کد مطلب: ۱۷۱۷۸۷

آماده‌سازی نیروگاه‌ها برای تامین برق تابستان ۹۷

آماده‌سازی نیروگاه‌ها برای تامین برق تابستان ۹۷

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ایران با تاکید بر اینکه تاکنون تعمیرات ۳۰ هزار و ۵۰۸ مگاوات از نیروگاه‌های کشور انجام شده است، گفت: با تدابیر صورت گرفته در طی دو، سه سال اخیر نیروگاه‌ها در تابستان از آمادگی ۹۹ درصدی برخوردار بوده‌اند.

عبدالرسول پیشاهنگ با تاکید بر اینکه در سال جاری باید ۸۸ هزار و ۱۵۰ مگاوات تعمیرات نیروگاهی در سطح کشور صورت بگیرد، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید تاکنون ۲۹ هزار و ۶۲۸ مگاوات از نیروگاه‌های کشور تحت تعمیر قرار می‌گرفت که تا به این لحظه تعمیرات ۳۰ هزار و ۵۰۸ مگاوات از نیروگاه‌ها انجام شده و در این حوزه از برنامه زمان‌بندی پیش هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: هرساله ۲۷۰ روز از سال و به تعبیری از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۵ خردادماه سال آینده به فعالیت‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند و اینگونه تعمیرات بر اساس پارادیم‌های مختلفی همچون ساعات کارکرد واحدها، قطعات مورد نیاز نیروگاه‌ها، گروه‌های تعمیراتی، کارگاه‌های تعمیراتی، سوخت نیروگاه‌ها، نیاز شبکه و بازار برق برنامه‌ریزی می‌شود.

پیشاهنگ تصریح کرد: بر این اساس هرساله در زمان مقرر پس از هماهنگی با مدیریت شبکه به تمامی نیروگاه‌های کشور اعم از دولتی، خصوصی و خرید برق تضمینی اعلام می‌شود که در زمان مقرر به دلیل امنیت شبکه‌ امور مربوط به تعمیرات با کیفیت بالا و تامین منابع مالی در دستور کار قرار بگیرد.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ایران حاصل تعمیرات نیروگاه را آمادگی مناسب برای تابستان آینده دانست و گفت: با تدابیر صورت گرفته در طی دو، سه سال اخیر نیروگاه‌ها در تابستان از آمادگی ۹۹ درصدی برخوردار بوده‌اند.

وی تعمیرات نیروگاه‌ها را به چهار دسته اساسی، دوره‌ای، بازدید اتاق احتراق و بازدید مسیر داغ تقسیم‌بندی کرد و گفت: مدت زمان تعمیرات واحدها بر اساس آیتم‌های یادشده متفاوت است و بین یک هفته تا ۱۲۰ روز زمان می‌برد.
پیشاهنگ در پایان تاکید کرد: در روند جریان تعمیرات نیروگاه‌ها بایستی ۶۰۳ فعالیت در دستور کار قرار بگیرد که تاکنون ۲۰۲ فعالیت آن انجام شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.