کد مطلب: ۳۰۰۲۴۹

نیروگاه هرمزگان آماده گشایش ال‌سی شد

نیروگاه هرمزگان آماده گشایش ال‌سی شد

مدیرعامل شرکت مادر تخضصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت نیروگاه حرارتی هرمزگان آماده گشایش ال سی شده و مسائل مربوط به این حوزه کاملا برطرف شده است.

محسن طرزطلب، با بیان این‌که در حال حاضر با سرعت بیشتری فرآیند کار نیروگاه حرارتی هرمزگان در حال اجرا است، اظهار کرد: طی دو - سه هفته آینده قطعا ال سی این پروژه قابل استفاده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ظرفیت این نیروگاه را ۱۴۰۰ مگاوات دانست و افزود: میزان سرمایه‌گذاری برای این نیروگاه ۱.۵ میلیارد یورو تخمین زده شده که سهم روس‌ها در تامین مالی ۱.۲ میلیارد یورو است.

مدیرعامل شرکت مادر تخضصی تولید نیروی برق حرارتی درباره تاثیر تحریم‌ها در ساخت نیروگاه‌ها و حفظ روشنایی، اظهار کرد: تاکنون شرایط برای ما تا حدودی مشخص شده و به همین دلیل پیش‌بینی‌های لازم برای حل این مساله را انجام داده‌ایم، اما باید گفت که هدف این است تا در بدترین شرایط ظرفیت نیروگاه‌های فعلی را حفظ کنیم و با افزایش ظرفیت بتوانیم خاموشی را دور بزنیم.

طرزطلب ابراز امیدواری کرد که با تلاش بیشتر و همراهی وزارت نیرو با بخش تولید این مساله مشکل‌ساز نشود.

طبق وعده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، در سال ١٣٩۵ نیروگاه بخاری ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک و پست فشارقوی بلافصل آن با تامین مالی دولت روسیه طی پنج سال آینده در استان هرمزگان احداث خواهد شد و شرکت مهندسی تکنوپروم اکسپورت روسیه با عنوان پیمانکار نیروگاه و پست فشار قوی GIS بلافصل آن با همکاری پیمانکاران و سازندگان ایرانی راه‌اندازی می‌شود.

این نیروگاه بخاری در جنوب شرقی هرمزگان در ساختگاهی به مساحت ۱۹۹ هکتار راه‌اندازی می شود. همچنین باید گفت که این نیروگاه بخاری در چهار واحد ۳۵۰ مگاواتی با راندمان حدود ۴۵ درصد، ۱۴۰۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد که از نظر فناوری از نوع پیشرفته و بویلر آن فوق بحرانی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.