پیش در کشور گسترش بدهیم.

ظرفیت‌های پژوهشکده بیمه

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز بر مقوله آموزشی و به روز رسانی دانش فنی، افزود: پدیده آموزش باید مستمر باشد و در این میان باید تمامی ظرفیت‌های پژوهشکده بیمه را فعال‌سازی کنیم تا علاوه بر مباحث نظری و پژوهشی در مسیر طراحی محصول و خدمات جدید نیز حرکت کنیم.

وی افزود: صنعت بیمه وظیفه حفظ آرامش در جامعه و افزایش امنیت اجتماعی را بر عهده دارد و باید در پذیرش ریسک‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که مردم با احساس امنیت به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه کرامت و میلاد مبارک امام رضا (ع) به موضوع وفاداری سازمانی اشاره کرد و گفت: جذب و نگهداری نیروهای زبده و خبره در مجموعه به ایجاد انگیزه‌های مالی و حرفه‌ای نیاز دارد و شرایط باید به گونه‌ای پیش برود که نیروهای شاخص و فعال بتوانند به راحتی ارتقا پیدا کنند.

توسعه فرهنگ بیمه

وی، بلااستفاده ماندن ظرفیت‌های تخصصی یک مجموعه مالی و اقتصادی را خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: رعایت اصل شایسته‌سالاری و بازکردن فضا برای فعالیت جوان‌های متخصص و پویا از اولویت‌های ماست و ان‌شاالله با تحقق این امر شاهد رشد و تعالی صنعت بیمه نیز خواهیم بود.

سلیمانی در پایان به اهمیت توسعه فرهنگ بیمه و به تبع آن افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه تاکید کرد و از کارکنان بیمه مرکزی خواست با ارائه طرح و برنامه‌های کاربردی و عملی به مدیران مجموعه کمک کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.