کد مطلب: ۴۰۷۰۹۴

نمک پاشی بر روی نوزادان

نمک پاشی بر روی نوزادان

در تمام شهرهای جهان رسم و رسومات عجیبی وجود دارد که تعجب ملت‌های دیگر را به دنبال دارد. کشور ترکیه هم یکی از این کشورها می‌باشد و یکی از عجیب‌ترین رسوماتی که در آن اجرا می‌گردد نمک پاشی بر روی نوزادان می باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مردمان ترکیه بر این عقیده هستند که نمک پاشیدن بر روی نوزاد سبب حفاظت او می گردد و آن ها را از ابتلا به بیماری های خاص در امان نگه می دارد. در پی این رسم سنتی، تمامی قسمت های بدن نوزاد را غرق در نمک می کنند تا او را از اثرات مضر به دور نگه دارند؛ این کار تعجب گردشگران تور ترکیه را برانگیخته است.

نمک از مواد معدنی مهمی است که در کشور ما هم به منظور ضدعفونی کردن مواد خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد اما هیچ گاه از آن برای انسان استفاده نشده است.

نوعی از نمک هم وجود دارد که آن را نمک درمانی می نامند و در صنعت پزشکی هم از آن بهره می برند. این نوع از نمک نه تنها برای بدن ضرر ندارد بلکه بسیار مفید هم می باشد و برای درمان بیماری و دردهای مزمن به کار می رود. این نوع از نمک در اغلب کشورهای جهان وجود دارد و در ترکیه هم عرضه می گردد؛ گردشگران تور آنتالیا می توانند در صورت نیاز از آن ها خریداری کنند.

7 10

رسم نمک پاشی بر روی نوزاد تنها در ترکیه دیده می شود و علی الخصوص در شهر استانبول بسیار انجام می گردد و گردشگران تور استانبول در صورت تمایل می توانند مشاهده نمایند. البته این کار هم در خانه ها انجام می گردد و هم برخی از افراد باتجربه داوطلب می شوند که انجام دهند زیرا مدت زمانی که نمک بر روی نوزاد می ماند نباید زیاد باشد چرا که بدن او دچار سوختگی می‌شود.

8 14

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.