کد مطلب: ۵۴۷۸۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیمارستان‌ها مردم را نقره داغ می‌کنند/ «فروش وسایل متعلق به بیمار در بازار سیاه»

بیمارستان‌ها مردم را نقره داغ می‌کنند/ «فروش وسایل متعلق به بیمار در بازار سیاه»

برخی از بیمارستان‌ها از بیماران هزینه اضافه می‌گیرند. هزینه اضافه‌ای که گاهی در قالب وسایل اتاق عمل است، گاهی در قالب بستری بیش از حد در بیمارستان و یا حتی ویزیت چند باره توسط پزشک. مردم تجربه‌های ناخوشایندی از مراجعه به برخی از بیمارستان‌ها دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنطور که برخی از معاونت‌های درمان برخی از بیمه‌ها می‌گویند برخی از بیمارستان‌های خصوصی پول تجهیزاتی که بیمار استفاده نکرده را از آنها می‌گیرند، یا بیشتر از حد استاندارد بیمار را در بیمارستان بستری می‌کنند.

تجارت‌نیوز در گزارشی به موضوع هزینه‌های اضافی که از بیماران گرفته می‌شود، پرداخت. دبیر سندیکای بیمه‌گران ایران هم با تایید این موضوع گفت: «هزینه و شارژ اضافه‌ای که از بیماران گرفته می‌شود از معضلات بیمه‌ها و به طور کل بیماران آزاد است. این موضوعی است که باید کارگروهی برای بررسی و حل آن تشکیل شود و نمایندگان بیمه‌ها، وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها در آن حضور داشته باشند.»

در این میان برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز از تجارب خود برای پرداخت هزینه‌های اضافی به پزشکان و بیمارستان‌ها گفتند. در ادامه برخی از این نظرات را می‌خوانید:

«خاله‌ام در بیمارستان عمل کرد. پروتزی که باید در کتفش می‌گذاشتند را نگذاشتند! امسال دستش در رفت. رفت سی تی اسکن متوجه شد اصلا پروتزی کار گذاشته نشده.»

«اوضاع در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها از این نظر رو به وخامت می‌رود. من خودم شاهد موارد متعددی از این نوع بوده‌ام. در اتاق عمل لوازمی را که به نام بیمار ثبت شده و استفاده نشده است از راه‌های مختلف بر می‌دارند و با فروش آن در بازار آزاد یا همان فروشگاه بیمارستانی که کالا را از آن گرفته اند پول‌های کلانی را به جیب می زنند.»

«مدتی پیش بصورت اورژانسی و اضطراری در یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی بنام بستری شدم از آنجایی طرف قرارداد بیمه شرکتم نبودند، پس از جراحی و در زمان ترخیص بیمه من را قبول نداشتند و بصورت آزاد محاسبه کردند. پیش مشاور بیمه شرکت برای دریافت بخشی از هزینه کرد که رفتم مطابق تعرفه نشون داد که حدود ۲/۵ برابر بیشتر پول از من گرفته بودند.»

«سال۹۲ تصادف کردم، استخوان ساق پام شکست. مجبورشدیم پین و پلاک بخریم. گذشت تا ۵ سال بعد. رفتم مطب شخصی همان دکتری که عمل انجام داده بود. گفت برو بیمارستان برای خارج کردن پیم وپلاک. ۲ روز در بیمارستان خصوصی بستری بودم. بعدکه سراغ پیم و پلاک را گرفتیم، گفتند انداختند زباله! چه آدمی پیدا می‌شود ۴یا ۵ میلیون را در سطل زباله بیندازد!»

«اورژانس‌ها هم اینطور هستند. با اینکه می‌توانند بیمار تصادفی را به بیمارستان دولتی ببرند اما بیمار بی‌هوش را به بیمارستان خصوصی می‌برند. داخل برگه هم اصلا چیزی به نام تصادفی نمی‌زنند تا به بیمارستان کل هزینه را پرداخت کنند و اگر متوجه نشوند هیچ کس هیچی نمی‌گوید.»

«سوپرمارکتی احترام بیشتری برای مشتری قائل است تا مدیران بیمارستان‌ها بخصوص از نوع خصوصی‌اش. خدا گذر هیچکسی به بیمارستان نیفتد. طوری دولا پهنا حساب می‌کنند که هرچی پس انداز داشتی را خرج کنی.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کرونا پزشکان رو تطهیر کرد در حالی که یه تعدادیشون کیلومتر ها از انسانیت و شرف و وجدان فاصله دارند.

  • احمد رضا

    درود بر شرفت ای تجارت نیوز که به این مسایل بسیار مهم جامعه می پردازی. شاید یکی پیدا شود و در حل این معضلات بکوشد. گرانی ، تورم ، تحریم و کمبود های گوناگون یک طرف و طمع و حرص و ولع بعضی افراد انسان نما برای چپاول مردم یک طرف. یافتن و پرداختن به این موضوعات، هم هوشمندی خاص خود را می خواهد و هم نیاز به یک وجدان و شعور آگاه و دردمند دارد. در جامعه ی امروز ما جای خالی چنین رسانه های ارزشمند و تأثیر گذار و جامع نگر، بیش از همیشه حس می شود. باز هم درود…

  • مهدی

    بله در بیمارستانها هم خیلی اتفاقات عجیب رخ میدهد چند روز پیش مادرم به خاطر مشکل ریوی بستری شد بعد دوروزنصف شب مادرم را بردندبخش کرونایهای وقتی دلیل را جویا شدیم کسی جوابگو نشدتست کرونا وسی تی گرفته بودن همه سالم چندتا مریضه دیگه ررا ببدون اینکه کرونا داشته باشند بردن بخش کرونا چه نقشهای دارن خدا عالمه