خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۳۸۹۰

ساخت خودروی فرمول یک چقدر خرج برمی‌دارد؟

ساخت خودروی فرمول یک چقدر خرج برمی‌دارد؟

هر ساله شرکت‌های خودروسازی میلیون‌ها دلار برای شرکت در مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک هزینه می‌کنند. شرکت‌هایی چون فراری، بنز، رنو و… با ساخت خودروهای میلیون دلاری فرمول یک تلاش می‌کنند تا قهرمان بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی شوند.

فرمول یک بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی در جهان است که خودروهای فراری، رنو، مرسدس بنز، مک‌لارن، هوندا، استون مارتین و آلفارومئو در آن برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک از گران‌ترین و پرهزینه‌ترین ورزش‌های جهان است. شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای رقابت در این مسابفات میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند. خودروهای فرمول یک بیشتر شبیه هواپیماهایی بر روی زمین هست.

ساخت خودروها بیشترین هزینه -حدود ۳۶ میلیارد تومان- را برای شرکت‌های خودروسازی دارد. ۵۰ درصد از بودجه تیم‌ها صرف طراحی و ساخت موتور می‌شود. موتورهایی که قلب تپنده سریع‌ترین و گران‌ترین خودروهای جهان می‌شوند و صدایشان حتی از طریق گیرنده‌های تلویزیونی حس سرعت را به بینندگان منتقل می‌کند.

1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام

  • ابوالفضل میرزایی

    سلام من فرمول یک خیلی دوست دارم هزینش هم زیاد هست من هیچ فکر نمیکردم اینطور باشهممنون از مطلب شما

  • ابوالفضل میرزایی

    من امید وارم در اینده فرمول یک هیجان خیلی بیشترس باشه
    و سرعت زیاد تر بشه به سرعت هواپیمامن فرمول یک را روست دارم

  • ابوالفضل میرزایی

    امید وارم بدنه ماشین رو محکم و سایر ان ها را پرسرعت و خیلی خوب درست کنن

  • ابوالفضل میرزایی

    در اینده کاش ماشین های فرمول سک رو طوری درست کنن که پرواز کنه اگه شما فکر کنید که پرواز کنه هیجانش خیلی بیشتر میشهفورمول یک

  • ابوالفضل میرزایی

    فرمول یک??