کد مطلب: ۶۹۵۴۷

نوکیا نسل چهارم اینترنت ثابت را در ایران راه‌اندازی می‌کند

با قرارداد یک کنسرسیوم ایرانی و نوکیا، این شرکت فنلاندی فناوری TDD-LTE (نسل چهارم اینترنت ثابت) را در ایران را‌ه‌اندازی می کند. در سفر وزیر ارتباطات و هیات همراه به فنلاند، یک کنسرسیوم ایرانی دارنده فرکانس TDD-LTE با شرکت نوکیا برای گسترش این تکنولوژی در ایران قرارداد بستند. یک ماه پیش کنسرسیومی با سهامداری عمده

با قرارداد یک کنسرسیوم ایرانی و نوکیا، این شرکت فنلاندی فناوری TDD-LTE (نسل چهارم اینترنت ثابت) را در ایران را‌ه‌اندازی می کند.
در سفر وزیر ارتباطات و هیات همراه به فنلاند، یک کنسرسیوم ایرانی دارنده فرکانس TDD-LTE با شرکت نوکیا برای گسترش این تکنولوژی در ایران قرارداد بستند.
یک ماه پیش کنسرسیومی با سهامداری عمده شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیا‌تک مزایده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شوند برای فرکانس TDD-LTE را برنده شد.

شرکت‌های دارنده مجوز ارتباطات ثابت (FCP) می‌توانند برای ارائه سرویس بر بستر TDD-LTE از امکانات شبکه این کنسرسیوم استفاده کنند.

این تفاهم بین مدیرعامل نوکیا و رییس هیات مدیره یک شرکت FCP عضو در کنسرسیوم فرکانس TDD-LTEبه امضا رسید.

به گفته محمد حسن شانه ساز زاده رییس هیات مدیره شاتل و امضا کننده این قرارداد، قرار است براساس این تفاهم‌نامه از دانش فنی و راهکارهای نوکیا برای ارائه سرویس TDD-LTE در کشور استفاده شود. شرکت نوکیا با داشتن 114 هزار نیرویی انسانی و 27 میلیارد یورو درآمد سالانه یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های دارنده دانش فنی درزمینه شبکه موبایل است.

به گزارش فارس، شانه ساز زاده گفته: با کمک فناوری TDD-LTE فارغ از بستر کابل مسی، شرکت‌های اینترنتی امکان ارایه سرویس‌های اینترنت وایرلس با سرعت بالا تا سقف 150 مگابیت برثانیه را خواهند داشت که براساس برنامه کنسرسیوم، خدمات بر بستر این شبکه جدید تا 6 ماه آینده در شهرهای بزرگ کشور و به صورت عمومی در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.