کد مطلب: ۲۲۰۲۹۰

نورپردازی ۱۰۷ هزار متری در مسیرهای اصلی شهر تهران

نورپردازی 107 هزار متری در مسیرهای اصلی شهر تهران

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از نصب 107 هزار متر نورپردازی ریسه‌ای در مسیرهای اصلی شهر تهران خبر داد.

برزین ضرغامی در نشست خبری امروز شنبه در تشریح اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای نوروز 97، گفت: بالغ بر 8500 طرح از هنرمندان در بخش‌های مختلف در قالب پیشواز از نوروز مشارکت داده شده که از این میان 646 طرح پس از داوری برای اجرا برگزیده شده است. همچنین در روند بهره‌گیری از طرح‌های هنرمندان پس از اتمام فراخوان‌ها از ایده‌های نو و خلاقانه آنها بهره گرفته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه شعار شهردار تهران «امید» مشارکت و شکوفایی در شعارهای سیاستگذاری هر بخش از اقدامات این سازمان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: فعال کردن ادارات زیباسازی مناطق نظارت بر تمامی اقدامات ویژه نوروز در مناطق شهرداری تهران و انتخاب معابر پر تردد در سطح مناطق به طور جد در دستور کار فعالیت‌های نوروز تهران قرار گرفت.

وی درباره مشارکت‌های شهروندی در اجرای طرح‌های این سازمان برای نوروز 97 گفت: در 23 سایت مورد نظر تخم‌مرغ‌های نوروزی، از شهروندان دعوت کردیم با حضور در کنار هنرمندان حرفه‌ای تخم مرغ‌هایی را نقاشی کنند.

ضرغامی افزود: درخصوص جملات تبلیغات فرهنگی نیز نظرسنجی از شهروندان انجام شد و امکان تبادل نظر از طریق کانال تلگرامی سازمان فراهم شد. همچنین در انتخاب جملات سعی شده به موضوع پیام‌های اجتماعی و تغییر رفتار شهروندی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ورودی‌های شهر تهران اکران تبلیغات فرهنگی و نوآرایی ویژه‌ای اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تشریح فعالیت‌های این سازمان در حوزه هنرهای محیطی و آذین بندی سطح شهر گفت: 1608 اثر از 699 هنرمند به دست ما رسیده که از این میان 101 طرح از 96 هنرمند برگزیده شده و 45 اثر حجمی در سطح شهر جانمایی و نصب شده است.

وی ادامه داد: در بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی نیز در دو حوزه دانشجویی 957 اثر از 435 هنرمند به جشنواره رسیده که از این میان 79 طرح از 79 هنرمند برگزیده شده است. همچنین در حوزه حرفه‌ای 2968 طرح از 1364 هنرمند به دست ما رسید که از این میان 306 طرح از 306 هنرمند برگزیده شد.

ضرغامی به طرح درختستان اشاره کرد و افزود: 1090 اثر از 517 هنرمند به دست ما رسیده که از این میان 40 طرح از 40 هنرمند برگزیده شد. همچنین در بخش المان‌های نوروزی نیز 320 طرح از 115 هنرمند به این بخش ارسال شد که 11 طرح از چهار هنرمند برگزیده شد که در 97 پل و فضاهای عمومی سطح شهر نصب شده است.

وی ادامه داد: 107 هزار متر نورپردازی ریسه‌ای توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران در شش مسیر از جمله خیابان دماوند تا میدان آزادی، خیابان شریعتی از دروازه شیمران تا میدان قدس، خیابان ولیعصر (عج) از میدان راه‌آهن تا چهارراه پارک وی، اتوبان بعثت، خیمه نوری میدان هفت تیر و خیابان هنگام نصب شده است. همچنین 110 هزار متر نورپردازی ریسه‌ای تحویل مناطق 22گانه جهت استفاده در معابر پرتردد و ورودی‌های شهر تهران شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران به کمپین تبلیغات فرهنگی اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه ملی خوشنویسی که اشعار بهاریه شاعران کهن و معاصر را با همکاری انجمن خوشنویسی ایران در امارت فولادوند تهران برگزار می‌کند و این طرح‌ها جهت اکران در سازه‌های تبلیغات فرهنگی سطح شهر تهران به کار گرفته خواهند شد.

وی به برگزاری کارگاه خوشنویسی نستعلیق با موضوع نوروز اشاره کرد و افزود: این کارگاه در محل خانه فولادوند و موزه خوشنویسی ایران روزهای دوشنبه و سه شنبه چهاردهم و پانزدهم اسفند ماه برگزار شده است که تعداد 35 هنرمند در آن شرکت کرده‌اند.

ضرغامی گفت: همچنین کارگاه ملی طراحی گرافیک و تصویرسازی با موضوع نوروز روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه 16 الی 18 اسفند ماه در محل امارت عین‌الدوله با حضور 30 نفر از هنرمندان برگزار شده است که تعداد 135 اثر از کل آثار هنرمندان در این کارگاه در سطح شهر تهران به نمایش عموم گذاشته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نوروزگاه بلوار کشاورز اشاره کرد و افزود: این نوروزگاه در بخش هنرهای تجسمی شامل نمایشگاه عکس، کاریکاتور، کارت پستال نوروزی، پوستر ایران و همچنین کارگاه‌های سفالگری، خوشنویسی، کاریکاتور چهره، عکاسی قدیمی و عکاسی میدانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب نوروزگاه بلوار کشاورز در بخش هنرهای نمایشی نیز اجرای تئاتر خیابانی و میدانی، عروسک‌های غول پیکر، کمدی، خیمه شب‌بازی، پانتومیم، کارگاه ساخت عروسک مبارک، نقالی و نمایش‌های فرم و ساخت سفره هفت سین را خواهیم داشت. همچنین در بخش آفرینش‌های ادبی این طرح نمایشگاه شعرهای منتخب، ایستگاه فال حافظ و آموزش خوانش فال حافظ اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بخش موسیقی و سرود نیز چاوشی خوانی، نوروزخوانی، گروه سُرنا و دُهل، اجرای برگزیده‌های موسیقی نواحی نیز با حضور هنرمندان مطرح موسیقی مقامی و آئینی استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

وی در تشریح اقداماتی که توسط مناطق 22 گانه شهرداری تهران نیز اجرایی شده است به حذف زوائد محورهای نمونه مناطق اشاره کرد و افزود: در مناطق مختلف شهرداری تهران نصب و نوسازی آبنماها، پل‌های سواره رو، پل‌های عابر پیاده و حذف زوائد محورهای نمونه هر منطقه در طرح نوروزی اجرایی شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.