کد مطلب: ۵۸۶۹۷۸

نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی بی شک به یکی از به یادماندنی‌ترین خاطره‌های زندگی شما تبدیل خواهد شد چرا که این نمایشگاه مربوط به کشورهای مختلف جهان بوده و می‌توان با ۱۹۱ فرهنگ مختلف جهانی در کمترین زمان ممکن آشنا شد.

دبی یکی از شهرهای مطرح گردشگری جهان است که به صورت هر ۵ سال یکبار خیل عظیمی‌از گردشگران سراسر نقاط جهان را در خود جای می‌دهد. عوامل متعددی دست به دست هم داده‌اند تا دبی را به یکی از بهترین‌ها بدل سازند و نمایشگاه اکسپو یکی از بهترین‌ها در این میان است. نمایشگاه اکسپو دبی به صورت هرساله در شهر دبی برگزار می‌شود اما متاسفانه در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ برگزار نشد یک سال به تعویق افتاد.امسال یعنی در سال ۲۰۲۱ شاهد برگزاری پرقدرت آن در سطح شهر شگفتی‌ها خواهیم بود. این نمایشگاه به قدری در میان مردم محبوبیت دارد که پس از جام جهانی و المپیک آن را به عنوان سومین رویداد مهم جهان می‌شناسند و به دلیل عدم برگزاری آن در سال ۲۰۲۰ این نمایشگاه که تا چند روز آینده شروع به فعالیت می‌کند را با نام اکسپو ۲۰۲۰ دبی نیز می‌شناسند.

معرفی نمایشگاه اکسپو دبی

IMG 20211011 215920

نمایشگاه اکسپو دبی بی شک به یکی از به یادماندنی‌ترین خاطره‌های زندگی شما تبدیل خواهد شد چرا که این نمایشگاه مربوط به کشورهای مختلف جهان بوده و می‌توان با ۱۹۱ فرهنگ مختلف جهانی در کمترین زمان ممکن آشنا شد. از این رو نمایشگاه اکسپو تنها مربوط به تجار و بازرگانان نیست و افراد معمولی نیز از گشت و گذار در آن لذت خواهند برد.

بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی سن و سال نمی‌شناسند به گونه‌ای که هم افراد بزرگسال و هم کودکان از شگفتی‌های آن حیرت زده خواهند شد. برای بازدید از این نمایشگاه حتما باید بلیط تهیه کرده باشید و گفتنی است که بلیط نمایشگاه اکسپو دبی برای افراد زیر ۵ سال و بالای ۶۰ سال رایگان بوده و این افراد بدون هیچ محدودیتی از نمایشگاه دیدن خواهند کرد. برای خرید بلیط نمایشگاه می‌توانید از وب سایت نمایشگاه اقدام کنید اما آژانس‌های مسافرتی و گردشگری نیز به منظور سهولت مشتریان خود اقدام به ارائه خدمات بلیط نمایشگاه اکسپو دبی کرده‌اند.

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

همانطور که تا اینجای مطلب باید متوجه شده باشید نمایشگاه اکسپو تنها مختص شهر دبی نیست و مربوط به تمامی‌ کشورهایی است که پیمان این نمایندگی را امضا کرده‌اند. برگزاری این نمایشگاه برای اولین بار توسط کشور فرانسه پیشنهاد داده شد و به صورت غیررسمی‌ در شهر پاریس در تاریخ ۱۸۴۴ برگزار گردید. پس از آن زمانی که انقلاب صنعتی در پارک لندن فعالیت خود را آغاز کرده بود نمایشگاه اکسپو نیز همزمان با آن به صورت رسمی‌ فعالیت خود را آغاز کرده و به مدت ۶ ماه پذیرای گردشگران و تجار بین‌المللی بود.

اهداف برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی

IMG 20211011 215957

نمایشگاه اکسپو اهداف مختلفی را دنبال می‌کند اما به دلیل اینکه در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای بشریت به نمایش گذاشته می‌شود، آگاهی مردم از چالش‌های پیش روی بشریت افزایش یافته و خود را برای رویارویی با این چالش‌ها آماده می‌کند.

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی

یکی از اصلی‌ترین مواردی که قبل از بازدید باید در نظر گرفته باشید موقعیت مکانی نمایشگاه اکسپو دبی است. این نمایشگاه به دلیل رفاه حال مسافران در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم ساخته شده و می‌توانید به راحتی خود را به نمایشگاه برسانید. در اطراف نمایشگاه شاهد فعالیت هتل‌های مختلفی هستیم و می‌توانید متناسب با خواسته خود بهترین مورد را برای اقامت خود انتخاب کنید.

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۱ از ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ میلادی و ۹ مهر ۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین شمسی برگزار می‌شود. این نمایشگاه در زمینی بالغ بر ۴۳۸ هکتار ساخته شده و ۱۹۱ کشور حضور خود در آن را اعلام کرده‌اند.

دیدنی‌های نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و طبق گفته سازنده این نمایشگاه، اکسپو دبی در زمان افتتاح همه را در شگفتی فرو خواهد برد. این نمایشگاه دیدنی‌های بی نظیر بسیاری را در دل خود جای داده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی بزرگترین گنبد پروجکشن ۳۶۰ درجه را در خود جای داده است.

- این نمایشگاه بزرگترین رویداد جهان عرب در کل تاریخ به شمار می‌رود.

- بزرگترین آسانسور جهان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ راه اندازی شده است که توانایی جابجایی ۱۶۰ نفر به صورت همزمان را دارد.

- بزرگترین آبنمای دوطرفه که ۳۲ متر طول داشته و در کتاب گینس رتبه دوم را از آن خود کرده است.

- غرفه عربستان سعودی با ۷۹۹۸ چراغ ال ای دی به عنوان بزرگترین زمین و سقف نورانی در این نمایشگاه شناخته می‌شود که نام ویژن بر روی آن انتخاب شده است.

- بزرگترین صفحه ال ای دی در غرفه عربستان قرار گرفته است که در نوع خود بزرگترین در سطح جهان شناخته می‌شود.

- غرفه برزیل بزرگترین جلسه آموزشی ورزش جوجیتسو را در خود جای داده که در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ بزرگترین جلسه آموزش جوجیتسو در جهان را به ثبت خواهد رساند.

- بزرگترین پارک خورشیدی جهان متعلق به این نمایشگاه است به گونه ای که اداره آب و برق دبی ۴۶۴ مگاوات انرژی تجدید پذیر را از این پارک به اکسپو ۲۰۲۱ دبی عرضه خواهند کرد.

برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی

برای نمایشگاه ۲۰۲۱ دبی برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شده است و طبق گفته‌ها تخمین زده شده که حدود ۲۵ میلیون نفر در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که ۱۷ میلیون نفر از آنها را افراد خارجی تشکیل می‌دهند. از این رو دولت امارات تدابیر بسیاری را در زمینه اسکان و خدمات رسانی به این خیل جمعیت اندیشیده تا مسافران در طول سفر هیچگونه اذیتی را متحمل نشوند

چرا نمایشگاه اکسپو دبی؟

بازدید از نمایشگاه شاید برای برخی لذت بخش نباشد اما باید بدانید که نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه‌ها تفاوت‌های چشمگیری دارد چرا که این نمایشگاه بخش‌های خدماتی متعددی داشته و به دلیل حضور فرهنگ‌های مختلف ملیتی در آن شما را غرق در خود خواهد ساخت. توجه داشته باشید که این نمایشگاه تنها برای تجار مناسب نیست و افراد معمولی نیز از تفریحات ویژه‌ای که در آن وجود دارد بیشترین لذت را از آن خود خواهند کرد. این نمایشگاه به روزترین و جدیدترین اطلاعات را درباره تکنولوژی‌های پیشرفته جهانی در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید در قالب کوچکتر جهان روبه رو را تصور کنید.

خرید بلیط هواپیما دبی

از آنجا که دبی در فاصله مناسبی از ایران قرار گرفته انتظار می‌رود که افراد بیشتری تمایل به سفر دبی داشته باشند. تور دبی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازدید از نمایشگاه اکسپو این شهر به شمار می‌رود چرا که با شرکت در این تور بدون هیچگونه نگرانی از رزرو هتل، بلیط، خدمات مسافرتی و… تنها به لذت بردن از سفر خود خواهید پرداخت و مسئولین تور مسئولیت کلیه امورات را به گردن خواهند گرفت. اما در صورتی که تمایل به شرکت در تور دبی نداشته باشید می‌توانید خودتان اقدام به خرید بلیط هواپیما دبی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دبی برسید. بلیط هواپیما دبی در انواع مختلفی ارائه شده که هریک خدمات متفاوتی را در طول پرواز ارائه می‌کنند و با مراجعه به سامانه اینترنتی سه کلیک می‌توانید با کلیه خدمات رزرو بلیط آشنا شده و یا به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان شرکت ما در ارتباط باشید. شرکت ما بهترین خدمات را با نازلترین میزان هزینه‌ها در اختیار مسافران قرار داده و از این رو خواهید توانست سفری لذت بخش و بدون هیچگونه خطر را به همراه تور دبی تجربه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.