کد مطلب: ۲۶۲۶۳۰

نگرانی نسبت به اقتصاد انگلیس به بالاترین سطح رسید

نگرانی نسبت به اقتصاد انگلیس به بالاترین سطح رسید

اقتصاد انگلیس در نگران کننده‌ترین حالت خود از زمان بحران مالی منطقه یورو (از سال ۲۰۱۲ تاکنون) به سر می‌برد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تولیدات صنعتی و خوش‌بینی کارفرمایان انگلیسی از وضعیت اقتصاد این کشور به کمترین سطح شش سال اخیر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نظرسنجی موسسه «من پاور گروپ» نشان می‌دهد نگرانی‌ها از بریگزیت افزایش یافته است. نظرسنجی‌ها از ۲۰۰۰ کارفرمای بزرگ انگلیسی در مناطق مختلف این کشور که در ۹ حوزه اصلی اقتصاد این کشور فعالیت دارند نشان می‌دهد فقط چهار درصد این کارفرمایان در اندیشه استخدام کارکنان جدید هستند.

منفی‌ترین چشم‌اندازهای مورد انتظار مربوط به بخش‌های بانکداری و مالی بوده است که اعلام کرده‌اند تعدیل نیرو در تابستان پیش رو محتمل خواهد بود.

همچنین اندازه‌گیری استخدام کارخانه‌های انگلیسی نشان می‌دهد میزان استخدام‌ها به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر سال گذشته رسیده است و حجم تولیدات به دلیل کاهش تقاضا برای فولاد و تجهیزات برقی کاهش یافته است.

دفتر ملی آمار انگلیس با اشاره به این که سفارش کمتر برای فولاد مورد استفاده در پروژه‌های زیرساختی بیانگر کاهش تقاضا برای کالای انگلیسی در داخل و خارج کشور است، اعلام کرد که حجم تولیدات در ماه آوریل ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه منتهی به ماه می تنها ۰.۲ درصد بوده است.

امیت کارا، رئیس موسسه «پیش‌بینی متغیرهای کلان اقتصادی انگلیس» گفت: رشد اقتصادی از زمان شروع سال آهسته شده است و در ادامه نیز ضعیف باقی خواهند ماند.

منبع: گاردین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.