کد مطلب: ۴۶۲۱۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هزینه تست کرونا چقدر است؟

هزینه تست کرونا چقدر است؟

اگر مشکوک به بیماری کرونا هستید، برای اطمینان خاطر باید تا ۱٫۵ میلیون تومان هزینه کنید. البته بسته به اینکه چه نوع تستی در کدام بیمارستان انجام می‌شود هزینه‌ها متغیر است. از ۳۰ هزار تومان تا ۱٫۵ میلیون تومان.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای تشخیص ابتلا به کرونا، سه دسته تست انجام می‌شود. تست خون، تست سوآپ (خلط) و اسکن. اما هزینه هر کدام از این تست‌ها چقدر است؟

آزمایش خون

(آنتی بادی کرونا یا آزمایش سرولوژی): در این شیوه با گرفتن مقداری از خون فرد بیمار، وجود برخی از آنتی‌بادی‌ها در خون مشخص می‌شود. هزینه این تست در بیمارستان و مراکز خصوصی حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

اما در بیمارستان دولتی، هزینه این تست کمتر است. هزینه این تست در مراکز دولتی با استفاده از دفترچه بیمه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و بدون دفترچه، حدود ۹۰ هزار تومان است. اما از این تست کمتر استفاده می‌شود چون دقیق نیست.

تست سوآپ

(تست مخاط حلق و بینی یا پی سی آر): در این شیوه با استفاده از مخاط حلق و بینی وجود ویروس در فرد را بررسی می‌کنند. این مطمئن‌ترین و البته گران‌ترین تشخیص کروناست.

هزینه انجام تست خلط بینی یا همان سوآپ در بیمارستان و مراکز خصوصی بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در برخی از مراکز خصوصی رقم‌ها کمتر و بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و در برخی دیگر ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان.

اما در مراکز خصوصی، ۵۰۰ هزار تومان، کمترین هزینه‌ای است که برای تست سوآپ یا همان تست دردناک خلط بینی باید پرداخت.

البته گفته می‌شود آزمایشگاه‌ها در قبال دریافت هزینه بیشتری، تست سوآپ را در منزل هم انجام می‌دهند. این راهی است برای عدم مراجعه فرد به مراکز آلوده درمانی.
نکته قابل ذکر اینکه بیمه‌های تکمیلی هزینه تست کرونا را بر عهده نمی‌گیرند و این تست شامل بیمه تکمیلی نمی‌شود.

در بیمارستان دولتی، هزینه تست سوآپ کرونا کمتر است. به گزارش تجارت‌نیوز ، تست سوآپ در بیمارستان دولتی برای دارندگان بیمه پایه، ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان است. اما اگر فرد مشکوک به کرونا بیمه پایه نداشته باشد، برای انجام تست سوآپ آزاد در بیمارستان دولتی باید بین ۲۷۰ تا ۳۷۰ هزار تومان بپردازد.

اما جز این، در برخی از موارد ابتلا به کرونا را از طریق اسکن بررسی می‌کنند. هزینه سی تی در بیمارستان خصوصی متفاوت است. عددی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان. اگرچه برخی از مراکز هم ۳۰۰ هزار تومان برای اسکن دریافت می‌کنند.

هزینه تست کرونا به روایت وزارت بهداشت

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت هم اعدادی را در خصوص تست کرونا عنوان کرده. سمیعی گفته: هزینه آزمایش‌های سرولوژی حدودا بین ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است. در حالی که گاهی شنیده می‌شود این هزینه به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین در مورد تست تشخیصی مولکولی نیز هزینه‌ها در بخش خصوصی ۵۸۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و در بخش دولتی نیز در صورتی که با تشخیص پزشک انجام شود به شکل رایگان خواهد بود.

هزینه تست کرونا در دنیا

به گفته‌ سخنگوی انجمن پزشکان بیمه قانونی در آلمان، افراد در آلمان در صورت داشتن بیمه دولتی، باید ۶۰ یورو برای تست کرونا بپردازند. این هزینه برای بیمارانی که بیمه خصوصی دارند، حدود ۲۵۰ یورو است.

به گزارش ایرنا، هزینه تست کرونا در چین کمتر از ۱۷ دلار است و بیمه‌ها همه هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. اما در آمریکا، فرد بیمه شده باید برای این تست ۱۴۰۰ دلار بپردازد که البته اگر کسی بعد از ابتلا به بیماری خودش را بیمه کند، این مبلغ به ۳۲۷۰ دلار افزایش می یابد.

آنچه در این گزارش آمده، تنها هزینه انجام تست کروناست. اما اگر فردی به کرونا مبتلا شود، باید هزینه بالایی برای بستری، درمان و دارو بپردازد. برای اطلاع از هزینه‌های درمان کرونا در بیمارستان دولتی و خصوصی، گزارش زیر را بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه تست رایگان نیس

  • ی بنده خدا

    سلام،متاسفم برا اینکه اینقد دولت میگه ما ب فکر شماییم و برا نفس کشیدنمون هم باید ب دولت پول بدیم،تو کشور سرمایه داری زندگی میکنیم کشوری ک ب نفتمون هم خیلیا وابستن بعد ما برا همه چیزی باید پول بدیممن خودم الان حالم خییییلی بدع ولی برا هزینه تست مجبورم انجامش ندم تا ببینم چن نفر دیگه از من کرونا میگرن،متاسفم برا اینکه اینقدر پدر شرمنده بچه هاشونن برا مسئولامون متاسفم،برا دولتمون از حدا خجالت بکشید

  • ی بنده خدا

    میگم مسئولا من،من ی بیست هزارتومنی پس انداز دارم میخاین شماره کارت بدین بفرستم براتون??خاک تو سرمون با این مسئولامون ،بی مسئول بشیم ما?

  • پریسا

    من حالم خیلی بده
    نیمی از علابم کرونا رو دارم و بالای یک هفتست که حال ناجوری دارم و ده روزم هست که یرکار نرفتم و هیچ درامدی نداشتم
    هنوز حقوق همسرمم ندادن و کل نقدینگیمون 700 تومنه☹️
    از ترس و خجالتم وانمود میکنم حالم خوبه ولی واقعا اینجوری نیست
    کاش مسئولای این مملکت یکم به داد امثال ما میرسیدند
    قبل از این گرونی ها و کرونا ما جزو خانواده های متوسط این جامعه بودیم ولی با فشاری که داره به جامعممون میاد الان به خط فقر رسیدیم
    بازم خداروشکر حداقل نون شبمونو داریم و محتاج نشدیم
    ولی وضع خیلیا از ما بدتره

  • rana

    برید خجالت بکشید واقعا ایران از همه کشورا در رابطه با بیماری کرونا داره بیشتر هزینه درمانی میگیره ..بیمه های بدرد نخور که استاد اینن هرجا میری بگن نه این یکیم بیمه پوشش نمیده واقعا باید تاسف خورد ..مردم با این وضعیت معیشت چجوری از پس این هرینه ها بربیان اخه!

  • ناشناس

    من الان خودم مریضم و دکتر گفته برو تست کرونا ولی بخاطر هزینه ش نمیخوام برم.. اگه بمیرم بهتر از اونه که دو میلیون واسه یه تست بدم.. از کجا بیارم چه گناهی کردم مریض شدم

  • ناشناس

    با سلامتست pcr من هم مثبت دراومد هزینش ۵۷۰ تومان ابن سینا صادقیه, ۲بار دکتر رفتم با سرم و مخلفات جمعا ۱ میلیون تا اینجا…
    حالا بعد دوهفته یه ازمایش دیگه باید بدمخدا اونی که نداره به دادش برسه

  • نعیم

    اگه تست پی سی ار رو پزشک خانواده بنویسه و‌تو سامانه ثبت کنه رایگان انجام میشه تو بهداشت
    و من و همسرم رایگان تو شهر ساری
    بهداشت انجام دادیم

    • ناشناس

      سلام شما pcr انجام دادین ؟ کجا رفتین؟

    • ناشناس

      من شهر آمل زندگی میکنم دو هفتست علایم خفیف دارم دکتر تست نوشته ۴۰۰تومن هزینه داره رفتم جای دولتی که کم بشه میگن ما آزمایش سادشو میگیریم این آزاده به نظر شما علایم شدید میشه یا خوب میشم پول ندارم تست بدم

  • ناشناس

    شبکه بهداشت هرمحله ای تست پی سی ار رورایگان میگیرن

    • ناشناس

      مطمئن هستین؟من چندروز پیش واکسن زدم قبل واکسن هیچ مشکل ودردی نداشتم اما الان که ۶روزازواکسن زدن گذشته بجز درد تمام بدنم گلودرد هم دارم وانگار یه قلوه سنگی چیزی ته گلوم گیرکرده وتموم تنم مثل اتش شده.نفس میکشم قفسه سینم بدجوری دردمیگیره شکم درد وسوزش ریه دارم.میترسم برم بیمارستان جدا ازهزینه تست کرونا هزینه درمان هم میاد روش که ندارم.مطمئن هستی رایگان هست برم

  • فرهاد سعادت

    سلام دوستان.من باتوجه ب کلیه علائم کرونا متوجه شدم ک متاسفانه آلوده شدم و ب دلیل عدم تمکین مالی فقط در منزل پدرم قرنطینه شدم،وضعیت مالیم باور کنید یا نه!کارگر روزمزدم یعنی سرکار برم پول هست و نرم نه،کارم نصب و تعمیر تخصصی انواع تصفیه آبهای خانگیه،ودرآمدم ماهانه ۱میلیون بخاطر کارهای متفرقه در مغازه هست بعلاوه پنجاه در صد از حق اجرت کارم.اجرت کارم در نهایت ۱۰۰هزارتومنه ک سهم من میشه ۵۰ هزار تومن.تازه اگه سرویس باشه اگه ک نباشه فقط ۱میلیون ثابتی ک میگیرم،در ماه نهایت درامدم شاید ب ۲تومن برسه.
    الان یکماهه سرکار نتونستم برم.یعنی عملا درامدی طی این ماه نداشتم،تست انتی بادیم خوب بوده ولی هنوز ناقلم،یعنی بدنم در مقابل ویروس مقاوم بوده ولی از بدنم خارج نشده،اینم بعداز تست خون با مبلغ ۱۱۴هزارتومن ک پدرم دادن متوجه شدم.خونه ندارم یعنی داماد سرخونه بودم ک بخاطر آلوده شدنم ب کرونا از خونه بیرونم کردن و ب خونه پدرم پناه آوردم.خانومم و دوتا پسرم کماکان منزل مادرزنم هستن ولی با شرایطی خیلی دشوار ک توصیفش از روضه اهل بیت هم سوزناکتره،دوستان من الان چیکار کنم،دستم رو جلوی کی دراز کنم،از طرف خانواده زنم تهدید کردن اگه تا ۱ماه دیگه نتونم خونه اجاره کنم طلاق دخترشون رو میگیرن،درصورتی ک من و خانومم خیلی ب هم وابسطه ایم،منزل پدرم هم نمیتونم بچه هام رو بیارم و هر روز منت رو سرم هست و پدرم میگه حالا ک حالت بهتر شده فکر رفتن باشم،بکجا،جایی ک بیرونم کردن و اونها هم میگن خونه بگیر،بخداوندی خدا کل وجهی ک داریم ۱۵۰هزار تومن هم نیست اونم بابت واریز معیشتی یا یارانه‌س ک دیشب دولت ریخته.توروخدا یکی بهم بگه غیر از بهشت زهرا و ۴ تا قبر جایی دیگه‌ای واسه من و خانومم و پسرهام هست.تا قبل کرونا زندگیمون با حداقل‌ها میگذشت ولی بخاطر کرونا و کم شدن درآمد صاحبخونه طلبش رو از ودیعه کم کرد و بیرونمون کرد،اون حداقلی هم ک از ودیعه مونده بود ب لعنت خدا هم نمی‌ارزید ک بشه باهاش خونه اجاره کنم.

    • ناشناس

      سلام دوست عزیزهمه مردم گرفتارن من خودم ازشماشایدبدترباشم ولی بجای نوشتن این حرفهابرای مردم اونم ملتی که چشم وگوششون پرشده ازاین حرفهادست به زانوت بگیروازخدابخواه به خودش قسم بهترین کارازخداخواستن هست نه ازبنده خدا