کد مطلب: ۵۶۷۵۱۷

نکات مهم در انتخاب تجهیزات دندانپزشکی و دکوراسیون مطب

نکات مهم در انتخاب تجهیزات دندانپزشکی و دکوراسیون مطب

برای بسیاری از دندانپزشکانی که قصد راه اندازی مطب دارند هزینه‌های مرتبط با خرید تجهیزات دندانپزشکی یکی از دغدغه‌های اصلی ایشان بوده است. با این حال استفاده از تجهیزات دست دوم دندانپزشکی می‌تواند راهکاری مناسب باشد.

برای خرید تجهیزات پزشکی باید معیارهای بسیاری را در نظر گرفت. اول این‌که آیا بهتر است که تجهیزات پزشکی را اجاره کرد و یا خرید. اما راه حل بهتری نیز وجود دارد، یعنی خرید تجهیزات دست دوم دندانپزشکی . با این کار می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش دهید. در ادامه به بررسی نکات لازم و یادآوری موارد ضروری خواهیم پرداخت:

بودجه خرید خود را تعیین کنید

میزان بودجه شما شاید کلیدی‌ترین بخش از تصمیم گیری شما باشد. هرچند انتخاب میزان بودجه طبیعتا وابستگی دارد به تعداد و کیفیت ابزارهایی که تصمیم به خرید آنها دارید. باید تمامی‌جوانب را در خرید در نظر بگیرید، از تجهیزات و هزینه‌های عمومی‌طراحی داخلی مطب گرفته تا قیمت تجهیزات دندانپزشکی و ابزارهای تخصصی که ابزار کار دائم و روز مره شما در طی سالیان بلند مدت است.

نیاز است تا شما تمامی‌هزینه‌های فوق را در جدولی بصورت جامع جمع آوری کنید و قبل از اینکه اقدام به خرید نمایید، ضروریست تا مطمئن باشید که می‌توانید تمام خرید های لازم را برای مطب دندانپزشکی انجام دهید. در نتیجه در میانه خرید با مشکلی با مشکلی مواجه نخواهید شد

اولویت‌بندی‌های خود را مشخص کنید

هنگامی‌که قصد انتخاب تجهیزات دندانپزشکی را دارید، اولویت‌بندی‌های مختلفی هستند که باید برای انتخاب و خرید تک تک ابزار آلات دندانپزشکی مورد نیازتان در نظر بگیرید. بهتر است این سوالات را از خودتان بپرسید و به آنها جواب دهید، قبل از آنکه دست به خرید بزنید.

آیا این ابزار، کالا یا تجهیزات برای بیمار خوشایند است؟

به عنوان مثال در خرید یونیت دندانپزشکی یا ابزار آلات و تجهیزاتی که مستقیما با راحتی بیمار در ارتباط می‌باشد باید دقت کنید. وقتی را در روی صندلی یونیت بنشینید تا مطمئن شوید که از راحتی کافی برخوردار است. زوایایی که بیمار به آنها نگاه می‌کند را در نظر بگیرید. در برخی از موارد بیمار یا مشتری شما برای زمان بسیار طولانی در یک صندلی باید بنشیند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که او در این مدت به اندازه لازم راحت باشد.

IMG 20210730 163712

لیست وسایل و تجهیزات مورد نیاز مطب دندانپزشکی

لازم به یادآوری است که مواد و تجهیزات مورد نیاز مطب بسیار زیاد هستند. اما برای راحتی کار چند مورد از مهمترین لوازم مورد نیاز را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

  • یونیت دندانپزشکی
  • اتوکلاو دندانپزشکی
  • کمپرسور هوا برای دندانپزشکی
  • ساکشن دندانپزشکی
  • رادیوگرافی دندانپزشکی
  • آمالگاماتور دندانپزشکی
  • لایت کیور دندانپزشکی
  • دوربین داخل دهانی
  • آنگل دندانپزشکی
  • آینه معاینه دندانپزشکی
  • پنس دندانپزشکی
  • تابوره دندانپزشکی

برای تجهیز مطب دندانپزشکی محصولات با سابقه کاری خوب را پیدا کنید

سابقه یک برند بسیار مهم است. مواردی که باید در کنار سابقه در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • خوشنام بودن
  • متعهد بودن
  • پاسخگو بودن
  • خدمات پس از فروش

مشورت با دندانپزشکانی که می‌شناسید می‌تواند در پیدا کردن برند مناسب مفید باشد. حتما به خاطر داشته باشید که در خصوص محصولاتی که استفاده کرده‌اند سوال کنید و نظرات آنها در نظر بگیرید.

IMG 20210730 163744

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

ساختمان‌های اداری، ساختمان پزشکان و مطب‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که به طراحی و دکوراسیون داخلی آنها توجه زیادی نمی‌شود. در واقع بهتر است بگوییم که طراحی و چینش دکوراسیون مطب دندانپزشکی به ساده‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود تا کمترین هزینه را در پی داشته باشند.

مطب دندانپزشکی معمولا جزو مکان‌هایی است که استرس و اضطراب خاصی در آن وجود دارد. طراحی آرامش بخش مطب می‌تواند بخشی از این استرس را کنترل کند. در ضمن با طرح‌های زیبا می‌توان فضای بهتری را برای مراجعین ایجاد کند. در واقع فضای مطب باید به گونه ای باشد که بیمار با حضور در مطب احساس آرامش کند.

دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب دندانپزشکی

اتاق انتظار اولین جایی است که مراجعه کنندگان به آن وارد می‌شوند. عناصری مانند نور طبیعی (پنجره)، نور مصنوعی، تابلوهای مفهومی‌ و هنری، چوب و طراحی سقف بسیار به کیفیت محیط این فضا کمک می‌کنند. در کنار زیبایی و جذابیت به باعث کاهش استرس مراجعه کننده کمک خواهد کرد.

نقش ترکیب رنگ در زیبایی مطب

ترکیب رنگ از عوامل ایجاد کننده حس آرامش و راحتی در بیماران است. سعی کنید از رنگ‌هایی که تعادل را در فضا به وجود می‌آورند استفاده کنید و از رنگ‌های خسته کننده دوری کنید. ترکیب رنگ شاد و آرامش بخش می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای مطب باشد.

استفاده از گل و گیاه برای ایجاد احساس آرامش

معجره گل و گیاه را در هیچ فضایی فراموش نکنید. سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندان پزشکی حتما از آنها استفاده کنید. گل‌ها حس طراوت و صمیمیت را در فضا بالا می‌برند و بیمار را خیلی سریع با محیط انس می‌دهند. می‌توانید در بخش‌های مختلف از گل و گیاه استفاده کنید .اگر استفاده از گل طبیعی هم ممکن نبود از تصاویر پوسترها استفاده کنید و فضا را سر سبز نشان دهید.

IMG 20210730 163814

نقش نور در دکوراسیون مطب دندانپزشکی

استفاده از نور و نورپردازی بسیار ضروری است . بهترین نوری که می‌توانید استفاده کنید همان نور طبیعی است که مستقیما وارد فضای مطب می‌شود. همچنین می‌توانید از انواع هالوژن‌های سقفی یا لامپ‌های آویزی استفاده کنید و فضای روشنی را در مطب ایجاد کنید.

از چینش مبلمان حداکثر بهره را ببرید

سالن انتظار از آن دست فضاهایی است که بیمار باید مدتی را در آن به انتظار نوبت خود بنشیند. دکوراسیون سالن انتظار و به ‌طور کلی نحوه چیدمان مبلمان در هر فضایی می‌تواند به آن بخش اعتبار ببخشد. مبلمان خود را با نظم و اصول بچینید و در انتخاب آنها دقت کافی داشته باشید. استفاده کردن از مبلمان راحت، سیستم پخش موسیقی، تلویزیون یا صفحه‌ نمایش برای پخش فیلم می‌تواند موجب ایجاد حس اعتماد و درنتیجه اعتبار بیشتر برای مطب دندانپزشکی شود.

سخن پایانی

تجهیز مطب دندانپزشکی نیاز به تبحر خاصی ندارد. شما می‌توانید به آسانی با شرکت‌های طراحی و دکوراسیون داخلی تماس بگیرید تا آنها کار فضا سازی را انجام دهند. اما نکته مهم انتخاب و خرید وسایل دندانپزشکی است که باید خودتان به آن بپردازید. سعی کردیم در این مطلب نکات ضروری را به شما یادآوری کنیم تا با دید بهتری اقدام به خرید تجهیزات دندانپزشکی کنید.

مرجع:

فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی پیشرودنت https://pishrodent.com/

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.