کد مطلب: ۸۰۹۱۸۳

نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه‌اندازی شد

نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه‌اندازی شد

نیروگاه اتمی بوشهر از بهمن سال گذشته به منظور سوخت‌گذاری سالانه خاموش شده بود. فعالیت مجدد این نیروگاه از دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از عملیات سوخت‌گذاری سالانه و بازرسی‌های دوره‌ای از روز 18 اردیبهشت نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه اندازی شد.

هر سال به منظور بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن تجهیزات نیروگاه و بارگذاری سوخت جدید، بازرسی دوره‌ای تجهیزات این نیروگاه انجام می‌شود.

هر سال به منظور بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر و نیز به هنگام انجام عملیات و بارگذاری سوخت جدید، فرصتی فراهم می‌آید تا اقدامات لازم در زمینه بازرسی دوره‌ای تجهیزات این نیروگاه انجام شود.

بر این اساس و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت شبکه برق کشور، عملیات تعویض سوخت سالانه و بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده این واحد نیروگاهی از تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و پس از انجام این عملیات؛ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۲۳:۱۸ روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری مجدداً در مدار تولید قرار گرفت و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

در انجام این عملیات کارشناسان، متخصصان، شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات الکتریکی، از زمان شروع بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۳۹۲
تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا کرده است.

همچنین این واحد نیروگاهی با تولید نزدیک به ۶ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در سال ۱۴۰۱، نقشی تعیین‌کننده و تاثیرگذار در عبور از اوج تابستانی و زمستانی مصرف برق و انرژی در کشور داشته است.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان یک واحد تولید برق سازگار با محیط زیست و انرژی پاک از ابتدای آغاز به‌کار تاکنون، موجب صرفه‌جویی به میزان حدود ۹۰ میلیون بشکه معادل نفت‌خام شده و نیز از انتشار نزدیک به ۵۷ میلیون تن انواع گازهای آلاینده زیست‌محیطی جلوگیری کرده ‌است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.