کد مطلب: ۵۸۹۸۵۲

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا چقدر است؟

تحصیل آنلاین در کانادا مزایای بسیاری دارد. برای مثال عدم شوک فرهنگی، هزینه‌های پایین، امکان تحصیل هم در کانادا و هم در کشور و … از مزایای تحصیل آنلاین در کاناداست.

با شروع پاندمی کرونا امکان تحصیل در کانادا به صورت آنلاین وجود دارد. ت حصیل آنلاین در کانادا مزایای بسیاری دارد. برای مثال عدم شوک فرهنگی، هزینه‌های پایین، امکان تحصیل هم در کانادا و هم در کشور و … از مزایای تحصیل آنلاین در کاناداست. در این مقاله قرار است هزینه‌های تحصیل آنلاین در کانادا را بررسی کنیم.

بررسی هزینه‌ی تحصیل آنلاین در کانادا

هزینه مدرک زبان

برای تحصیل آنلاین در کانادا شما باید مدرک زبان خود را اخذ کنید. پس اگر مدرک زبان معتبر ندارید باید در آزمون آیلتس، تافل یا حتی دولینگو شرکت کنید و نمره مناسبی اخذ کنید. هر کدام از این آزمون‌ها هزینه‌ی متفاوتی دارند. آسانترین و کم هزینه‌ترین آزمون دولینگو است که خوشبختانه برای تحصیل آنلاین، این مدرک مورد قبول است اما برای تحصیل به صورت حضوری در دانشگاه‌ها باید آیلتس یا تافل داشته باشید.

هزینه آزمون آیلتس حدود ۲۱۰ دلار و دولینگو حدود ۵۰ دلار است.

هزینه اپلیکیشن فی

هزینه اپلیکیشن فی، مبلغی است که شما برای بررسی مدارک خود به دانشگاه می‌پردازید. اپلیکیشن فی در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است به همین دلیل برای اطلاع از مبلغ اپلیکیشن فی باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. میتوان گفت به طور میانگین هزینه اپلیکیشن فی ۱۵۰ دلار است.

شهریه دانشگاه

شهریه دانشگاه مبلغی است که باید بپردازید. شهریه دانشگاه با توجه به رشته، مقطع و دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد. برای دانشجویان بین‌المللی این هزینه در هر ترم بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ هزار دلار و حتی بیشتر می‌تواند متغییر باشد.

هزینه‌های جانبی

هزینه‌های جانبی شامل هزینه ترجمه مدارک، هزینه نوشتن استادی پلن و … است که دانشجو در پروسه اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی باید انجام دهد.

2wedcfv

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا به صورت حضوری تمامی هزینه‌های که در مرحله قبل گفتیم را دارد با این تفاوت که دیگر مدرک دولینگو معتبر نیست. همچنین هزینه پرواز، انگشت نگاری، خورد و خوراک، مسکن، بیمه، حمل و نقل و … به هزینه‌های دانشجو اضافه می‌شود و امکان کار برای دانشجو به صورت پاره وقت وجود دارد.

  • هزینه انگشت نگاری حدود ۸۰ دلار
  • هزینه پرواز به کانادا حدود ۲۰۰۰ دلار
  • هزینه مسکن در کانادا ماهانه ۲۰۰۰ دلار
  • هزینه خوراک و … نیز به سبک زندگی فرد بستگی داشته و متغییر است.

در مقاله اخذ ویزای تحصیلی کانادا از کن اپلای می‌خوانیم: هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه علاوه بر مقطع تحصیلی به شهر زندگی نیز بستگی دارد. هزینه زندگی در شهرهای کوچک کانادا کمتر از شهرهای بزرگ است.

و هزینه‌های شهریه مراکز آموزشی در کانادا در مقاطع مختلف به طور میانگین به صورت زیر است.

مقطع هزینه به صورت سالیانه
دبستان ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰
دبیرستان ۱۲۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰
مدارس شبانه‌روزی ۳۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰
کارشناسی ۳۲۰۰۰
کارشناسی ارشد و دکتری ۱۹۰۰۰

با این حساب تحصیل به صورت آنلاین در کانادا هزینه‌های کمتری دارد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

از آنجایی که رشته دندانپزشکی یکی از رشته‌های مورد علاقه اکثر افراد است در ادامه درباره هزینه تحیل در رشته دندانپزشکی در کانادا صحبت می‌کنیم.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا با توجه به نوع دانشگاه و شهر مورد نظر متفاوت خواهد بود. به طور میانگین می‌توان گفت که شهریه تحصیل دندانپزشکی در این کشور برای دانشجویان مقیم کانادا سالانه ۱۲ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار متغیر خواهد بود. اما برای دانشجویان بین‌المللی برابر با پرداخت سالانه ۹۰ هزار دلار خواهد بود. به همین دلیل اگر فردی قصد ادامه تحصیل در کانادا در این رشته را دارد ابتدا باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد تا علاوه بر پرداخت هزینه بتواند به راحتی پذیرش بگیرد.

کلام آخر

شما می‌توانید تمامی شرایط تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی را به صورت به روز و درست در سایت رسمی کانادا مطالعه کنید. با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله هزینه تحصیل در دانشگاه بیش از سایر مقاطع تحصیلی مثل دبستان و دبیرستان است. در بین رشته‌های تحصیلی مختلف نیز پزشکی و دندانپزشکی نیاز به تمکن مالی بیشتری دارند. شیوع ویروس کرونا با تمامی بدی‌هایی که داشت این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرد تا بتوانند با شرایط ساده‌تر و هزینه بسیار کمتر بدون شوک فرهنگی و … به تحصیل بپردازند.

اگر قصد اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا را دارید موسسه کن اپلای در این مسیر همراه شما خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.