خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۷۴۳۳

هشدار به کشاورزان در خصوص خشکسالی/ محدودیت‌های کشت را جدی بگیرید

هشدار به کشاورزان در خصوص خشکسالی/ محدودیت‌های کشت را جدی بگیرید

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به کاهش بارش نسبت به دوره نرمال به کشاورزان توصیه می‌شود که محدودیت‌های کشت را جدی بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احد وظیفه گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون میزان بارش نسبت به دوره نرمال ۲۸‌.۴ درصد کمتر است که براین اساس یک سوم بارش کشور را دریافت نکرده‌ایم.

به نقل از خبرنگاران‌جوان ، به گفته وی سال گذشته مجموع بارش نسبت به دوره بلندمدت ۴۰ درصد کمتر بود که با کم بارشی سال آبی جاری، ۲ سال پیاپی کسر بزرگی از بارش را دریافت نکردیم.

وظیفه می‌گوید: با توجه به محدودیت منابع آبی قابل دسترس برای شرب، صنعت و کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف کننده که سهم بالایی در منابع آبی و سطحی دارد، کمیته سازگاری با کم آبی، دستورالعمل و محدودیت‌هایی در ارتباط با بخش کشاورزی همچون جلوگیری از کشت دوم یا کشت تابستانه، تغییر الگوی کشت و روش آبیاری، تقلیل پروانه بهره برداری و جلوگیری از برداشت چاه‌های غیرمجاز تدوین کرده و در کمیته استانی تصویب شده است.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با وجود محدودیت آب پشت سدها در استان تهران و نبود بارش جدی تا آبان به شهروندان توصیه می‌شود که کمبود آب را جدی بگیرند و حداکثر صرفه جویی را در ماه‌های باقی مانده تا پایان سال زراعی داشته باشند.

بنابر آخرین آمار مجموع بارش از ابتدای سال زراعی ۱۶۳ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۱۳۳.۴ میلی متر و در دوره بلندمدت ۲۴۴ میلی متر است که این امر افزایش ۲۰.۲ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۸.۴ درصد نسبت به دوره نرمال را نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.