کد مطلب: ۲۶۴۱۴۱

نمایشگاه صنعت ریلی فرصتی برای نشان دادن جایگاه ایران در این صنعت

نمایشگاه صنعت ریلی فرصتی برای نشان دادن جایگاه ایران در این صنعت

وزیر راه و شهرسازی گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنعت ریلی فرصت خوبی است که به جهان نشان دهیم صنعت ریلی ما در چه جایگاهی قرار دارد.

عباس آخوندی در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و تجهیزات وابسته افزود: همچنین می‌توانیم با نمایش نقش ایران در منطقه مشارکت شرکای تجاری جدید در صنعت ریلی را جلب کنیم. این رویداد فرصتی برای گفتمان صلح با جهان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخوندی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه ریلی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است گفت: بحث توسعه ریلی ایران در تمام حوزه‌ها آغاز شده و باوجود تمام مشکلات ادامه خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی قصد دولت آمریکا را ایجاد موانعی برای اقتصاد ایران دانست و تاکید کرد: به طور قطع خارج شدن آمریکا موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد و به آن بی‌توجه بود.

وی با تاکید بر اینکه نکته مهم در این شرایط تعهد سایر کشورها به برجام است، گفت: تفاهمنامه برجام می‌تواند ضامن صلح و امنیت بین المللی باشد و سهولت تعاملات اقتصادی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه سیاست ایران از ابتدا روشن بود و ما طبق قانون به تعهدات خود پایبند هستیم، گفت: تا زمانی که سایر کشورها به تعهد خود پایبند باشند ایران هم رفتار متعهدانه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بین المللی نشان می‌دهد که با وجود فشارهایی که از سوی آمریکا وجود دارد اما سایر کشورها می‌توانند در تعهداتی به آن اعتماد داشته باشند و برای ما هم مهم است که سایر کشورهای طرف تفاهمنامه برجام از خود رفتار متعهدانه‌ای نشان دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در نمایشگاه امروز 18 کشور حضور دارند، گفت: در این شرایط سیاسی جدید 90 شرکت خارجی و بین المللی در نمایشگاه ریلی حضور دارند و می‌توانیم این پیام را دریافت کنیم که در این شرایط هم با دنیا با زبان مثبت در تعامل هستیم و برای حفظ این توافق که می‌تواند ضامن صلح در منطقه باشد تلاش می‌کنیم.

آخوندی تاکید کرد:‌ تقاضای من از سایر فعالان سیاسی این است که در این شرایط سخت و حساسی که قرار داریم در بیان اظهارات خود دقت لازم را داشته باشند؛ چراکه در هر صورت رئیس جمهوری و دولت در صف مقدم اداره کشور حضور دارند و در برابر گستاخی کشور آمریکا مبارزه می‌کنند. بنابراین در این شرایط نیاز به انسجام داخلی و نیاز به درک عمیق از شرایط داریم.

وی بابیان اینکه اظهارات تندروانه می‌تواند بر مردم و سرنوشت کشورمان اثرات منفی داشته باشدافزود: در این شرایط حساس انتظار یک صدای واحد از دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمام سیاست‌مداران را داریم که به طور قطع دلسوز ملت کشورمان خواهند بود.

وی گفت: حتما باب گفت‌وگو و نقد باید باز باشد و باید از ستیز داخلی خودداری کنیم؛ چراکه ستیز داخلی به نفع دشمن خواهد بود و درخواست من این است که یکپارچگی خود را در مقابل قدرت متمرد خارجی نشان دهیم و صدای واحد داشته باشیم.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت ، معدن و تجارت، امیر حاتمی وزیر دفاع ، سعید محمد زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاربکارکرد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.