کد مطلب: ۲۹۸۲۵۷

نیویورک و لندن بزرگترین مراکز مالی جهان هستند

نیویورک و لندن بزرگترین مراکز مالی جهان هستند

نتایج تازه‌ترین مطالعه و بررسی اقتصادی نشان می‌دهد که شهرهای نیویورک و لندن همچنان بزرگترین مراکز فعالیت‌های مالی در جهان به شمار می‌روند.

نتایج جدیدترین مطالعه و پژوهش مرکز نیو فایننشال حاکی است که لندن همچنان بزرگترین مرکز فعالیت‌های مالی در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و بالاتر از سایر رقبای خود در اروپا یعنی پاریس و فرانکفورت قرار گرفته است. این گزارش در حالی منتشر شده است که تنها چند ماه زمان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فرصت باقی مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش، نتایج مطالعه موسسه نیوفایننشال نشان می‌دهد که آمریکا همچنان در صدر کشورهای ارائه کننده خدمات مالی در جهان به شمار می‌رود و امتیاز آمریکا از 100 به بیش از 79 رسیده است.

بریتانیا با امتیاز 40 در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است ولی با این حال همچنان نسبت به سایر کشورهای اروپایی که رقابت شدیدی برای جذب فعالیت‌های مالی پس از برگزیت دارند، پیشتازتر و جلوتر است.

بریتانیا قصد دارد ماه مارس 2019 میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود و این مساله موجب نگرانی زیادی در بین فعالان بخش مالی این کشور شده است. پاریس و فرانکفورت از هم اکنون برای پر کردن جای لندن رقابت شدیدی را آغاز کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که امتیاز انگلیس در زمینه ارائه خدمات مالی هم اکنون دو برابر بیشتر از لوکزامبورگ و سه برابر بیشتر از آلمان و فرانسه است.

بریتانیا به اتحادیه اروپا هشدار داده است که اگر روابط مالی شرکت‌های اروپایی پس از برگزیت با بانک‌های فعال در لندن قطع شود، شرکت‌های اروپایی متحمل هزینه‌های شدید مالی خواهند شد.

البته اتحادیه اروپا اصلاحاتی را آغاز کرده است تا بازارهای سرمایه را در سرتاسر این اتحادیه ایجاد کند تا بتواند جایگزین لندن پس از برگزیت شود ولی این روند بسیار کند بوده است.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.