کد مطلب: ۶۱۷۰۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا خودروهای صفر نقص فنی دارند؟ / حق با مشتری است؟

چرا خودروهای صفر نقص فنی دارند؟ / حق با مشتری است؟

نقص فنی خودروهای صفر داخلی، با سخنان اخیر سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است. او گفته خودروی نویی را خریداری کرده که ۱۴ نقص فنی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روزهای اخیر گفت: یک خودروی صفر کیلومتر داخلی از بازار آزاد به قیمت ۳۳۵میلیون تومان خریداری کردم که در هفته نخست روشن نشد و پس از انتقال به نمایندگی، مشخص شد ۱۴مورد نقص فنی از ایراد ترمز تا نشت بنزین دارد.

روح‌اله عباسپور افزود: این خودرو دو هفته در حال تعمیر بود و سپس برگه‌ای به ما تحویل دادند که در آن ۱۴ مورد نقص شامل مشکلات صندلی، ضعف ترمز، مشکل باتری، ایراد درب موتور، کار نکردن قفل مرکزی، مصرف سوخت بالا، صدای غیرعادی موتور، لرزش فرمان در سرعت و نشتی سوخت از شیلنگ‌ها ثبت شده بود.

چرا خودروهای صفر نقص فنی دارند؟

نقص فنی خودروهای صفر داخلی، با سخنان این نمانیده مجلس بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

کاظم محمدی نیک‌خواه در این مورد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اول باید به این نکته توجه کنیم که حق با مشتری است. برخی از قطعات خودرو از کشورهای دیگر تامین می‌شوند. برخی دیگر از قطعات نیز در داخل کشور تولید می‌شوند و ممکن است بخشی از قطعات تولید شده دچار مشکل باشند.

او افزود: خودروسازان وظیفه نظارت بر این نوع فعالیت‌ها را دارند. خدمات پس از فروش و گارانتی شرکت‌های خودروسازی برای چنین مواقع است. هنگام تحویل خودروها دفترچه‌ای به مشتری داده می‌شود که بر اساس آن فرم، خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود. اگر ضعفی در خودرو باشد مشتری نباید خودرو را تحویل بگیرد. اگر بعد از تحویل خودرو دچار نقص فنی بود مشتری آن را به نمایندگی اصلی بر می‌گرداند تا شرکت قطعه ناقص را تعمیر کند.

این کارشناس خودرو ادامه داد: خودروسازها در سال یک میلیون تولیدی دارند و طبیعی است که در این مقدار نقصی وجود داشته باشد. اگر نقصی‌ها در قطعات اصلی خودرو باشد و خودروسازان نیز نتوانند آن خودرو را تعمیر کنند، شرکت باید پاسخگو باشد و موظف است که آن خودرو را تعویض کند.

محمدی نیک‌خواه گفت: اگر نمایندگی اصلی پاسخگوی شکایات نبود، مشتریان باید به بخش خودرویی وزارت صنایع مراجعه و شکایات خود را از آن بخش پیگیری کنند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اوستا حاجی

    حق همیشه با خودرو ساز است
    طبق تجربه میگم
    افزایش دادن گفتن اصلاح بوده
    تحویل ندادن گفتن نمیصرفه چون ۳۰۰درصد واسته خودرو ساز سود نداره..
    اینو هم وزیر تایید کرد
    هم مجلس
    هم دادستانی
    هم کارشناسی
    گفتن حق با خودرو ساز.
    مردم هیچ حقی ندارن.
    تمام.

  • ناشناس

    چرا ارابه مرگ میسازید لعنتی ها مگه مردم جانشان را سر راه پیدا کردن ?

  • ناشناس

    سلام .دوستان من خودروی ملی شاهین گرفتم الان مدت ۲۰ روز ماشین تو نمایندگی خوابیده قطعه ندارن میگن اگه قطعه بیاد باید پول جنس رو پرداخت کنم کجای دنیا ماشین گارانتی دارد پول قطعه رو پرداخت میکنند بجز ایران ما واقعا هم برا خودم وهم کشوری که بهش مینازیم متاسفم

  • ناشناس

    در متن خبر اومده
    کاظم محمدی نیک‌خواه گفت
    اگر ضعفی در خودرو باشد مشتری نباید خودرو را تحویل بگیرد. اگر بعد از تحویل خودرو دچار نقص فنی بود مشتری آن را به نمایندگی اصلی بر می‌گرداند تا شرکت قطعه ناقص را تعمیر کند.
    کلاس های آموزش کارشناسی خودرو توسط شرکت های سایپا و ایران خودرو با هزینه هر جلسه شش میلیون تومان برگزار میشود خریداران پس از گرفتن گواهینامه طی دوره میتوانند از این شرکت ها خودرو بخرند .
    مگر نه اینکه تا خودرو معاینه های کنترل کیفیت رو نگذرونه از شرکت خارج نمیشه .
    همه کالاها اینطورین . من خودرو صفر از شرکت خریدم قطعات دست دو روش بوده .
    شرکت های خودروسازی باید خیلی متشکر باشند که مردم نواقص خودرو را به شون اطلاع میدن . اونا هم باید تمام توانشون رو بزارن که خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب تحویل مشتری بدن .

  • ناشناس

    خودرویی که به مشتری داده میشود،، حق ،، ندارد نقص فنی داشته باشد، پس ،،کنترول نهایی ،، در شرکتها برای چیست؟
    این مسخره بازیها چیه که اگر خودرو نقص داشت باید برای تعمیر آورد؟
    از الان دارند ذهن ملت را شستشو میدهند برای آینده که ملت به خودروها با نقص فنی عادت کنند.