کد مطلب: ۱۹۹۹۷۴

نمایشگاه دموتکس آلمان میزبان فرش ایرانی

نمایشگاه دموتکس آلمان میزبان فرش ایرانی

نمایشگاه دموتکس آلمان عنوان نمایشگاهی است که هرساله در هانوفر، به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش و کفپوش دنیا برگزار می‌شود.

حمیدرضا ذوالانواری مدیرعامل مجموعه فرش ذوالانواری درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دموتکس آلمان 2018، با حضور بزرگان این صنعت و اکثر شرکت‌های تولیدکننده برگزار شد و فرش ذوالانواری نیز در بخش فرش‌های دستباف و کفپوش در این نمایشگاه حضور فعالی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با توضیح اینکه در بخش فرش دستباف به جز ایران از کشورهای هندوستان، افغانستان، پاکستان، نپال و چین نیز شرکت داشتند، بیان کرد: فرش ذوالانواری در این سه دهه که از برگزاری نمایشگاه دموتکس می‌گذرد در همه دوره‌های آن شرکت کرده است و با استقبال خوبی از سوی فعالان و بازدیدکنندگان این صنعت مواجه شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه فرش ایران درباره فعالیت‌هایی که در این نمایشگاه صورت گرفت، عنوان کرد: 13 سال است که مسابقه‌ای در این نمایشگاه در رشته‌های مختلف هنری (خلاقیت، طراحی، نقش، رنگ و…) برگزار می‌شود و در هر رشته 3 نفر منتخب شده و یک نفر به عنوان برگزیده نهایی معرفی می‌شود؛ امسال فرش ذوالانواری در دو رشته فینالیست شد و در سال‌های گذشته نیز در 9 دوره موفق به کسب جایزه در این مسابقه شده است.

ذوالانواری با اشاره به اینکه ایرانیان در این نمایشگاه خوش درخشیدند، افزود: در رقابت برترین طراحی‌های دموتکس 2018، شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه 4 تندیس را از آن خود کردند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان فارس همچنین گفت: در نمایشگاه دموتکس آلمان 2018 رویدادی تحت عنوان Carpet Design Award (آیین تقدیر از برترین‌های طراحی) در 10 بخش متفاوت برگزار می‌شود که خانم لیلا ولدان با دریافت 2 تندیس و برادران لطفی نیز با دریافت یک تندیس برای ایران افتخار آفریدند.

ذوالانواری افزود: نمایشگاه دموتکس در سال جاری با تغییر در جانمایی سالن‌ها و چیدمانی جدید توانسته بود فضای متفاوتی را خلق کند و تعداد بیش از 30 مشارکت‌کننده ایرانی در فضایی بالغ بر 4 هزار متر مربع (خالص) موفقیت چشمگیری را رقم زدند.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه فرش ایران در ادامه بیان کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه غرفه فرش ذوالانواری بازدیدکنندگان ویژه‌ای داشت که وزیر گردشگری صنایع دستی کشور تونس و حمید کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران و هیات همراه، از جمله آنها بودند.
وی با توجه به اینکه فرش دستباف کشور در وضعیت قابل توجهی نیست، افزود: بازدیدکنندگان و فعالان این صنعت از غرفه ذوالانواری در نمایشگاه دیدن کردند و این غرفه مورد توجه آنها قرار گرفت.

نمایشگاه دموتکس از 12 تا 15 ژانویه 2018 (برابر 22 تا 25 دی ماه 1396) در هانوفر آلمان برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.