کد مطلب: ۲۹۱۷۳۴

نگاهی به تغییرات قیمت مسکن در تهران

نگاهی به تغییرات قیمت مسکن در تهران

طبق بررسی‌های صورت گرفته طی ۴ ماه ابتدایی سال جاری در تهران بیشترین افزایش قیمت به منطقه ۹ با رشد ۳۶ درصدی و کمترین افزایش به منطقه ۱۲ با رشد ۲.۹ درصدی تعلق داشته است.

مسکن به دلیل آنکه یکی از نیاز‌های اساسی افراد به حساب می‌آید، نوسانات قیمت آن همواره مورد توجه بوده است، از همین رو سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه ماهانه به بررسی قیمت آن می‌پردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در بررسی قیمت منطقه‌ای شهر تهران طی مدت زمان ۴ ماهه ابتدایی سال جاری افزایش حداقل ۲.۹ درصدی و حداکثر ۳۶ درصدی گزارش شده است.

در این میان بیشترین تغییرات برای مناطق ۷ با رشد ۳۰ درصدی، منطقه ۸ با رشد ۳۱.۹ درصدی، منطقه ۹ با رشد ۳۶.۶ درصدی و در منطقه ۱۰ با رشد ۳۱ درصدی اختصاص داشته است.

در طرف مقابل کمترین تغییرات برای مناطق ۱۲ با رشد ۲.۹ درصدی و منطقه ۱۱ با رشد ۱۶.۵ درصدی بوده با افزایشی کمتر از ۲۰ درصد به ثبت رسیده است.

از نظر قیمت نیز کمترین ارقام به مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ با متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار اختصاص یافته است.

بیشترین ارقام نیز به منطقه ۱ به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۳ هزار تومان، منطقه ۳ به قیمت ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان و منطقه ۲ به قیمت ۱۱ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان گزارش شده است.

سایر مناطق نیز در بازه‌های قیمتی یاد شده قرار گرفته است.

گفتنی است بنا بر آمار بانک مرکزی در تیر ماه سال جاری در شهر تهران، ۱۳.۵ هزار واحد مسکونی بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته رشد ۹.۲ و ۷ درصدی داشته است.

بنابراین آمار تنها در تیر ماه متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۶۹.۷ میلیون ریال بود که در مقایسه با خرداد ماه و تیر ماه سال گذشته ۷.۱ درصد و ۵۴.۲ درصد رشد داشته است.

بیشترین رشد قیمت در تیر ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به منطقه ۵ و با افزایش ۷۱.۸ درصدی و کمترین میزان به منطقه ۱۲ با رشد ۱۴.۸ درصدی تعلق داشته است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.