خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۳۲۷۳

آمریکایی‌ها چقدر برای هالووین خرج کردند؟

آمریکایی‌ها چقدر برای هالووین خرج کردند؟

بر اساس آمار فدراسیون ملی خرده‌فروشی آمریکا، هزینه‌های هالووین امسال از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند سالی است که پای جشن‌ها و مناسبت‌های خارجی به کشور باز شده است. یکی از این مناسبت‌ها جشن سنتی هالووین است که برخی همزمان با آمریکا و کشورهای خارجی در داخل کشور هم آنرا برپا می‌کنند. اما فلسفه این مراسم چیست و این مراسم چقدر هزینه روی دوش خانواده‌های آمریکایی می‌گذارد؟

جشن نمادین هالووین، آخر اکتبر هر سال (۳۱ اکتبر) برگزار می‌شود. ریشه این مناسبت به جشنواره تاریخی منطقه سلتیک به نام ساوین برمی گردد که در آن مردم آتش روشن کرده و برای راندن ارواح، لباس‌های محلی به تن می کردند. در قرن هشتم پاپ گرگوری سوم، یکم نوامبر را به عنوان روز گرامیداشت همه مقدسات تعیین کرد؛ خیلی زود تمام روزهای مقدس به نوعی برخی از سنت های دوران ساوین را در خود گنجاندند. از دیرباز فعالیت‌های مرسوم روز هالووین شامل قاشق‌زنی، شرکت در مهمانی‌های هالووین با لباس‌های ویژه این روز، تهیه کدوی هالووین، روشن‌کردن آتش، سیب‌بازی، بازی‌های فال‌بینی، شوخی دستی، بازدید از خانه‌های وحشت، تعریف‌کردن قصه‌های وحشت‌آور و تماشای فیلم‌های ترسناک است.

جشنی که همه ساله میلیون‌ها دلار خرج دست خانوارهای آمریکایی می‌گذارد. بر اساس آمار فدراسیون خرده‌فروشی ملی، هزینه مصرف‌کنندگان برای خرید اقلام مربوط به هالووین بیش از ۱۰ میلیارد دلار به ثبت رسیده است. این رقم بالاترین سطح هزینه‌های هالووین در تاریخ آمریکاست. سال ۲۰۲۰ میزان هزینه آمریکایی‌ها ۸ میلیارد دلار بود.

افزایش ۱۰ دلاری قیمت آب‌نبات، لباس و لوازم دکوری هالووین در سال جاری دلیل اصلی این رشد هزینه‌ها بوده است. یکی دیگر از دلایل افزایش هزینه‌ها، پایان یافتن قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی ناشی از کرونا بوده است. امسال حدود ۶۵ درصد از مردم آمریکا در جشن هالووین شرکت کردند که این درصد برای سال گذشته ۵۸ درصد بود.

نکته جالبی که در این گزارش به چشم می‌‎خورد این است که ۸۲ درصد از خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند در جشن هالووین شرکت کردند. این در حالی است که تنها ۵۵ درصد از خانواده‌های بدون فرزند برای این جشن خرج کردند. خانواده‌های دارای فرزند به طور متوسط ۱۵۰ دلار و خانواده‌های بدون فرزند ۷۴ دلار خرج هالووین می‌کنند.

بر اساس این گزارش، همچنین تم‌های جادوگر، خون‌آشام و روح پرطرفدارترین لباس‌های امسال هالووین بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هالووین‌عالیه