کد مطلب: ۶۲۴۰۸۸

سهامداران کدام نمادها در این هفته بیشترین سود را کردند؟

سهامداران کدام نمادها در این هفته بیشترین سود را کردند؟

فته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با وجود افت ناچیز در آخرین روز معاملاتی، در مجموع رشدی ۵٫۸ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل در پایان هفته با قرار گرفتن در پله یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۶۱ واحدی، وارد کانال ۱٫۳ میلیون واحدی شد. اما کدام نمادهای بورسی بیشترین بازدهی را در این هفته داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با وجود افت ناچیز در آخرین روز معاملاتی، در مجموع رشدی ۵٫۸ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل در پایان هفته با قرار گرفتن در پله یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۶۱ واحدی، وارد کانال ۱٫۳ میلیون واحدی شد. اما این وضعیت شاخص کل بود. شاخص کل هم‌وزن که نماگر بهتری از وضعیت کل باازر است در این هفته ۴٫۵ درصد رشد داشت.

در این بازار مثبت، برخی نمادها بازدهی بسیار بیشتری نسبت به شاخص کل بورس داشتند.

پربازده‌ترین نمادها

نماد تیمپی در صدر پربازده‌ترین‌های بورس در هفته گذشته بود. پمپ‌سازی ایران در هفته گذشته با ۲۲ درصد رشد بیشترین بازدهی مثبت را به خود اختصاص داد. با وجود این رشد سهامداران این شرکت همچنان نسبت به اوج سال ۹۹ بیش از ۶۴ درصد در زیان هستند.

انرژی۳ دومین نماد برتر از نظر بازدهی در هفته گذشته بود. این شرکت هم حدود ۲۲ درصد به سهامدارانش سود داد. با این حال بازدهی این نماد نسبت به اوج شاخص ۵۷ درصد منفی است.

پربازده‌ترین نمادهای بورسی هفته دوم بهمن ۱۴۰۰

زقیام که در یک ماه اخیر بازدهی ۱۹ درصدی را به ثبت رسانده است، در این هفته بیش از ۲۱ درصد رشد داشته است. کشت و دام قیام اصفهان در حالی در این هفته سومین نماد پربازده بازار بود که نسبت به سقف تاریخی ۷۱ درصد ریزش داشته است.

وکار و حفارس هم دیگر نمادهایی بودند که در این هفته بازدهی بالای ۲۰ درصدی را به ثبت رساندند. با این حال سهامداران این دو نماد نسبت به سقف تاریخی سال ۱۳۹۹ همچنان حدود ۴۰ درصد در زیان هستند.

با توجه به بازدهی مثبت بورس، اکثر کارشناسان معتقدند روزهای سبز بازار سهام چندان دوامی نخواهد داشت و تا زمانی که ارزش معاملات دچار تحول و رشد نشود، این سبزها موقتی است و بازار به روند صعودی باز نخواهد گشت.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه هم بخواد سبز بشه شما کارشناسان نمیزارید تا دو ماه هم سبز باشه ضرر ماموران نمشه خاطر جمع باشید

  • بابا واس

    من که هر سهمی خریدم از فرداش قرمز شد

  • ناشناس

    هیچ مشکل مالی بورس نداره بورس زمانی رونق پیدا میکنه که کارشناسان بیسوادی مثل شما از اظهار نظر جدا خوداری کنند فکر میکنید شماها چکاره هستید نظرتان راربه دیگران تلقین میکنید شماها هم مثل ما تا خرخره تو ضرر هستید وقت میخواهید اظهار نظر کنید تا دیده شوید

  • علی

    درود به سهامداران گرامی
    با مالیات سنگین که به محصولات بسته اند بنظر نمی‌رسد مسئولان توجهی به بورس داشته باشند.بیشتر به هزینه کردن درآمد ناشی از برجام امیدوارند.
    سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم برایشان ارزشی ندارد.

  • ناشناس

    کدوم سود تو ضرر۸۰درصد،،دوسه روز مثبت شد،،،،اینو مکید سود،،،،تا زمانی که رد پا ی دولت تو بورس هست ،،،سرمایه همه نابود می شه

  • مشیری

    علت و دلیل قرمز شدن سهام و افت ارزش سهام ، من هستم هر سهمی رو با تحلیل تکنیکال و چندین تحلیل بنیادی بهش رسیدم و خریدم از فرداش قرمز شد از اینرو از تمام سهامداران خرد و کلان عذر خواهی میکنم و از این به بعد هیچ سهامی خرید نخواهم کرد ، میرم سراغ خرید ارز و طلا و مسکن به امید اینکه شاهد افت شدید دلار و سهام و مسکن باشیم

    • ناشناس

      واقعا عالی بود برادر، من هم مثل شما هستم
      فردا بریم سراغ مسکن و خودرو شاید قیمت ها شروع به ریزش کنه…

    • ش

      لعنت بر پدرو مادر مال مردم خورا….از ته دل ناراحت شدم

  • ناشناس

    سود سهام امسال..
    امروز فردا ندارد واریزش کنید دم عیدی حساب مردم خب هر لحظه یه خبر یعنی چی؟ خب هرکسی سهمش چقدره واریز کنید لازمش دارند همه والله

  • ناشناس

    چهارشنبه هم ازاین چرت وپرت هاتحویل دادیدوحدایاشکرخیط شدید.خواهشافکتوببند.ایندفعه مثل قبل نیست بااراجیفتان بازارراپائین بکشیدودوباره نوسان بگیرید.ماهمه ازشمازبل تریم .حمایت بورس افتاده دست دولت ونادان بدان تابالای ۱۳۰۰هستیم روندصعودیه

  • ناشناس

    بورس دستوری هروقت که دوست دارند یا می‌بینند که خریدار زیاده بلافاصله میارن رو قرمز هرچند روز یکبار هم چنددهم درصد سبز میکنن که مردم احساس نکنند که دستوری هست .

  • ناشناس

    معامله صحیح سود میاره وچون رضای خدا درکار است برکت پیدا میکنه ولی دربورس چون سود یکطرفه است ورضای خدا درکار نیست بنابرین نباید انتظار سود کردن را داشت بنابراین وضع ازاین هم بدتر می‌شود.وانشاالله تمامکارخانه داران وصاحبان دستکاری ارقام بورس همیشه سربه زیر وشرمنده بوده وبه امید حق تعالی تمامی کارخانجات وصاحبان آنها که پول مردم بیچاره رابالاکشیده اند برخاک سیاه بشینند وبه روزخوش حسرت بمانند الهی آمین