کد مطلب: ۳۰۸۷۴۲

نیازی به واردات شیرخشک نداریم

نیازی به واردات شیرخشک نداریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نیازی به واردات شیرخشک به کشور نداریم، گفت: ما یک میلیون تن شیرخام مازاد داریم و ممنوعیت صادرات شیرخشک باید لغو شود.

مرتضی رضایی در مراسم روز ملی دامپزشکی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تصمیمات اخذ شده در زمینه واردات شیرخشک به کشور اظهار داشت: این مسئله هنوز نهایی نشده و هیچ نیازی هم به واردات این محصول به کشور وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کارخانجات لبنی ادعا می‌کنند تولید شیر در کشور بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد بلکه تعداد خریداران افزایش پیدا کرده و همین امر سبب شده ورودی شیر کارخانجات کاهش پیدا کند.

وی افزود: به عنوان مثال اگر در گذشته ۲۰ کارخانه اصلی، شیر را از دامداران خریداری می‌کردند، در حال حاضر تعداد این کارخانجات به ۴۰ مورد افزایش پیدا کرده و این‌گونه نیست که همه این شیر، جذب واحدهای تولید شیرخشک شود.

رضایی با تأکید بر اینکه شیرخام به اندازه کافی در کشور وجود دارد و نیازی به واردات شیرخشک نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر کارخانجات لبنی، شیرخام را به قیمت مصوب از دامداران خریداری می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار است طی دو هفته آینده درباره واردات یا عدم واردات شیرخشک به کشور تصمیم‌گیری شود، گفت: این مسئله همین روزها تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی برای لغو ممنوعیت صادرات شیرخشک خاطرنشان کرد: این ممنوعیت صادرات باید برطرف شود. ما یک میلیون تن شیر اضافه داریم که این محصول مازاد باید در قالب‌های مختلف از جمله شیرخشک از کشور صادر شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.