کد مطلب: ۵۳۴۰۸۸

توضیحات سخنگوی دولت در مورد نوسازی بافت‌های فرسوده و مصاحبه ظریف

توضیحات سخنگوی دولت در مورد نوسازی بافت‌های فرسوده و مصاحبه ظریف

سخنگوی دولت گفت: دولت با هدف کمک به مسکن‌دار شدن ساکنین مناطق کمتر برخوردار مرزی و ایجاد جذابیت برای نوسازی بافت‌های فرسوده و انبوه‌سازان، با اصلاح آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار موافقت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت روز خیرین و قدردانی از آنان گفت: دولت نیز در کنار مردم و خیرین بوده و همواره خیر جمعی را یکی از اهداف و برنامه‌های خود می‌داند. در همین راستا با پیش‌بینی اعتبارات لازم در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای مستمری بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) رشد متوسط ۷۰ درصد را نسبت به سال گذشته عملیاتی کرد تا گام موثری در راستای کاهش فقر و بهبود معیشت خانوارهای دهک‌های پایین بردارد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری اضافه کرد: همچنین دولت با هدف کمک به مسکن‌دار شدن ساکنین مناطق کمتر برخوردار مرزی و ایجاد جذابیت برای نوسازی بافت‌های فرسوده و انبوه‌سازان، با اصلاح آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار موافقت کرد.

وی افزود: به موجب این تصمیم، میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول طرح‌ها و برنامه‌های موضوع این تصویب‌نامه به ترتیب در کلانشهرها به ازای هر واحد مسکونی تولید شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۸۰۰ میلیون ریال و ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

توضیحاتی در مورد مصاحبه ظریف

ربیعی همچنین در ارتباط با انتشار فایل مصاحبه تاریخ شفاهی سخنگوی وزارت خارجه، اظهار کرد: در روزهای گذشته انتشار فایل صوتی وزیر خارجه حواشی ایجاد کرد. این فایل صوتی توسط تلویزیون پترودلاری و طرفدار رنج و تحریم مردم منتشر شده است. همین امر نشانه توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

سخنگوی دولت گفت: رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند که عوامل این توطئه را شناسایی کنند.

وی گفت: ربایش این اسناد، توطئه‌ای علیه دولت، نظام و نهادهای سرافراز و توطئه‌ای علیه منافع ملی ماست. ما منتظر خواهیم بود که آقای ظریف به ایران برگردند و توضیحات لازم درمورد سوء برداشت ها را ارائه کنند.

سخنگوی دولت گفت: فایل گفتگوی آقای ظریف به دلایل کاملا روشن که البته همه ابعاد آن هنوز روشن نیست، ولی بعد توطئه‌آمیز بودن آن روشن است، توسط افرادی که هویت آنها در دست بررسی است به سرقت رفت و منتشر شد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کامیار

    فقط دوتا قانون مستحکم میخواد یکی هر کدملی یک خانه یعنی اگر کسی خونه دوم یا سوم داره باید نصفشو مالیات بده و دومیش اینکه هرسند تازه ای که زده میشه نشه به نام دیگری زد و خرید و فروش کرد تا ده سال یعنی دلال بازی تموم براحتی قیمت ملک شصت درصد کاهش میابد