کد مطلب: ۷۴۲۲۴۵

هزینه صدور شناسنامه نوزاد چقدر است؟

هزینه صدور شناسنامه نوزاد چقدر است؟

هزینه صدور شناسنامه نوزاد با وجود اینکه مبلغ چندان زیادی را شامل نمی‌شود اما یکی از مواردی بود که مورد سئوال والدینی است که برای فرزنددار شدن آماده می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق تعرفه‌ای که سازمان ثبت احوال کشور برای صدور شناسنامه در شرایط مختلف منتشر کرده هزینه صدور شناسنامه نوزاد در مهلت قانونی مبلغ ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه صدور شناسنامه نوزاد

تعرفه‌ای که برای صدور شناسنامه منتشر شده حاکی از دریافت ۵۰ هزار تومان بابت صدور هر جلد شناسنامه جدید است. به عبارتی اگر پس از مطلع شدن از ضرب‌العجل ثبت احوال برای دریافت شناسنامه جدید اقدام شود، مبلغی معادل ۵۰ هزار تومان جهت صادر کردن شناسنامه جدید دریافت خواهد شد.

هزینه صدور شناسنامه نوزاد

هزینه صدور شناسنامه نوزاد در مهلت قانونی (۱۵ روز پس از تولد) معادل ۳۰ هزار تومان تعیین شده است. اگر مهلت قانونی هم به اتمام برسد متقاضی باید مبلغی معادل ۳۵ هزار تومان را پرداخت کند که به معنای دریافت جریمه ۵ هزار تومانی از والدین در صورت عدم رعایت مهلت قانونی است.

در صورتی هم که والدین پس از سه ماه برای دریافت شناسنامه نوزاد اقدام کنند، باید هزینه ۵۵ هزار تومانی را به حساب سازمان ثبت احوال واریز کنند.

هزینه صدور شناسنامه در صورت مفقودی

ثبت احوال در صورت مفقود شدن شناسنامه و صدور شناسنامه جدید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را از متقاضی دریافت می‌کند. اگر این تقاضا برای دومین بار انجام گیرد فرد متقاضی باید مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را پرداخت کند. صدور شناسنامه برای بار سوم به بعد نیز در سال ۱۴۰۱، هر بار ۳۵۰ هزارتومان هزینه خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.