خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۷۵۲۸

هزینه خدمات سرویس داکت اسپلیت چقدر است؟

هزینه خدمات سرویس داکت اسپلیت چقدر است؟

داکت اسپلیت یکی از سیستم‌های تهویه متبوع است که در فصل گرم به خنک کردن ساختمان و در فصل سرد به گرم کردن ساختمان می‌پردازد.

داکت اسپلیت یکی از سیستم‌های تهویه متبوع است که در فصل گرم به خنک کردن ساختمان و در فصل سرد به گرم کردن ساختمان می‌پردازد. در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با هزینه سرویس داکت اسپلیت با شما صبحت کنیم و مرکزی معتبر را جهت تعمیر این سیستم سرمایش و گرمایشی به شما معرفی کنیم.

با داکت اسپلیت آشنا شوید!

داکت اسپلیت، یک سیستم تهویه مطبوع از خانواده کولرهای گازی است و به همین دلیل از آن با نام کولر گازی یا اسپلیت کانالی نیز یاد می‌شود.

انواع داکت اسپلیت کدامند؟

داکت اسپلیت‌های موجود در بازار ایران در دو دسته کلی معمولی و اینورتر تقسیم می‌شوند که در نوع اینورتر با کنترل سرعت موتور کمپرسور، در زمان عدم نیاز به توان حداکثری در مصرف انرژی صرفه جویی بسیاری می‌شود.

داکت اسپلیت‌ها چگونه کار می‌کنند؟

داکت اسپلیت، از نظر سیکل برودت و یا انتقال گرما دقیقاً مانند کولر گازی عمل می‌کند، با این تفاوت که در این سیستم برای انتقال سرما از کانال کشی استفاده می‌شود.

ضمناً لازم است بدانید که هواساز داکت اسپلیت، در داخل دیوار یا سقف کار گذاشته می‌شود و به این ترتیب، فضایی را از خانه شما اشغال نخواهد کرد.

در ادامه هر آنچه لازم است در مورد سرویس داکت اسپلیت بدانید به شما خواهیم گفت.

چرا باید به فکر سرویس داکت اسپلیت باشیم؟

تجهیزات مکانیکی و الکترومکانیکی به مرور زمان دچار خرابی‌های جزئی خواهند شد و داکت اسپلیت‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند. عدم رسیدگی به این ایرادات جزئی، منجر به خرابی‌های پیچیده‌تر خواهد شد. اصلی‌ترین هدف از سرویس داکت اسپلیت، جلوگیری از گسترش خرابی در چیلر و بالا رفتن هزینه‌های این تجهیزات تاسیساتی است.

چه زمانی باید برای سرویس و نگهداری داکت اسپلیت اقدام کرد؟

اگر بخواهیم در مورد زمان سرویس و نگهداری داکت اسپلیت توصیه‌ای برای شما داشته باشیم، باید بگوییم که بهترین زمان سرویس داکت اسپلیت، در زمان تغییر فصل گرما و سرما است. به این ترتیب، می‌توانید هرگونه ایراد موجود را رفع نمایید و از خرابی داکت اسپلیت جلوگیری کنید.

ضمناً لازم است هر زمانی که تغییری را در نحوه عملکرد داکت اسپلیت خود مشاهده کردید، بدون معطلی با تعمیرکار داکت اسپلیت تماس بگیرید تا به محل شما مراجعه کرده و علت این مشکل را بررسی کند.

هزینه سرویس داکت اسپلیت

هزینه تعمیر و سرویس داکت اسپلیت چقدر است؟

هزینه و قیمت سرویس داکت اسپلیت توسط تعمیرکاران ماهر و باتجربه با استفاده از بهترین تجهیزات و با ضمانت به شرح جدول زیر است:

نام خدمات تعمیرات اسپلیت داکتی حداقل قیمت (به تومان ) حداکثر قیمت (به تومان )
تعویض ترموستات یا برد کنترل ۴۷۰٫۰۰۰ ۷۰۰٫۰۰۰
وکیوم کامل خط تبرید ۱۲۰٫۰۰۰ ۱۵۰٫۰۰۰
اجرت تعویض کمپرسور داکت اسپلیت با جوشکاری، ازت شویی و وکیوم ۵۸۰٫۰۰۰ ۶۷۰٫۰۰۰
بررسی سیم فرمان و تعویض کنتاکتور داکت اسپلیت ۲۳۵٫۰۰۰ ۲۸۰٫۰۰۰
هزینه نشت‌یابی/ وکیوم کامل با ۳ ماه ضمانت ۳۲۰٫۰۰۰ ۳۸۵۰٫۰۰۰
هزینه فیلتر خشک‌کن ۲۱۵٫۰۰۰ ۲۶۵٫۰۰۰
تعویض ترموستات داکت اسپلیت همراه با ضمانت ۳۸۰٫۰۰۰ ۴۷۰٫۰۰۰
ازت‌شویی و مدارشویی کامل ۲۰۰٫۰۰۰ ۲۹۰٫۰۰۰
سرویس کامل داکت اسپلیت ۲۱۰٫۰۰۰ ۲۷۰٫۰۰۰
دستمزد رفع نشتی آب در یونیت داخلی ۱۸۵٫۰۰۰ ۲۱۰٫۰۰۰
دستمزد کانال‌کشی به ازای هر متر ۹۷٫۰۰۰
اجرت لوله‌کشی به ازای هر متر ۶۵٫۰۰۰
هزینه کارشناسی تعمیر، بررسی و عیب‌یابی و ارائه پیش‌فاکتور ۷۵٫۰۰۰ ۸۸٫۰۰۰
شارژ گاز(R22) داکت اسپلیت ۳۲ تا ۳۶ هزار ۳۷۵٫۰۰۰ ۴۰۵٫۰۰۰
شارژ گاز(R22) داکت اسپلیت ۴۲ تا ۴۸ هزار ۴۸۰٫۰۰۰ ۵۲۰٫۰۰۰
شارژ گاز (۴۱۰) ۳۲ تا ۳۶ هزار ۶۳۰٫۰۰۰ ۷۸۰٫۰۰۰
هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار داکت اسپلیت ۴۵٫۰۰۰

لازم به ذکر است این اطلاعات از خدمات تعمیر داکت اسپلیت یک شرکت تاسیساتی دریافت شده است.

سرویس داکت اسپلیت شامل چه مواردی است؟

در ادامه می‌توانید لیستی از خدمات ارائه شده در سرویس داکت اسپلیت را به همراه توضیحات مشروح مرتبط مطالعه کنید. اقداماتی که در فرایند سرویس توسط تعمیرکار داکت اسپلیت انجام می‌شود شامل موارد زیر است:

  • بررسی کانال‌کشی (داکت‌ها)
  • بررسی لوله‌های مسی متصل کننده هواساز و کندانسور به یکدیگر
  • سرویس کمپرسور و نظافت آن
  • بررسی سلامت و سرویس فن دستگاه
  • حصول اطمینان از کارکرد صحیح مدار فرمان
  • شستشوی دستگاه
  • شارژ گاز و بررسی فشار گاز مبرد

بررسی کانال‌کشی در سرویس داکت اسپلیت

در هنگام تغییر فصل و پیش از راه اندازی داکت اسپلیت، حتماً باید به بررسی عدم مسدود بودن کانال‌کشی‌ها پرداخته شود. این کار علاوه بر افزایش راندمان دستگاه، از ورود گرد و خان و آلودگی به داخل خانه جلوگیری خواهد کرد.

بررسی لوله‌های مسی

یکی دیگر از اقداماتی که در فرایند سرویس داکت اسپلیت به انجام می‌رسد. بررسی سلامت لوله‌های مسی موجود در خط تبرید است. این کار علاوه بر کمک به حفظ سلامت دستگاه، اطمینان از انتقال صحیح حرارت از زمان روشن کردن را برای شما فراهم خواهد کرد.

سرویس کمپرسور داکت اسپلیت

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فرایند سرویس داکت اسپلیت، تمیزکاری و بررسی کمپرسور آن است. کمپرسور نقش بسیار مهمی در فرایند تبرید گازی را بر عهده داشته و عدم کارکرد صحیح این قطعه می‌تواند به از کار افتادن کلی سیستم ختم شود.

بررسی فن دستگاه و رفع مشکلات آن

سرویس فن داکت اسپلیت، یکی دیگر از اقداماتی است که باید با دقت هرچه تمام‌تر انجام شود. فراموش نکنید که نقص عملکرد فن داکت اسپلیت، می تواند به مشکلاتی نظیر خرابی کمپرسور و نیاز به تعمیرات اساسی ختم شود.

مطمئن شوید که مدار فرمان دستگاه درست کار می‌کند

عدم کارکرد صحیح مدار فرمان گرچه آسیبی به دستگاه وارد نمی‌کند، اما استفاده صحیح از داکت اسپلیت را غیر ممکن خواهد ساخت و به همین دلیل باید به این امر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شارژ گاز داکت اسپلیت

یکی دیگر از اقدامات متداول در فرایند سرویس داکت اسپلیت، بررسی شارژ گاز دستگاه است. این امر منجر به کارکرد هرچه صحیح‌تر دستگاه و افزایش راندمان آن و در نتیجه کاهش مصرف برق ختم خواهد شد.

برای سرویس داکت اسپلیت در تهران به کجا مراجعه کنیم؟

برای سرویس داکت اسپلیت در تهران به کجا مراجعه کنیم؟

اگر به دنبال یک شرکت تاسیساتی معتبر برای انجام خدمات سرویس داکت اسپلیت خود هستید، کافی است با استفاده از شماره‌های فوق با شرکت فنی مهندسی تهویه گستر راگا تماس بگیرید.

ضمناً اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شرکت و خدمات آن را دارید می‌توانید از سایت tahviehgostarraga.com دیدن کنید.

مزایای خدمات سرویس و تعمیرات داکت اسپلیت توسط تهویه گستر راگا چیست؟

این مجموعه یک شرکت فنی مهندسی گرید دار در زمینه نگهداری از تاسیسات مکانیکی و تجهیزات برودتی و حرارتی است. از بزرگترین ویژگی‌های خدمات این شرکت در زمینه اعزام سرویسکار داکت اسپلیت در شهر تهران به شرح زیر است:

  • ارائه ضمانتنامه رسمی
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • اعزام سریع تعمیرکار
  • استفاده از متخصصین ماهر
  • انجام نظارت توسط خبره‌ترین مهندسین مکانیک

آخرین نکات در مورد سرویس داکت اسپلیت

بهتر است خدمات تعمیرات را از یک شرکت تاسیساتی گرید دار دریافت کنید تا از کیفیت و قیمت خدمات آسوده خاطر باشید. سرویس داکت اسپلیت در موعد مقرر از خرابی این تجهزات جلوگیری کرده و کیفیت کار سیستم سرمایشی گرمایشی مذکور را افزایش خواهد داد. فراموش نکنید که با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید هزینه‌های ساختمان خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.